games starten niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janshuizing
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08 22:03
Ik heb een vraag. Ook heb ik een en ander al gelezen.
Vorig jaar deze computer gekocht voor fotobewerking. Videokaart erin van amd en gamepass aangeschaft. Af en toe speel ik wel eens een spelletje. alles liep zoals het hoorde.
Na vehuizing had ik een poos niet gespeelt. totdat ik gisteren weer eens zin had. dus wat gedownload via gamepass en je raad het al. alle games op zwart bij opstarten. games draaide wel bij taakbeheer. via taakbeheer game gestopt en taakbeheer loopt vast. heb mijn hele computer opnieuw geïnstalleerd. Via EA gratis game erop gezet welke toen ook werkte. APEX legends. game start op, je hoort geluid en bam zwart.
Kan gelukkig wel via taakbeheer afsluiten zonder dat deze vastloopt. dat probleem is opgelost

windows versie 24H2
13th gen intel core i7 13700 16 core
32 gb
amd radeon rx 6750 xt

alles up to date, wie kan mij helpen? Is het uitzingen tot update of is er nog iets anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
Toevallig de onboard VGA kaart geprobeerd? (zonder de 6750 XT)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41
Heeft deze cpu een interne GPU? Mogelijk draait alles daarop en niet op de videokaart.

Kan zijn dat het BIOS is gereset na lange tijd uitstaan.

Ik zou eerst het BIOS controleren als je weet hoe dat moet. In Windows checken bij geavanceerde beeldinstellingen hoe daar alles staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 22:44
Hoeveel schermen heb je?

En hoeveel schermen heb je volgens windows?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35
janshuizing schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:03:
Na vehuizing had ik een poos niet gespeelt.
Heb je de videokaart uit je computer gehaald tijdens het verhuizen?

Zit de videokaart nog wel goed vast in het moederbord/kast.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• janshuizing
Opgelost. En ik schaam mij wel een beetje. De tip van videokaart los bij verhuizing. Ik dacht weet je wat. Ik de-installeer alles van de videokaart en haal hem eruit. Dan weer opnieuw erin en alles installeren. Bij het opnieuw erin drukken en kabels aansluiten kreeg mijn hoofd een schok. Nee toch gvd kt zooi. Sukkel. Ik had potjandorie de kabel in mijn intel zitten ipv videokaart. Alles werkt. Ik ga even in een hoekje zitten. Dank allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janshuizing
computer is wel weer mooi schoon. toch weer een voordeeltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
janshuizing schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:47:
Opgelost. En ik schaam mij wel een beetje. De tip van videokaart los bij verhuizing. Ik dacht weet je wat. Ik de-installeer alles van de videokaart en haal hem eruit. Dan weer opnieuw erin en alles installeren. Bij het opnieuw erin drukken en kabels aansluiten kreeg mijn hoofd een schok. Nee toch gvd kt zooi. Sukkel. Ik had potjandorie de kabel in mijn intel zitten ipv videokaart. Alles werkt. Ik ga even in een hoekje zitten. Dank allemaal
Kan gebeuren, iedereen moet t leren, volgende keer gaat beter, dat weet ik wel zeker! komt vast goed! :)

DPC Chef-kok :)

Pagina: 1