Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 22:25
Ik heb mijn Philips hue wall module op de volgende manier aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLb3AeWSDbrmKU7AZEr29qeWfrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwaYqIwyLpeGiN0TZeRuY3bg.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik hem koppel in de philips hue app ziet hij 2 knoppen echter wanneer ik het gedrag van deze 2 knoppen instel dan interfereert dat met elkaar. Beide knoppen bedienen allebei de lampen. Daarnaast zie ik in de app dat als ik de linkerknop gebruik dat hij eerst het signaal geeft 'Linkerknop ingedrukt' en vrijwel gelijk daarna 'Rechterknop ingedrukt'. Ik vermoed dus dat ik de kabels foutief heb geïnstalleerd aan de achterkant van de schakelaar echter ik kom er zo snel niet uit waar de fout zit |:( .

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Ik gok dat op L de twee kanten van de schakelaar verbonden zijn met elkaar. Dat kan dit gedrag veroorzaken.
Je kan proberen om de witte en gele draden voor beide kanten om te draaien (dus wit op L), kijken of dat wel werkt zoals je wilt. Maar ik weet even niet of het gegarandeerd werkt op die manier. Het kan zijn dat je een schakelaar moet zoeken waar die L niet doorverbonden is.

Hier hebben we het eerder over gehad op dit forum, je kan even terugzoeken wat er in die andere topics over gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 22:25
Bedankt voor je reactie boogschutter!

Het was mijn gevoel ook al dat de L van de twee kanten verbonden zijn met elkaar. Ik ga nog even proberen de draadjes om te draaien maar ik verwacht hierbij eigenlijk hetzelfde resultaat.

Over het terugzoeken op het forum. Dit heb ik geprobeerd maar helaas zonder het gewenste resultaat. Na de eerste 3 pagina's was ik het terugzoeken beu ;-).

Ik denk dat het zoeken naar een schakelaar waarbij de L los zit van elkaar de beste oplossing gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Even de zoekfunctie inzetten leverde deze eerdere discussie op: SwearyGringo in "Hue Wall switch module dubbele schakelaar"

De truc is dus: een voor een toevoegen, niet beide kanten tegelijkertijd.