Offerte Rolluiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wij zijn bezig met offertes voor Rolluiken.
Het betreft in totaal 9 rolluiken.

Ik wil graag een A merk en 1 rolluik moet met Solar (op zuid en geen mogelijkheid tot stroom), de overige kunnen ook bedraad.

Offerte 1:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Offerte 2:
Members only:

Verschil van ongeveer 2300 euro voor Roma ipv B merk. Wat is jullie mening?
Er volgt nog een offerte nummer 3

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 09-07-2025 21:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:32

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Logisch prijsverschil, zeker voor 9 stuks.
Met Roma heb je ook gelijk een prijzig merk te pakken. Wellicht ook eens kijken naar Verano of Brustor.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:15
Ik vind het vrij prijzig. Heb zelf een offerte gehad voor 2 waarvan 1 met Somfy motor met wandschakelaar voor 680 euro incl plaatsen. Afmeting is ongeveer 2400 x 1700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:27
supercrazy schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:35:
Ik vind het vrij prijzig. Heb zelf een offerte gehad voor 2 waarvan 1 met Somfy motor met wandschakelaar voor 680 euro incl plaatsen. Afmeting is ongeveer 2400 x 1700.
680 euro ? Dat is wel echt een mooi prijsje. Mag ik de naam van de aanbieder, wij zijn ook in de markt voor wat rolluiken. (iets meer dan 3, dus met dit soort prijzen helpt dat enorm!)

[ Voor 17% gewijzigd door tcw82 op 10-07-2025 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Dit is in omgeving Noord Brabant bij Bergen op Zoom, ik weet dat hij alleen die regio doet dus weet niet of je er iets aan hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
supercrazy schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:35:
Is dat Roma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Nee die ken ik niet. Het regio Bergen ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Laatst online: 16:32

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

supercrazy schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:25:
Nee die ken ik niet. Het regio Bergen ook ;).
Je moet wel appels met appels vergelijken.

Wij hadden op 1 screen een prijsverschil van 800euro.
Dus wat is het je waard?

Roma heeft hele mooie robuste kasten en zeer zware onderlijsten.
Somfy is duurder dan Brel.
Solar is qua montage makkelijker dan bedraad, echter is een afstandsbediening ook niet gratis. Dacht 100euro. Tahoma hub is nog duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door m-vw op 10-07-2025 19:14 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Creon rolluiken is volgens mij een stuk goedkoper

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
m-vw schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Dus wat is het je waard?

Solar is qua montage makkelijker dan bedraad, echter is een afstandsbediening ook niet gratis. Dacht 100euro. Tahoma hub is nog duurder.
Ah zo. Het zijn rolluiken van Heroal met een Somfy motor. Een solar variant wilde ik zelf niet maar was iets duurder anders. Dus het is geen Brel met mindere kwaliteit hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-09 23:15
Een merk zegt niet alles. je hebt brede en smalle lamellen; aluminium en kunststof lamellen, holle en geïsoleerde lamellen.
Afstandsbediening is inderdaad ook niet goedkoop. Somfy is qua motor en bediening wel heel goed.
Dus alle materialen (profielen, lamellen, kasten) goed met elkaar vergelijken en bekijken waar het prijsverschil in zit en of het je dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14
@Sport_Life je wilt persé rolluiken? Wij hebben gekozen voor screens. Dat houd ook al flink de warmte buiten en afhankelijk van je doek verduisterd het ook naar ons idee prima.
Ik was voor Verano kwijt:

Hangt ook van het formaat van je ramen af natuurlijk maar net geen 5k voor 6 ramen waarvan
4x het formaat van 0970x1670
2x het formaat van 1930x1675
Inclusief Tahoma switch en 1% doorlatend doek.

Vrienden van ons hebben Roma en die kwam zo'n 30% duurder uit. Heel eerlijk kon ik geen verschil ontdekken/horen of zien en als ik naar de kasten en motoren kijk zijn ze eigenlijk allemaal identiek. Tot op de millimeter. Het zal mij niet verbazen dat er maar 2-3 fabrikanten überhaupt zijn voor al dat spul.

Ook boden ze in mijn geval allebei 5 jaar garantie aan, dus ook daar geen verschil.

[ Voor 71% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2025 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
GeeMoney schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:43:
@Sport_Life je wilt persé rolluiken? Wij hebben gekozen voor screens. Dat houd ook al flink de warmte buiten en afhankelijk van je doek verduisterd het ook naar ons idee prima.
Ik was voor Verano kwijt:

Hangt ook van het formaat van je ramen af natuurlijk maar net geen 5k voor 6 ramen waarvan
4x het formaat van 0970x1670
2x het formaat van 1930x1675
Inclusief Tahoma switch en 1% doorlatend doek.

Vrienden van ons hebben Roma en die kwam zo'n 30% duurder uit. Heel eerlijk kon ik geen verschil ontdekken/horen of zien en als ik naar de kasten en motoren kijk zijn ze eigenlijk allemaal identiek. Tot op de millimeter. Het zal mij niet verbazen dat er maar 2-3 fabrikanten überhaupt zijn voor al dat spul.

Ook boden ze in mijn geval allebei 5 jaar garantie aan, dus ook daar geen verschil.
Kleine twijfel nog tussen rolluiken of jaloezieën, screens vind ik niet zo passen bij de woning. Jaloezieën lijkt me minder stevig, is wel veel mooier.
Qua prijs is mijn offerte van Roma best oke als ik het vergelijk met jouw prijs uit 2021/2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Sport_Life schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:42:
[...]

Kleine twijfel nog tussen rolluiken of jaloezieën, screens vind ik niet zo passen bij de woning. Jaloezieën lijkt me minder stevig, is wel veel mooier.
Qua prijs is mijn offerte van Roma best oke als ik het vergelijk met jouw prijs uit 2021/2022?
Heb je al bij Creon rolluiken gekeken?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Sport_Life schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:42:
[...]

Mijn prijs is van vorige maand ;) .
Ik heb de eerste 5 jaar geen screens (nodig) gehad maar vooral de kinderen begonnen te klagen dat het te licht bleef in hun kamers. We hebben verduisterende duetten hangen in het raam als het ware dus die sluiten ook niet in zijn geheel af.

Of het past inderdaad kan ik niet beoordelen.
Een ander klein nadeel aan rolluiken vonden wij de grotere kans op klapperen/lawaai en mochten ze dicht zitten en er breekt brand uit. Nu ben ik voor dat laatste niet zo bang maar ik weet wel zeker dat ik dat doek aan barrelen krijg als ik er toch uit moet in een nood situatie :) .

Members only:

[ Voor 53% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2025 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
GeeMoney schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:57:
[...]

Mijn prijs is van vorige maand ;) .
Ik heb de eerste 5 jaar geen screens (nodig) gehad maar vooral de kinderen begonnen te klagen dat het te licht bleef in hun kamers. We hebben verduisterende duetten hangen in het raam als het ware dus die sluiten ook niet in zijn geheel af.
Hier hetzelfde, toen de kinderen jong waren (2,4,6) was het nog niet zo'n probleem maar sinds de oudste klaagt hebben ze er ineens allemaal last van haha ;).

In de winter is het ook wel fijn tegen de kou . (Zeker als salderen straks voorbij is :9)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 10-07-2025 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Sport_Life schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:00:
[...]

Hier hetzelfde, toen de kinderen jong waren (2,4,6) was het nog niet zo'n probleem maar sinds de oudste klaagt hebben ze er ineens allemaal last van haha ;).

In de winter is het ook wel fijn tegen de kou . (Zeker als salderen straks voorbij is :9)
Het is ook overal hetzelfde :+ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ga inderdaad niet voor Brel en/of goedkope lamellen, daar ben ik gewoon niet tevreden over. Helaas kon ik er weinig/geen klachten over vinden, die vond ik pas naderhand. Ik had liever iets dieper in de buidel getast voor een Somfy motor en iets dikkere Roma lamellen. Verano of Brustor zijn inderdaad ook prima lamellen.

Ik heb 1 groot screen en 8 rolluiken. Rolluiken hebben voor mij iets meer voordelen dan screens:

+ Houden meer warmte tegen
+ Kunnen 99% licht blokkeren
+ Geluidswerend
+ Isolerend (ook in de winter)
+ Kunnen beter tegen vocht en zijn eenvoudiger te reinigen

- Geen uitzicht meer als ze dicht zijn :+
- Iets dikkere bak
- Visueel minder mooi (vind ik)

Het screen dat ik heb werkt ook top en is vooral handig als je uitzicht wilt behouden. Je zit niet 'opgesloten' als hij volledig naar beneden is. Maar een screen is alleen in de zomer echt nuttig, houdt minder warmte tegen en kan wat minder goed tegen vocht. Als je hem nat weer omhoog laat gaan dan moet je hem een paar dagen later wel even laten drogen als de zon weer schijnt.

Ohja en laat aub iets van anti-klank tape bovenop de bakken plakken. Ik wist niet dat het bestond en die van mij zijn zonder gemonteerd, dus je hoort regendruppels op de metalen bak kletteren :+ Vooral op de slaapkamers belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 12:51
stin00 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:25:
Ga inderdaad niet voor Brel en/of goedkope lamellen, daar ben ik gewoon niet tevreden over. Helaas kon ik er weinig/geen klachten over vinden, die vond ik pas naderhand. Ik had liever iets dieper in de buidel getast voor een Somfy motor en iets dikkere Roma lamellen. Verano of Brustor zijn inderdaad ook prima lamellen.

Ik heb 1 groot screen en 8 rolluiken. Rolluiken hebben voor mij iets meer voordelen dan screens:

+ Houden meer warmte tegen
+ Kunnen 99% licht blokkeren
+ Geluidswerend
+ Isolerend (ook in de winter)
+ Kunnen beter tegen vocht en zijn eenvoudiger te reinigen

- Geen uitzicht meer als ze dicht zijn :+
- Iets dikkere bak
- Visueel minder mooi (vind ik)

Het screen dat ik heb werkt ook top en is vooral handig als je uitzicht wilt behouden. Je zit niet 'opgesloten' als hij volledig naar beneden is. Maar een screen is alleen in de zomer echt nuttig, houdt minder warmte tegen en kan wat minder goed tegen vocht. Als je hem nat weer omhoog laat gaan dan moet je hem een paar dagen later wel even laten drogen als de zon weer schijnt.

Ohja en laat aub iets van anti-klank tape bovenop de bakken plakken. Ik wist niet dat het bestond en die van mij zijn zonder gemonteerd, dus je hoort regendruppels op de metalen bak kletteren :+ Vooral op de slaapkamers belangrijk.
Kun je aangeven welke anti-klank tape jij hebt gebruikt?
Ben er ondertussen wel aan gewend, maar misschien wat voor het nieuw te plaatsen rolluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gertraaf schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:59:
[...]

Ben er ondertussen wel aan gewend, maar misschien wat voor het nieuw te plaatsen rolluik.
Hier ook niet het grootste probleem, maar ik zou dat er toch ook zelf opplakken. Scheelt wellicht toch doorslapen. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[...]
Nog niks helaas... ik heb ook rolluiken op serieuze hoogte hangen waardoor ik er niet even makkelijk bij kom :+ Maar ik zie via Google allerlei opties als je zoekt op 'anti-klank tape' , 'Akoestische tape voor rolluiken' of ' Antidreun folie rolluikkast'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Dit zou een optie kunnen zijn, ze geven aan dat 60% van de kast bedenkt moet zijn.

https://www.zonnerij.nl/antidreun-folie-rolluikkast.html

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:45:
Wij zijn bezig met offertes voor Rolluiken.
Het betreft in totaal 9 rolluiken.

Ik wil graag een A merk en 1 rolluik moet met Solar (op zuid en geen mogelijkheid tot stroom), de overige kunnen ook bedraad.

Offerte 1:

***members only***

Offerte 2:

***members only***

Verschil van ongeveer 2300 euro voor Roma ipv B merk. Wat is jullie mening?
Er volgt nog een offerte nummer 3
Wij hebben vorig jaar bij Zon en Scherm besteld en die was behoorlijk concurrerend, geen idee of dat nu nog zo is. Rolluik werd netjes door ze geïnstalleerd.

We kozen voor een Verano met Solar en afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Ik heb ook Roma rolluiken laten plaatsen aan ons huis. Deze waren volgens onze leverancier het beste bestand tegen de wind en het zoute water. Ook met windkracht 8 klapperen de grote rolluiken niet. Heel erg tevreden mee.

Ik heb elektrische genomen, voorzien van somfy motoren. Ze hangen er nu een aantal jaar en nog steeds super !

Ik kan je wel als tip geven om je roluikbakken te ontvetten en in een ( auto ) cermaische coating te zetten, dan komen er niet van die lelijke zwarte loopstrepen na verloop van tijd door vuil en regen.

In ons vorige huis hadden we rolluiken van verano, maar de kwaliteit daarvan is maar matig tenopzichte van Roma. Klapperde snel met wind, lawaai tijdens open/dichtdoen.

[ Voor 13% gewijzigd door Galaxis op 11-07-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
THE_BASE schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:28:
[...]

Wij hebben vorig jaar bij Zon en Scherm besteld en die was behoorlijk concurrerend, geen idee of dat nu nog zo is. Rolluik werd netjes door ze geïnstalleerd.

We kozen voor een Verano met Solar en afstandsbediening.
Wat heb je betaalt als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

m-vw schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Dus wat is het je waard?

Daar staat dan wel weer tegenover dat er géén aanleg van (extra) elektra én doorvoer naar buiten, en dus ook vaak ook érg duur montagewerk door een elektricien, noodzakelijk is .

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sport_Life schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:45:
[...]

Wat heb je betaalt als ik vragen mag ?
We hadden slechts één rolluik voor een raam van ik schat 1.80 x 1.60, maar meen dat het iets van 1.032 euro was. Ik vond dat toen, rond Black Friday, een nette prijs inclusief installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Will_M schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:54:
[...]

Daar staat dan wel weer tegenover dat er géén aanleg van (extra) elektra én doorvoer naar buiten, en dus ook vaak ook érg duur montagewerk door een elektricien, noodzakelijk is .
Maar wel weer eens per 10-15 jaar de batterij vervangen. Die zou nu zo'n 250 euro kosten per rolluik, dat is over 10 jaar ook 350/400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
THE_BASE schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:57:
[...]

We hadden slechts één rolluik voor een raam van ik schat 1.80 x 1.60, maar meen dat het iets van 1.032 euro was. Ik vond dat toen, rond Black Friday, een nette prijs inclusief installatie.
Ik heb totaal 29m2 rolluik, obv jouw prijs zou ik dan op 10.500,- uitkomen. 9 rolluiken heeft natuurlijk wat schaalvoordeel, maar het is dan wel een 'duur' merk.
Oh en jij hebt Solar, die zijn wat duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 11-07-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
stin00 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:25:

We hebben een flinke overstek, beetje vergelijkbaar als bij @GeeMoney GeeMoney in "Offerte Rolluiken" (rechterzijde van zijn woning) :). Om die reden is Solar ook niet heel handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 11-07-2025 19:21 ]

Pagina: 1