Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdastip
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 01-09 13:41
Mijn vraag
Ecoforest lucht water warmtepomp valt steeds uit. Water bijgevuld, ontlucht, vloerverwarmingspomp verder open gezet maar niks helpt. Heel even blijft hij aan en dan gaat hij uit
Betreft nwbhuis. In begin veel.prpblemen gehad met pomp. Laatste half jaar gaat goed
Installateur verricht geen werkzaamheden meer na garantieperiode, vindt het te ver. Andere dealers geprobeerd die willen niet aan installatie sleutelen.dieniet door hun.geplaatst is of het is te ver weg of zijn te druk.
Hoe kom ik nu aan een monteur

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Allicht is het wel handig als je wat fout meldingen deelt die het systeem weergeeft / dan wel het display van de thermostaat / warmte pomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

gerdastip schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:35:
In begin veel.prpblemen gehad met pomp. Laatste half jaar gaat goed
Installateur verricht geen werkzaamheden meer na garantieperiode, vindt het te ver.
Als het continue dezelfde problemen zijn, die binnen de garantieperiode gemeld zijn, is het verlopen van de garantieperiode niet relevant. Je installateur moet dit dan gewoon (nog steeds) oplossen, of hij dit "te ver" vind of niet is totaal niet relevant

Ik zou beginnen om de installateur schriftelijk aansprakelijk te stellen, en herstel vorderen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdastip
Foutmelding is
Alarmen

Veilige stop

Drukschakelaar of stromingsschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Stromingsschakelaar is de flow meter , en drukschakelaar is systeem druk.
Aangezien je zelf aangeeft dat je het systeem al bijgevuld hebt is dat waarschijnlijk niet het probleem.

Dan zit kennelijk het probleem in de flow meter, of het systeem kan zijn debiet niet kwijt kan in je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdastip
Dit is zeker niet makkelijk te verhelpen? Tot nu toe nog niet gelukt om monteur te krijgen die iets van een ecoforest weet. Begin beetje moedeloos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:40
Mogelijk moet 1 van de 2 sensoren vervangen worden of zit er een blokkade in het systeem zoals Ramon al aangeeft.
Ook een monteur dit geen ervaring heeft met ecoforest moet dit wel op kunnen lossen. Heb je naast de vloerverwarming ook nog iets van radiatoren in het systeem die je open kan zetten?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdastip
Nee we hebben geen radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
gerdastip schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:06:
Dit is zeker niet makkelijk te verhelpen? Tot nu toe nog niet gelukt om monteur te krijgen die iets van een ecoforest weet. Begin beetje moedeloos te worden.
Welke omgeving woon je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdastip
Hallo zie uw berichtje nu pas vandaar late reactie. We hadden eindelijk iemand gevonden. Pomp was defect en is vervangen. Pomp was 2 jaar en 2 maanden oud en pas 1 jaar en 2 maanden in gebruik. Dus mega balen
Maar heb je misschien idee hoe ik de installatie het beste kan instellen nu met dit weer?
Op koeling of auto en welke instellingen qua temperatuur dan goed zijn?
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
Als je wilt koelen met de vloer dan kun je hem op koelen zetten, graad of 16 bijvoorbeeld.

Radiatoren als aanwezig wel sluiten.

Vanuit gaande dat je woning wel uitgelegd is om ook te kunnen koelen.

Een automatische stand kun je beter vermijden. Dat werkt nooit goed.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdastip
Is er iemand die me kan uitleggen hoe ik het beste de temperaturen kan instellen bij auto th instelling
Pagina: 1