Extra toeslagen particuliere booking accommodatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:07
Ik heb een weekend weg geboekt via Booking.com. Na het boeken komt de accommodatie met een betaalverzoek van bedrag hoger dan het totaal bedrag van booking.com.

Het betreft een particuliere aanbieder welke samenwerkt met een beheerder van een gebouw. Beide partijen vragen additionele kosten bovenop het totaal bedrag. Wat resulteert in een verhoging van 90euro op 200 euro.

Nu is booking.com dus bemiddelaar tussen mij en een andere particulier. Wat zijn mijn rechten m.b.t. weigeren van deze additionele kosten (of het algemene weekend weg), ik kan namelijk niet terugvallen op (mij bekende) contractuele voorwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:15
Heb je al contact opgenomen met Booking? Want ik kan mij niet voorstellen dat zij hier blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Totaalbedrag wat je moet betalen dient overeen te komen met wat Booking beloofde.

Het kan zijn dat delen ervan op verschillende manier betaald moet worden, zo komt het vaak voor dat je de accommodatie zelf vooraf betaalt maar toeristenbelasting apart op locatie moet voldoen. Maar in dat geval betaal je dus vooraf *minder* dan totaalprijs volgens Booking...

Klinkt alsof hier iets niet klopt. Ik zou sowieso Booking op de hoogte stellen, en niets betalen totdat eea verduidelijkt is. Als aanbieder vasthoudt aan extra betalingen, gewoon annuleren. Heb je misschien link naar de specifieke accommodatie op Booking?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grutte Pier
Na contact met Booking.com is het advies;

We hebben ons interne team geraadpleegd over de extra kosten die door de accommodatie in rekening worden gebracht. Zij hebben bevestigd dat een accommodatie geen extra kosten mag aanrekenen die niet vermeld staan op Booking.com..

Mocht de accommodatie u toch verzoeken deze kosten te betalen, dan raden wij u aan dit te doen en daarbij een gedetailleerde factuur op te vragen waarin de extra kosten worden gespecificeerd (zoals elektriciteit, schoonmaakkosten en administratiekosten). Zodra u deze factuur met ons deelt, kunnen wij het restitutieproces voor deze kosten starten.
Op de factuur dienen de volgende gegevens vermeld te worden:
• De naam van de accommodatie
• De incheck- en uitcheckdatum
• De kamerprijs
• Eventuele toeslagen of extra kosten
• De gebruikte valuta
• Een resterend bedrag van € 0 ter bevestiging dat het volledige bedrag is voldaan

-----------------------------------------------------------------------------
Deze bevestiging is wel fijn maar het vragen van deze factuur is wat anders dan uiteindelijk ook krijgen. Op deze manier draag ik het risico van de extra kosten....Voel mij gewoon opgelicht bij deze aanbieder

Wat de particuliere aanbieder heeft gedaan is de "verborgen" kosten specificeren in de accommodatie informatie wat niet onderdeel is van het aangeboden item. Dus niet via de "kleine lettertjes" of deze kosten opgeven als toeslag. Booking erkend dat dit niet de bedoeling is van hun site. Maar ze hebben zich netjes ingedekt met hun voorwaardes; B2. Contractuele relatie
1. Wanneer u een boeking maakt (of aanvraagt), is dat rechtstreeks met de Dienstverlener - wij zijn geen 'contractuele partij'.

Wat mooi is, de aanbieder geeft dit aan; - Op deze reservering zijn de (annulerings- en overige) voorwaarden van booking.com van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
Dan vraag je toch éérst om die gespecificeerde factuur? Eerder betaal je niet.

En anders gewoon annuleren en iets anders boeken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
Wild Chocolate schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:30:
Dan vraag je toch éérst om die gespecificeerde factuur? Eerder betaal je niet.

En anders gewoon annuleren en iets anders boeken.
Bij annuleren worden de volledige kosten in rekening gebracht (welke kosten dat dan zijn is helemaal een raadsel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Ik denk dat booking wel de volledige kosten terugbetaald als je geen factuur specificatie krijgt en met die reden annuleert, maar dat kan je ze nog vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
De nieuwe reactie van booking is dat ze op dit moment geen actie kunnen ondernemen en dat ik niet kosteloos de reservering kan annuleren.

Hiermee vraag ik mij dan ook weer af, op welke basis is er dan nu een verbintenis is. Ik mag niet annuleren toch kan de andere partij mij kosten voorschotelen welke niet overeengekomen zijn.....
Pagina: 1