Acties:
  • +3 Henk 'm!

• huppelen123
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08-07 20:13
Goedenavond,
Ik zit al een tijdje met een probleem en het vreet heel erg aan mij, zo erg dat ik soms zelfs huilend op de bank zit 's avonds en ik in vrij weinig dingen zin heb.

Op dit moment werk ik in de IT bij een MSP. Voor mijn 29 jaar dat ik nu ben verdien ik naar mijn weten relatief goed. 4700 bruto per maand en dan nog een leaseauto, regio Amersfoort.

Mijn werk is vooral projecten uitvoeren, denk hierbij aan het migreren van klanten naar de cloud(sharepoint, teams, exchange, Azure virtual desktop etc), schakelen met leveranciers en schakelen met de klant. Ook richt ik migratietooling in, in 2024 heb ik 25-30 cloud migraties gedaan incl servers. Verder doe ik changes die buiten de standaard dienstverlening vallen, bijvoorbeeld uitrollen van nieuwe software bij de klant. Hoe ons bedrijf is ingericht dat een andere afdeling netwerken bij een klant optuigt, daar houd ik mij dus niet mee bezig.

Ik ben niet een ster in leren, vandaar dat ik maar een AZ-900 en MS-900 heb gehaald in de afgelopen paar jaar.

De laatste periode merk ik erg dat het werk terugloopt, weinig tot geen nieuwe projecten en/of new business. Dit vreet aan mij omdat ik het gevoel heb dat ik over een paar maanden geen werk meer heb en ontslagen wordt(ondanks mijn vaste contract). Wij moeten tijd schrijven, gewoon 40 uur per week maar over een tijd gaat dat waarschijnlijk niet meer lukken.

Mijn manager, operationeel manager etc zegt allemaal het komt wel goed. We kunnen niet over een jaar kijken maar het komt wel goed en zit er niet zo over in.

Maar ik loop er altijd mee, thuis, op kantoor en bij vrienden. 'S avonds zit ik soms zelfs huilend op de bank. Het gaat zelfs zover dat ik soms gewoon iets niet durf te kopen omdat ik denk dat ik het geld later beter kan gebruiken dan nu.

Nu denken jullie vast waarom ga je dan nergens anders solliciteren. Ik ben al op een aantal gesprekken geweest en ook wel 2e gesprekken, maar ik krijg eigenlijk altijd te horen niet genoeg kennis. Daardoor ga ik mij nog kutter voelen omdat als het werk er hier wel mee ophoud dat ik dan helemaal niks ga vinden. Verder zijn er ook niet heel veel vacatures.

Iemand tips?

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11
Tijd om hulp te zoeken, niet naar het vinden van een andere baan, maar hulp om aan jezelf (vertrouwen) te werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 11:31
Heb je een vast of een tijdelijk contract?

Geen idee hoe je financieel zit maar je hebt altijd recht op ww als ze je ontslaan. Ja dit is maar 70% maar de gedachte dat je niet zonder geld komt te zitten kan je misschien rust geven. Je kan bij het UWV inloggen en kijken hoelang je WW kunt krijgen. Die gedachte geeft mij altijd rust :) Hopelijk heb je het nooit nodig maar stel dat, dan zit je niet zonder inkomsten

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelen123
  • Laatst online: 08-07 20:13
MrNOnamE schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:06:
Heb je een vast of een tijdelijk contract?

Geen idee hoe je financieel zit maar je hebt altijd recht op ww als ze je ontslaan. Ja dit is maar 70% maar de gedachte dat je niet zonder geld komt te zitten kan je misschien rust geven. Je kan bij het UWV inloggen en kijken hoelang je WW kunt krijgen. Die gedachte geeft mij altijd rust :) Hopelijk heb je het nooit nodig maar stel dat, dan zit je niet zonder inkomsten
Ik heb een vast contract gelukkig.

mijn inkomen als ik op het UWV inlog is maar 33% ongeveer van wat ik nu verdien. Geen idee of dat door de leaseuato komt die ik nu heb.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je er áltijd mee loopt (thuis, kantoor en bij vrienden) dan begint het op een angststoornis te lijken. Daar niks mee doen gaat gegarandeerd resulteren in problemen, zowel privé als op werk. Het lijkt me tijd om de huisarts in te schakelen zodat je wordt doorverwezen. Doe dat het liefst direct morgen want de wachttijden lopen op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47
huppelen123 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:09:
[...]

Ik heb een vast contract gelukkig.

mijn inkomen als ik op het UWV inlog is maar 33% ongeveer van wat ik nu verdien. Geen idee of dat door de leaseuato komt die ik nu heb.
Dat klopt niet. De eerste twee maanden WW is 75% en daarna 70%.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Wat is het worst case scenario? Dat je wordt ontslagen, bij het UWV een tijdje rondloopt en dan mogelijk een andere baan vindt waarbij je niet elk jaar 5 certificaten hoeft te halen? ;)

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

Je hebt een vast contract, dus je kunt sowieso niet zomaar ontslagen worden omdat er (tijdelijk) geen werk voor je is. Er zijn ruwweg maar drie manieren om iemand te ontslaan die een vast contract heeft.
Op staande voet (maar dan moet je het wel heel bont maken).
Naar aanleiding van een reorganisatie (maar dan moet je werkgever aantonen dat er in de gereorganiseerde organisatie echt geen enkele passende functie voo rje is, en er moet een sociaal plan opgesteld worden. Dat is heel veel werk en kost veel geld voor je werkgever).
Via de rechter (maar dan zal er aan dossieropbouw gendaan moeten worden waarmee de werkgever aantoont dat het onredelijk is om je in dienst te houden. We hebben het dan over echt bar slecht functioneren.)

Het zal in ieder geval nooit zo kunnen zijn dat je opeens op straat staat. Ontslag is altijd een proces dat tijd kost, en je echt niet opeens overkomt (in Nederland - en ik neem aan dat je in Nederland werkt, aangezien het jet UWV noemt.)
huppelen123 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:09:
Je WW-uitkering is in principe de eerste twee maanden 75% van je loon, en daarna 70%.
(En ja, er is een maximering van 290 euro per dag - dat is dus alleen relevant als je meer dan 6k per maand binnenharkt.)

Als je op 33% van je huidige loon uitkomt heb je misschien naar bijstand gekeken? Dat wordt pas relevant als je na afloop van je recht op WW nog geen nieuwe baan hebt.

Je lijkt je momenteel vooral heel veel zorgen te maken over dingen die misschien wel zouden kunnen gebeuren. Dat is eigenlijk altijd verspilde energie. Tegen dat er een ontslagprocedure gestart wordt heb je nog tijd genoeg om juridisch advies in te winnen en na te denken over je toekomst - totdat dat gebeurt zit je met je zorgen alleen jezelf in de weg.

Als je het - en zo lijkt het - niet zelf van je af kan zetten, dan is het inderdaad een goed idee, zoals @stin00 aangeeft, om bij de huisarts aan te kloppen die je kan doorverwijzen naar een professionele ondersteuner die je kan helpen om met je piekergedrag om te gaan.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als ook je manager zegt dat het wel los zal lopen, huisarts. Dat is je eerste lijns aanspreekpunt voor jezelf, je huisarts kan je doorverwijzen, en sowieso er over praten is al een goede start, net zoals je vraag hier stellen ook goed is, maar wij zijn (sommigen daargelaten) niet opgeleid in deze.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:21
Je zou eens moeten kijken waar het gevoel vandaan komt. Uiteindelijk lijkt dit op de circle of inlfuence van Covey, zie link: https://samennaarresultaat.nl/coveys-circle-of-influence/

Ik ben niet zo van de modellen en methodieken maar deze is vrij makkelijk toepasbaar. In een notendop, waar je geen invloed op hebt, moet je zo snel mogelijk proberen los te laten. Dat betekend niet, dat je er geen rekening mee moet houden.

Probeer voor jezelf wat scenario's uit te werken zodat je aan kan passen aan de nieuwe situatie. Je bent nog jong dus uiteindelijk gaat het wel los lopen en je salaris is ook niet bijster hoog, wel goed maar ook niet bijzonder. Ik weet zeker dat je in het bedrijfsleven en overheid op eenzelfde bedrag kan uitkomen, zonder teveel moeite.

Stel ik bel je nu op en ik ontsla je? Wat gebeurt er dan? Vergaat de wereld? Voor je gevoel misschien wel, je gaat huilen en je wil het liefste je bed in? De dag erna wordt je wakker en er is niets veranderd. Je hebt geld en je hebt nog een dak boven je hoofd ga ik vanuit en je bent gezond. Ook heb je een goed stel hersens (anders had je deze baan niet) en je hebt ervaring, dan doe je het al snel beter dan een groot van de rest van Nederland. Die skills zijn vast wel weer ergens in te zetten.

Wat zijn je problemen: Als je ontslagen wordt krijg je vaak geld mee (transitie vergoeding), soms ook een vaststellingsovereenkomst en een aantal maanden WW (kan je nakijken). Bereken het en kijk hoeveel je dan per maand mist voor een jaar lang, dat geld moet op je spaarrekening staan. Vermoedelijk kan je met een gereduceerd inkomen, alsnog een jaar niets doen zonder in de problemen te komen.

Dan je skillset probleem, migraties ligt op zijn gat maar misschien kan je kijken waar ze nu wel mensen zoeken. Project managers kunnen voor van alles in gezet worden van business analyse, scrum master, als je technisch bent meer naar de architecten hoek. Kijk wat ze wel vragen bij concurrenten en op Indeed en probeer je skillset erop aan te passen. Nu is de tijd om te leren en ervaring op te doen omdat je toch tijd over hebt. Eigenlijk ben je al wat te laat en moet je vooral je kennis blijven bijspijkeren, als het goed gaat.

En daarna ook iets in je persoonlijkheid proberen aan te passen, hoe om te gaan met onzekerheid. Als je gelijk uit balans bent, als iets wegvalt (persoonlijke sfeer even uitgesloten, zoals dood en ernstige ziektes, dat snap ik wel), moet je toch echt aan jezelf gaan werken en meer overzicht gaan creëren met een eigen plan. Afhankelijk zijn van een baan met een beperkte skillset is vragen om problemen. Als je continue aanpast en bovenop de markt zit, dan ben je eigenlijk altijd wel gewild. Ik heb in 10 jaar tijd, ook al minstens 10 verschillende rollen en vakgebieden gehad van technisch, projectmanagement, scrum, architect tot sales. Werken in verschillende sectoren, blijven aanpassen en los laten is het advies in een onzekere wereld. Dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En tel tot meer dan @wm1234 (bedankt) 🤡 en start opnieuw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:38
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Goed kans dat je hem niet nodig hebt, maar als ontslag toch gaat spelen dan ben je op dat moment te laat om het nog te regelen. Bijkomend voordeel van rechtsbijstand is dat je advocaat op zijn gemak gaat onderhandelen met je bedrijf wat je zo weer een paar maanden respijt kan bieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De angst om ontslagen te worden, je baan te verliezen of een herseninfarct te krijgen heb ik allemaal gehad, en sommige van die angsten heb ik nog steeds. Wat mij gedeeltelijk heeft geholpen, is hulp zoeken via de huisarts. Zelfs al zou je ontslagen worden, wat niet zomaar kan als je een vast contract hebt, dan nog vind je waarschijnlijk snel weer werk.

Vorig jaar zat ik echt op een dieptepunt. Ik had toen bijna een half jaar lang ruzie en gedoe met een dealer die mij een elektrische auto verkocht had met een slecht accupakket. De stress werd me uiteindelijk te veel. Sindsdien ben ik erg panisch geworden. Dat was ik ook over mijn toenmalige werkgever. En weet je wat? Uiteindelijk heb ik zelf aangegeven dat ik daar niet wilde blijven, want ook die werkplek droeg flink bij aan mijn stress. Daarna heb ik twaalf weken gewerkt bij een andere, slechte werkgever, waar ik tussentijds zelf ontslag heb genomen.

Nu werk ik alweer drie maanden bij een bedrijf waar ze me geen gekke vragen stelden over of ik autisme of ADHD heb. In plaats daarvan kreeg ik een gerichte vraag: of ik niet overprikkeld raak in de supermarkt. Mijn antwoord was simpel: nee, want ik doe dat al zeven jaar. Kortom, bang zijn voor ontslag is eigenlijk nergens voor nodig. Sterker nog, je zou juist bereid moeten zijn om zelf ontslag te nemen als je merkt dat je je niet meer prettig voelt in je werk, mits je natuurlijk al ander werk hebt gevonden.

De kans dat je bij gedwongen ontslag lang werkloos blijft, acht ik klein. Het UWV accepteert dat niet zomaar en wil je zo snel mogelijk weer aan het werk helpen. Mijn vrouw moest destijds zelfs persoonlijk langskomen bij het UWV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-09 23:19
Misschien nu alvast inschrijven voor een vervolgcursus op jouw vakgebied, je wordt er altijd wijzer van en straks meer kans op een andere baan maar zover is het nog (lang) niet.
Indien het bedrijf niet failliet gaat kom je in aanmerking voor een transitie regeling en 1,5 jaar ww, daarna is er nog een andere regeling. Grote bedrijven hebben vaak nog extra regelingen bij massa ontslag.
Mocht je ontslagen worden dan krijg je ondersteuning van het UWV en heb je geld en tijd om een doelgerichte cursus te volgen (zie dat dan als jouw tijdelijke baan).
Je bent nog (heel) jong en bent nog lang niet afgeschreven voor de arbeidsmarkt en misschien is wisseling van baan helemaal zo slecht nog niet. Misschien kun je ook nog iets heel anders gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Vind je je werk wel leuk? Ik merk dat met leuk werk, ik hier totaal niet mee loop. Ik ken je situatie, maar dat was omdat ik niet op mijn plek zat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Ik verwacht dat je na een aantal jaar terugkijkt op deze periode en je dan gaat denken "waarom heb ik mij zo'n zorgen gemaakt destijds, was helemaal nergens voor nodig".

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mjier
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:58
Volgens oude boerenwijsheid moet je werken als de zon schijnt, en een nieuwe tractor kopen of je gereedschap onderhouden als het regent, of winter,...
Het lijkt erop dat er een buitje overkomt op je werk. Niet negeren, maar probeer er je voordeel mee te doen. Overleg met je leidinggevende hoe je je leeglooptijd nuttig kan invullen met cursus of opleiding. Voor het bedrijf vergroot dat de mogelijkheden als de zon weer gaat schijnen. En als die bij je bedrijf niet meer gaat schijnen heb je voldoende gereedschap om zelf een zonnig plekje te zoeken.
Sterkte!

aroTHERM plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l- Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Als ik jouw verhaal lees dan hoef je echt nergens zorgen om te maken. Sterker nog als jouw bedrijf jou wilt ontslaan dan:
- Moeten ze een ontslagvergoeding geven ( hoe lang werk je er al? )
- Krijg je WW uitkering ( 75% -> 70% laatst verdiende loon )
- Heb je zo een ander bedrijf gevonden.

Migreren naar Cloud is nog steeds booming business en als ik naar mijn bedrijf kijk hadden ze je zo aangenomen als je daar zou solliciteren. Kop op, je bent 29 jaar, je verdient erg goed en je staat nog aan het begin van je carrière. Het komt allemaal goed : ) ( ik ben zelf 32 en herken wel een beetje van je verhaal )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

huppelen123 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:56:
Ik ben niet een ster in leren, vandaar dat ik maar een AZ-900 en MS-900 heb gehaald in de afgelopen paar jaar.
Dit snap ik niet zo goed, als je 25 á 30 cloudmigraties per jaar doet + nog veel andere cloudgerelateerde zaken in dan is met wat oefenen een examen toch wel te doen?

Ik kan volledig begrijpen dat saaie theorieboeken, youtube fimpjes en de MS learn site niet voor iedereen is weggelegd, maar met jouw praktijkervaring mbt migraties is het behalen van een certificering als: Hybrid Administrator toch wel te doen?

Dat geeft je wat meer kansen op de arbeidsmarkt, en kan wat van je angst wegnemen. :)

En ik bedoel dit overigens niet als kritiek...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ik snap en herken de stress. En dat is echt niet leuk.

Sommigen hier doen er wat makkelijk over. Dat komt ook, omdat het iets is wat voorbij gaat. Maar het kan echt wel even duren voor je dat gevoel ("ik ben niet goed genoeg") en de stress ("straks ben ik werkeloos") kwijt bent.

Wat helpt, is als je iemand hebt om tegenaan te praten. Vrienden, familie: allemaal erg fijn en die kunnen je zeker helpen. Maar soms helpt het ook als je een coach hebt: iemand van buiten die je aanhoort en tips en trucs kan geven hoe je met sommige dingen om kan gaan.
Misschien dat je huisarts je daarnaar kan verwijzen, anders kun je daar zelf naar op zoek gaan.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataMan
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-09 09:25
Als je huilend op de bank zit van de zorgen, dan lijkt me het advies om via de huisarts daarvoor hulp te zoeken het meest relevante advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
k ben zelf ook manager bij een van de grootste MSP’s en herken de onrust die je beschrijft. O.a. maandenlang wel betaald worden maar niets “chargeable” kunnen doen, gaat bij de meeste mensen vroeg of laat knagen. Ik zou nu kunnen zeggen: gebruik deze periode om aan je soft- of hardskills te werken (en dat eerste betekent in deze fase sowieso: coaching). Maar dat heeft pas zin als je eerst jezelf weer op orde hebt.

Je managers kunnen veel zeggen, maar als zij, zoals ik het nu lees, niet in staat zijn in te schatten dat hun woorden jou geen rust of bevestiging geven, dan kan het snel de verkeerde kant opgaan. Denk bijvoorbeeld aan een bore-out. Je zakt dan steeds verder weg in een mix van deels terechte en deels onterechte onzekerheid. En als er dan ineens een nieuw project op je pad komt, kan de overgang van ‘niks’ naar ‘veel’ behoorlijk heftig zijn.

Mijn advies: Zoek een HR-contactpersoon, man of vrouw, bij wie jij je prettig voelt. Bel diegene op en leg uit waar je mee zit. Geef aan dat je graag zo snel mogelijk met een externe coach aan de slag wilt en of diegene dat voor je kan regelen. Ook in dit gesprek is het oké je emoties te uiten, omdat deze persoon dan scherp heeft dat dit wellicht niet alleen een coach vereist maar ook de bedrijfsarts.

Zet 'm op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Question Mark schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Dit snap ik niet zo goed, als je 25 á 30 cloudmigraties per jaar doet + nog veel andere cloudgerelateerde zaken in dan is met wat oefenen een examen toch wel te doen?

Ik kan volledig begrijpen dat saaie theorieboeken, youtube fimpjes en de MS learn site niet voor iedereen is weggelegd, maar met jouw praktijkervaring mbt migraties is het behalen van een certificering als: Hybrid Administrator toch wel te doen?

Dat geeft je wat meer kansen op de arbeidsmarkt, en kan wat van je angst wegnemen. :)

En ik bedoel dit overigens niet als kritiek...
Ik vraag mij af waarom je afgewezen wordt obv kennis als je deze ervaringen hebt, zo breed als je ze omschrijft. Wordt er zoveel waarde gehecht aan certificeren?

Ik heb ook geen enkel certificaat, maar word daar gelukkig ook niet op afgerekend.

Afgezien van dat, kloten dat je je zo voelt. Wat al gezegd is, praten helpt. En niet al te druk maken over de dingen waar je geen invloed op hebt helpt oom.

[ Voor 7% gewijzigd door Beekforel op 09-07-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Klink mij meer op een burn-out/angststoornis. Zou als ik met jou was met je verhaal naar de huisarts gaan, die kan je naar de praktijk ondersteunende ggz sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Beekforel schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:32:
[...]

Ik vraag mij af waarom je afgewezen wordt obv kennis als je deze ervaringen hebt, zo breed als je ze omschrijft. Wordt er zoveel waarde gehecht aan certificeren?et al te druk maken over de dingen waar je geen invloed op hebt helpt oom.
Simpel, eerste snelle schifting... Zelfde als HBO vs. MBO.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Als je projecten doet gaat het altijd wel gebeuren dat er een rustigere periode is, dit is een normale cyclus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:25:
Wat is het worst case scenario? Dat je wordt ontslagen, bij het UWV een tijdje rondloopt en dan mogelijk een andere baan vindt waarbij je niet elk jaar 5 certificaten hoeft te halen? ;)
Elk jaar 5 certificaten kan je wat van vinden maar:
Ik ben niet een ster in leren,
is wel een issue in de IT. Is dit echt leren voor een certificering of ook nieuwe dingen leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
blubbers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:58:
Als je projecten doet gaat het altijd wel gebeuren dat er een rustigere periode is, dit is een normale cyclus.
Ik heb het idee dat de economie links en recht ook wat minder wordt, hoewel ik dat niet direct met cijfers kan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
PolarBear schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:10:
[...]

Elk jaar 5 certificaten kan je wat van vinden maar:

[...]

is wel een issue in de IT. Is dit echt leren voor een certificering of ook nieuwe dingen leren?
Er zijn toch genoeg banen waarbij je maar heel beperkt iets moet leren of iets kan doen wat je al kan? Als je >30 cloud migraties per jaar af weet te ronden dan ben je volgens mij niet dom :)

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
Inderdaad, ik denk dat je last hebt van het imposter syndroom?
En zoals al eerder geschreven, dit zijn juist kansen!
Wellicht kan je iets nieuws leren wat je leuk lijkt om te doen, bijvoorbeeld iets met a.i. wat erg hot is en kijken of je op je huidige werk iets kan maken wat jullie werk makkelijker maakt.
Je kan ook best werk creëren natuurlijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hielko schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:21:
Dat klopt niet. De eerste twee maanden WW is 75% en daarna 70%.
Er zit wel een maximale hoogte aan de WW. En daarvan krijg je dan dus de eerste 2 maanden 75% en daarna 70%. Dat kan best dan een terugval zijn naar 33% van het totaal. ;)

Daar komt ook nog bij dat het UWV kijkt naar een gemiddeld jaar inkomen berekend nav meerdere jaren (ik dacht de laatste 5).

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 09-07-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:23:
[...]

Er zijn toch genoeg banen waarbij je maar heel beperkt iets moet leren of iets kan doen wat je al kan? Als je >30 cloud migraties per jaar af weet te ronden dan ben je volgens mij niet dom :)
Sure, maar als hij in de IT wil blijven is het wel een dingetje en dat je 30x hetzelfde truckje kan doen zegt natuurlijk ook niets. No offense voor @huppelen123 maar zo een zinnetje mag wel wat meer uitleg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 20:16
Ik zie het probleem niet.

Heb je bepaalde schulden die afbetaald moeten worden? Dit is echt iets voor verzekeringsland Nederlanders om zich druk over te maken. Misschien kan je nog iets leren van de mensen die hier nu komen en leven met de dag.

Verder heb je vaardigheden, jouw positie is al zo veel beter dan de gemiddelde middle management.
En dan het salaris 🤣. Nu is het hier niet de VS, maar zelfs een bedrijf als Accenture (concurrent denk ik?) is nu €165.000.000.000 waard. Of een Palantir met 8000 werknemers €250.000.000.000 waardering. En je maakt je druk over je €100.000 pay package?! Dat is misschien twee repen chocolade in 2050.

Van alles dat je druk kan maken (kinderloosheid, klimaatverandering). Sorry, baanverlies is voor capabele mensen zoals jij totaal niet relevant.

Update:
Heel misschien komt er een mega recessie en ja worst-case komt IT verder in de dip. Dan nog is het waarschijnlijk dat je wel ergens terecht kan in je vakgebied. En dan nog leven we in een vergrijzende samenleving, oftewel, zat banen.

[ Voor 13% gewijzigd door Harm_H op 09-07-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:29
Agent47 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:17:
Vind je je werk wel leuk? Ik merk dat met leuk werk, ik hier totaal niet mee loop. Ik ken je situatie, maar dat was omdat ik niet op mijn plek zat.
Speltip #6: Spreid je kansen. Als de IT-markt inzakt (en het is meer dan 20 jaar geleden dat dat écht is gebeurd, dus het wordt wel weer eens tijd) ga je als Scrum-master of Agile-coach ook niet aan de bak komen. Gelukkig publiceert het UWV een lijst met kansrijke beroepen. Een opleiding tot kapper kun je bijvoorbeeld in de avonduren volgen, en de kans dat ChatGPT je in die sector het brood uit de mond stoot is voorlopig niet zo groot.

Twee vliegen in één klap, je hebt afleiding, en je ontwikkelt baanvaardigheden die je in kunt zetten mocht het ergste geval werkelijkheid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 16:52
is al meerdere malen aangegeven, maar ga zsm naar je huisarts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:TS gaat niet meer reageren dus deze gaat daarom dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En na overleg weer open :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunhur
  • Laatst online: 17-07 00:01
*knip* dit soort 'grappen' voegen niets toe

[ Voor 96% gewijzigd door Zr40 op 16-07-2025 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:24
Maak je geen zorgen over een nieuwe baan; ik werk voor een van de grootste MSP's in Nederland; wij hebben meerdere 'brands'. Mensen zoals jij kunnen we overal gebruiken.

Werk wel aan je eigenwaarde, zelfvertrouwen en leren loslaten. Dat is meer waard dan welke baan dan ook. En ja; ik weet hoe makkelijk het is om dat te typen en hoe moeilijk dat is om daadwerkelijk actie op te ondernemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
In 2022 , werd er bij mij het management op het werk omgewisseld , naar een nieuw systeem/ en nieuwe bazen, en opeens was het werk wat ik al +7 jaar perfect deed niet meer goed.

mij baas was een echte sociopaat (waar ze om bekend stond), veel kleineren etc , en heeft me bijna een burn-out veroorzaakt.
De receptioniste een Dublin vrouw in haar 50 zei me toen het volgende " You can only do your best, and if that's not good for them ... Feck 'em " en ik ben gewoon iets anders gaan zoeken, en mn motivatie was naar 0% gezakt iig , waarom zou ik me druk maken, ik doe toch nooit iets goed ??

en Dat adviseer ik je ook .. gewoon iets anders zoeken , en laat het hun maar uit zoeken.
Anno 2025 , en ik verdien het dubbele , en die baas , is op non-actief gezet, omdat niemand op mn oude bedrijf er nog mee wilde werken.

Zolang je niet onder een brug hoeft te slapen , dan zou ik me geen zorgen maken

[ Voor 36% gewijzigd door Metallize op 16-07-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:15
Het gaat niet allen om je kennis of examens die je gedaan of gehaald heb maar ook hoe je als persoon bent en met mensen omgaat.
je werkgever waardeert je voor je soft en hard skills.
En er is genoeg werk in de IT te vinden. Werken bij de overheid kijk maar daar staat ze vast om mensen als jouw te springen

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Travelan schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:14:
Maak je geen zorgen over een nieuwe baan; ik werk voor een van de grootste MSP's in Nederland; wij hebben meerdere 'brands'. Mensen zoals jij kunnen we overal gebruiken.

Werk wel aan je eigenwaarde, zelfvertrouwen en leren loslaten. Dat is meer waard dan welke baan dan ook. En ja; ik weet hoe makkelijk het is om dat te typen en hoe moeilijk dat is om daadwerkelijk actie op te ondernemen!
Maar dat verbaast mij wel: goede IT'ers zijn simpelweg niet te vinden. Dus waarom dan de gesprekken vastlopen? Verkeerde partijen, komt de TS niet goed over?

Anyway, er is genoeg gezegd, maar eentje niet; als certificaten echt een ding is en het is nu rustiger op werk, ga er gewoon voor leren. En om eerlijk te zijn, AZ-900 stelt niks voor. Als je meerdere jaren in Azure hebt gewerkt, dan is het met twee vingers in de neus te doen. 50% korting is snel te scoren, dan doe je een proctored exam voor 45,- en dan weet je waar je staat en/of je het gehaald hebt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1