Microsoft bevestigt Outlook-storing, fix komt over…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Topicstarter
Artikel: nieuws: Microsoft bevestigt Outlook-storing, fix komt over 'verlengde periode...
Auteur: @Hayte

De storing betreft Outlook.com, niet "Outlook". Outlook als term is te breed en gaat voor verwarring zorgen. Organisaties die Office 365 afnemen van Microsoft lijken bijvoorbeeld nergens last van te hebben en die gebruiken ook Outlook (de mailclient die geen storing zal hebben als die geen verbinding maakt met Outlook.com).

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 10-07-2025 08:43 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:05

Hayte

Nieuwsredacteur
The Zep Man schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:41:
Artikel: nieuws: Microsoft bevestigt Outlook-storing, fix komt over 'verlengde periode...
Auteur: @Hayte

De storing betreft Outlook.com, niet "Outlook". Outlook als term is te breed en gaat voor verwarring zorgen. Organisaties die Office 365 afnemen van Microsoft lijken bijvoorbeeld nergens last van te hebben en die gebruiken ook Outlook (de mailclient die geen storing zal hebben als die geen verbinding maakt met Outlook.com).
Thanks, had ik niet bij stilgestaan :) Artikel is aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 19:14
@Hayte
En na de update staat er in de laatste regel nog steeds:
De storing treft in ieder geval de browserversie, desktopclient en mobiele app.
Dat klopt dan natuurlijk ook niet.
Iemand die de desktopclient of mobiele app gebruikt hoeft natuurlijk uberhaupt niks te doen met Outlook.com, indien deze bijvoorbeeld alleen gebruik maakt van mail van een eigen maildomein wat niet via MS loopt.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
BrainCrash schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:56:
@Hayte
En na de update staat er in de laatste regel nog steeds:

[...]

Dat klopt dan natuurlijk ook niet.
Iemand die de desktopclient of mobiele app gebruikt hoeft natuurlijk uberhaupt niks te doen met Outlook.com, indien deze bijvoorbeeld alleen gebruik maakt van mail van een eigen maildomein wat niet via MS loopt.
Met 'de storing' bedoelde ik het 'geen toegang hebben tot Outlook.com-mailboxen'. Ik heb het net aangepast om onduidelijkheid te voorkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 19:14
@Hayte
Ja, dit is iets duidelijker inderdaad.
Maar nog steeds wat vreemd dat je dan wel specifiek “de desktopclient” noemt bijvoorbeeld.
Ik bedoel: iemand die Mozilla Thunderbird, of EmClient (of een andere alternatieve mailclient) gebruikt om een mailbox van Outlook.com daarin te openen zal dan evengoed problemen kunnen hebben. (ga ik even vanuit)
Anderzijds zal iemand die de Outlook desktop client gebruikt om alleen zijn providermail te checken waarschijnlijk nergens last van hebben.
Dus waarom dan wel expliciet de desktop client vernoemen (en niet ook mogelijk andere desktop clients), terwijl de desktop client er dus misschien helemaal los van staat? (zelfde geldt wellicht voor de mobiele app)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
BrainCrash schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:14:
@Hayte
Ja, dit is iets duidelijker inderdaad.
Maar nog steeds wat vreemd dat je dan wel specifiek “de desktopclient” noemt bijvoorbeeld.
Ik bedoel: iemand die Mozilla Thunderbird, of EmClient (of een andere alternatieve mailclient) gebruikt om een mailbox van Outlook.com daarin te openen zal dan evengoed problemen kunnen hebben. (ga ik even vanuit)
Anderzijds zal iemand die de Outlook desktop client gebruikt om alleen zijn providermail te checken waarschijnlijk nergens last van hebben.
Dus waarom dan wel expliciet de desktop client vernoemen (en niet ook mogelijk andere desktop clients), terwijl de desktop client er dus misschien helemaal los van staat? (zelfde geldt wellicht voor de mobiele app)
Fair enough, ik heb er clients en apps van gemaakt :)
Pagina: 1