Realiseren multifunctioneel inbouwdisplay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 19:36
Voor onze nieuwe woning had de architect een kastenwand bedacht met daarin ingebouwd een elektrische sfeerhaard. Maar na geschrokken te zijn van wat een mooie sfeerhaard kost kwam ik op de gedachte om van hetzelfde budget een hoogwaardig display in te bouwen in de kast die multifunctioneel is. Dus in te zetten als sfeerhaard of aquarium (volgens mij doet een 4k fireplace filmpje op een glarefree oled paneel niet veel onder voor een dedicated nephaard), maar ook voor kinderen bv als tweede tv als de hoofdtv in gebruik is, touch screen voor digitale tekeningen maken en touchgames en mss ook voor videobellen met opa en oma met camera ingebouwd.

Qua formaat liefst 21:9 of 21:10 en breedte van ca 150cm, dat oogt het strakst en meest zoals een haard of aquarium. Maar qua beeldmateriaal zit je wel vaak aan 16:9 gebonden, dus mag ook. Ik kom in m'n zoektocht digital signage tegen, maar dat is of meteen gigantisch formaat voor boardrooms of voor bv winkels met grotere pixels en geen touch. Ultrawide monitoren zijn curved en/of geen oled met touch. Daarnaast liefst ook strakke inbouw, dus dunne randen bv. Wat meest in de buurt komt is een whiteboard maar dan liefst van hogere kwaliteit zodat je goede zwartwaardes hebt voor mooi fireplace effect. Maar een OLED whiteboard/digibord zie ik niet (op een bedenkelijke Chinese bron na).

Tips hiervoor? Mss valt er zelf iets met losse panelen te knutselen? En is het idee wel wat of slaat het de plank beetje mis?

Budget is 5000 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 17:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Geen tips op technisch vlak maar gewoon even laten weten: als het de bedoeling is -zoals ik toch in OP lees- dat ook 'de kids' het ding zullen gebruiken, bereid je dan maar voor om je knappe sierhaard-display dagelijks meermaals per dag schoon te maken van vette vingerafdrukken...

...en dan zwijg ik maar over de kans op krassen... zeker wanneer het ding ietwat laag bij de grond staat.

Ik denk dat het je het beter simpel houdt en het inzet voor 1 functie = sierhaard. met desnoods extra functionaliteit in de zin van ook wel 's een aquarium of een landschap kunnen tonen, eventueel nog Chromecast-functionaliteit erbij en bediening via afstandsbediening.

Het zal al wat in prijs schelen want het hoeft al niet meer touch te zijn, en hoeft ook geen TV-tuner te hebben of SIM-kaart of camera,...

En met wat je uitspaart kan je de kinderen een tablet kopen om hun dingen mee te doen en naar welbelieven met chips-vingers op te zitten duwen. :D

Zo kan jij jouw sierhaard spik 'n span houden.

Just my two cents na bijna 12 jaar vaderschap en dan is m'n dochter best een rustig kind maar onvermijdelijk heb je wel 's vriendjes/-innetjes over de vloer en dan gebeurt het snel. :D

En met een scherm waarvan ze weten dat het toch niks doet wanneer ze er hun vingers op zetten... zullen ze er nog steeds hun vingers proberen opzetten. >:) maar al veel minder. :D

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 10-07-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviesforum

Your Friendly Neighborhood Moderator