[Multi] Wuchang: Fallen Feathers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57

[Multi] Wuchang: Fallen Feathers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyltwOKEie9m8Mp64iu9RXQMi_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WIPkCITlz8TdPKGE08XNyuag.png?f=fotoalbum_large

De stad Wuchang ligt in de schaduw van oude legenden. Als laatste erfgenaam van de Crane-Clans ga jij op zoek naar de verloren “Fallen Feathers”, krachtige artefacten die het evenwicht tussen hemel en aarde bepalen.

Wat is Wuchang: Fallen Feathers?

Een actie-RPG doordrenkt met Chinese mythologie en wuxia-gevechten.
Combos als dansende meeuwen, Qi-vaardigheden als stormwind, en elke confrontatie voelt als een choreografie. De wereld ademt een Oosterse penseelstreek: tempeltuinen, drijvende pagodes en mistige rivieroevers.

Platforms & Beschikbaarheid

• Release: 24 juli 2025
• PC (Steam & Epic Games Store)
• PlayStation 5
• Xbox Series X|S
• Game Pass: Ja, vanaf dag 1 op Xbox én PC Game Pass

Waarom spelen?

• Dynamische martial-artscombat met vloeiende overgangen en luchthoge launches
• Een open wereld geïnspireerd op Chinese inktlandschappen
• Unieke Qi-skills zoals “Feather Dance” en “Dragon’s Roar”
• Deep-dive in eeuwenoude clanpolitiek en verborgen geschriften
• Foto-modus met traditionele penseelfilters
• Custom outfits en wapens die een eerbetoon vormen aan keizerlijke architectuur

Editions in één oogopslag

Standard Edition
• Basisgame
• Pre-order bonus: Night & White pack
– White Spectre costume set
– Night Spectre costume set
– Vermillion War Club (bijl)
– Glistening Red Mercury skill-upgrade item (medium)

Deluxe Edition
• Alles uit Standard Edition
• 4 extra kostuums:
– Soul Ritual Robe
– Tiger of Fortune
– Overlord’s Regalia
– Draconic Resurgence
• 4 extra wapens:
– Dragoncoil Lance (speer)
– Moonlight Dragon (zwaard)
– Eternal Sovereignty (dual blades)
– Watcher’s Gaze (zwaard)
• Skill-upgrade item: Blood of Changhong (groot)

PC Systeemeisen

Minimum Specs:
• CPU: Intel i5-10400 / Ryzen 5 3600
• GPU: GTX 1660 Super / RX 5500 XT
• RAM: 16 GB
• Opslag: 50 GB SSD

Aanbevolen Specs:
• CPU: Intel i7-12700K / Ryzen 7 5800X
• GPU: RTX 3070 / RX 6700 XT
• RAM: 32 GB
• Opslag: 50 GB SSD

Community & Tips

Loop je vast op de boss “Storm-Talon Crane”? Zoek je de verborgen grot van de Vermiljoen Tijger? Deel hier je combo-breakers, lore-ontdekkingen en mooiste screenshots.

Laatste info

• Pre-order bonus: “Celestial Feather” wapenskin + mini-OST
• Upgrade van Standard naar Deluxe of Ultimate na release mogelijk
• Maandelijkse updates met nieuwe quests, balanspatches en QoL-verbeteringen

[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 09-07-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nis156
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 21:22
Ben heel benieuwd naar de game! Heb sowieso een zwak voor de settings (het verre oosten), en de combat van souls like games vind ik erg vermakelijk. Nu nog even bedenken of ik hem voor de PC of PS wil hebben 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
nis156 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:39:
Ben heel benieuwd naar de game! Heb sowieso een zwak voor de settings (het verre oosten), en de combat van souls like games vind ik erg vermakelijk. Nu nog even bedenken of ik hem voor de PC of PS wil hebben 😋
Ahjoh, GamePass!!! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Iemand al met deze game begonnen? ik heb hem gisteren alvast gedownload en hoop vanavond samen met de vrouw aan deze game te kunnen beginnen. Reviews op Metacritic zijn niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhCh7lPcVY-Ri1GZrWobD29OWKE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/avAkqXUVJurXS1PWMo1JFDGf.png?f=user_large

Hier nog een leuke Launch trailer

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nis156
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 21:22
Linksquest schreef op maandag 28 juli 2025 @ 07:23:
Iemand al met deze game begonnen? ik heb hem gisteren alvast gedownload en hoop vanavond samen met de vrouw aan deze game te kunnen beginnen. Reviews op Metacritic zijn niet verkeerd.

[Afbeelding]

Hier nog een leuke Launch trailer

[YouTube: WUCHANG: Fallen Feathers Launch Trailer]
Zeker! Van het weekend wat gespeeld en vind hem zeer vermakelijk tot nu toe. De combat voelt vlot en fijn aan en de wereld is naar mijn mening mooi. Ik begreep op internet dat men de wereld qua 'structuur' vooral op Dark Souls 1 vindt lijken kijkende naar hoe de verschillende gebieden van de map allemaal met elkaar verbonden zijn etc.

Op Steam zijn de reviews helaas niet positief, en van wat ik begreep heeft dat vooral te maken met de optimization. Ik speel hem zelf op een base PS5, performance mode met sharpness op 10 en hij draait prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb nu 1 uur gespeeld, en ik kan nu al zeggen dat dit niet mijn type game is. Vind persoonlijk, zeker vergeleken met bijvoorbeeld Black Mythe Wukung, de besturing juist onhandig.

Zit te vaak op de verkeerde toets te drukken, presentatie vind ik minder, en het voelt gewoon niet lekker. Vrouw had het ook al na 1 uur voor gezien, en dat hadden we bij Black Mythe Wukung niet. Jammer want de trailer sprak me wel aan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:45
Inmiddels twintigste uur op de teller gezien. Best wel een puike soulslike dit. Vooral het steeds volledig kunnen respeccen vind ik wel cool gedaan. Loop je vast op een baas of heb je je huidige build gezien en wil je eens met een zwaard proberen on plaats van de bijl? Paar keer klikken en je hebt geen axe skills meer maar wel alle zwaard skills. Dit is pas leuk als je een paar skills hebt natuurlijk.

Vond het spel de eerste paar uren wel taai. Clunky, onoverzichtelijk en was steeds in twee klapjes neer. Nu ram ik me bijna overal doorheen met een vliegende bijl. Dat is erg leuk.
Pagina: 1