Beste Tweakers leden,
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met wat advies over de onderstaande componenten voor mijn nieuwe gaming-desktop.
Na vele jaren merk ik dat mijn huidige systeem echt aan het einde van zijn levensduur is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc wil ik voornamelijk gebruiken voor gamen en het kijken van films / luisteren van muziek.
Games die ik veel speel zijn o.a. Project Zomboid, Hell Let Loose, Red dead Redemption , Stormworks: Build and Rescue, No Man's Sky, BeamNG.drive, Starfield, Space Engineers 2, Bodycam & Chivalry 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat ergens rond de 1200 euro, momenteel gebruik ik nog een oude Philips tv als monitor, met dit budget heb ik nog iets ruimte voor een nieuwe monitor (evt. 2de hands)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb nog twee SSD's die ik wil hergebruiken:
1x 2,5 inch SSD van 1TB
1x 2,5 inch SSD van 500GB
Randapparatuur (toetsenbord, muis, speakers etc.) heb ik al in mijn bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De componenten die ik denk nodig te hebben staan in het onderstaande lijstje.
Misschien is een interne geluidskaart nog het overwegen waard al weet ik niet zeker of dat veel meerwaarde biedt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag van jullie of de gekozen componenten goed bij elkaar passen en of dit systeem goed zal presteren voor mijn doeleinden.
Daarnaast heb ik nog een paar specifieke vragen:
Is de gekozen voeding goed voor deze setup, of is het ook mogelijk de 650 te gebruiken voor dit systeem.
Zou een interne geluidskaart een merkbaar verschil maken voor muziek & films?
Tot slot twijfel ik tussen de processor uit mijn lijstje en de AMD Ryzen 7 7700 Tray, omdat games als Project Zomboid en Stormworks behoorlijk zwaar kunnen zijn voor de CPU. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt voor alle reactie!
Met vriendelijke groeten,
Joost Boot.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met wat advies over de onderstaande componenten voor mijn nieuwe gaming-desktop.
Na vele jaren merk ik dat mijn huidige systeem echt aan het einde van zijn levensduur is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc wil ik voornamelijk gebruiken voor gamen en het kijken van films / luisteren van muziek.
Games die ik veel speel zijn o.a. Project Zomboid, Hell Let Loose, Red dead Redemption , Stormworks: Build and Rescue, No Man's Sky, BeamNG.drive, Starfield, Space Engineers 2, Bodycam & Chivalry 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat ergens rond de 1200 euro, momenteel gebruik ik nog een oude Philips tv als monitor, met dit budget heb ik nog iets ruimte voor een nieuwe monitor (evt. 2de hands)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb nog twee SSD's die ik wil hergebruiken:
1x 2,5 inch SSD van 1TB
1x 2,5 inch SSD van 500GB
Randapparatuur (toetsenbord, muis, speakers etc.) heb ik al in mijn bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De componenten die ik denk nodig te hebben staan in het onderstaande lijstje.
Misschien is een interne geluidskaart nog het overwegen waard al weet ik niet zeker of dat veel meerwaarde biedt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag van jullie of de gekozen componenten goed bij elkaar passen en of dit systeem goed zal presteren voor mijn doeleinden.
Daarnaast heb ik nog een paar specifieke vragen:
Is de gekozen voeding goed voor deze setup, of is het ook mogelijk de 650 te gebruiken voor dit systeem.
Zou een interne geluidskaart een merkbaar verschil maken voor muziek & films?
Tot slot twijfel ik tussen de processor uit mijn lijstje en de AMD Ryzen 7 7700 Tray, omdat games als Project Zomboid en Stormworks behoorlijk zwaar kunnen zijn voor de CPU. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt voor alle reactie!
Met vriendelijke groeten,
Joost Boot.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 171,99 | € 171,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 395,- | € 395,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 133,22 | € 133,22 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750e (2025) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.108,91 |