iPhone contacten delen als vCard: niet alle velden te kiezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert Klaver
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-07 14:59
Wanneer ik een contactpersoon probeer te delen als vCard, zie ik alleen het telefoonnummer en de bedrijfsnaam.
Ik kan geen andere contactvelden meer selecteren, zoals e-mailadressen, meerdere telefoonnummers of fysieke adressen, terwijl al deze gegevens correct zijn opgeslagen en zichtbaar zijn in de contacten-app van mijn iPhone. Voorheen kon ik kiezen uit alle velden (aan/uitvinken) om te delen.

Mijn contacten zijn gesynchroniseerd met een Google (Gmail)-account en deze synchronisatie werkt zonder problemen.

Ik heb de WhatsApp-app al volledig opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Deze functionaliteit werkte voorheen correct, wat mij doet vermoeden dat dit een bug is in een recente app-update.

Wie weet een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door Bert Klaver op 10-07-2025 19:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Als het een bug is zou ik adviseren contact met Apple Support te zoeken, je kunt hun support app downloaden.
Is het geen bug zullen ze antwoord geven, is het wel een bug kan het opgepakt en gerepareerd worden zodra ze ervan weten.

Overigens zou het mij niet verbazen als het ergens bewust gedaan is vanuit een privacy oogpunt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:29
Even wild filosoferend, het is mogelijk dat het format van de opgeslagen details tegenwoordig andere beschrijvingen gebruikt dan welke in het, al best oude, vCard format worden gebruikt. Als ik dit zelf test dan krijg ik ook alleen maar opties als Home/Mobile en Company, dus het is niet alleen jouw telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:52
Je moet delen vanaf de Contacten app.
Whatsapp kan alleen maar bij de dingen waar hij toegang tot heeft, en dat zijn alleen de namen en telefoonnummers.