[LightRoom]Onbedoeld originele en bewerkte foto's in Catalog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:33
Goedendag. Ik heb buiten LR om in finder (Apple) drie mappen een andere naam gegeven en daarvan de volgorde veranderd. Stom, want LR herkende de mappen niet en koppelen lukte me niet. In de map Originelen zaten in LR nu bewerkte foto's. Vanochtend heb ik na veel lezen op het net, de mappen gesynchroniseerd. Mooi, alle mappen zijn overgenomen, juiste inhoud, maar bovenaan in het menu staan in de Catalogus nu de originele bestanden, maar ook de bewerkte. Anders staan er altijd de originele foto's en als ik die aanklik en naar Ontwikkelen ga, dan zie ik dan de foto met daarbij hetgeen er veranderd, ontwikkeld is. Als ik de bewerkte versie uit LR verwijder, dan verdwijnt het ook uit de map Bewerkte foto's. Hoe kan ik uit de catalogus de bewerkte foto's halen zonder dat ze ook verdwijnen uit de map Bewerkte foto's? Dank voor het lezen van mijn vraag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:36
Er zijn heel veel topics, filmpjes en tutorials te vinden over het organiseren van Lightroom catalogs. Het kan helpen als je aangeeft wat je daarvan al geprobeerd hebt en wat er wel/niet werkt.

Je kan proberen om te filteren op de foto's die geen edits hebben, maar het is mogelijk dat je door je nieuwe import alle foto's nu weer als 'nieuw' in de catalogus hebt gezet en Lightroom ziet het verschil dan niet meer. (zie ook hier: https://community.adobe.c...troom-classic/m-p/4047568)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:33
Bedankt voor de reactie en het leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Titelfix: 'Originele en bewerkte foto's in Catalogus. Hoe op te lossen?' -> '[LightRoom] Onbedoeld originele en bewerkte foto's in Catalogus '

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8