Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56
Ik ben op zoek, zoals de titel aangeeft, naar een foolproof oplossing voor het streamen van het uitzicht vanuit een kantoorpand naar Youtube. Foolproof is hier de crux, mocht er iets gebeuren, dan gewoon automatisch opnieuw verbinden, ook na een powerdown.
Ik zit niet te wachten op een opstelling met OBS, of een ATEM die er tussen gezet moet worden. Hoe minder componenten, hoe beter.

Wat is je budget?
Laten we de maximum op 750 stellen. Ik kan hier waarschijnlijk meer flexibel in zijn (1000?, maar laten we het normaal houden (Voor iets als dit, het is voor de lol, niet onze core-business)

Wat wil je voor apparatuur kopen?
Zoals boven staat, een fool-proof iets wat voor het raam kan staan (Tegen het raam aan). Er zal een kist / iets omheen komen om reflectie van binnenuit te verminderen.
Wat heb je zelf al uitgevogeld?
Ik heb best rond gekeken naar wat er beschikbaar is. Echter kom je gauw op de gopros uit, die voor deze situatie, naar het schijnt (Correct me if i'm wrong), niet geschikt zijn. Ook kwamen er veel beveiligingscameras naar boven, echter die zijn niet geschikt voor landschappen (Ik praat hier over een uitzicht over het IJ in Amsterdam, Sail2025 komt er aan).

De meest veelbelovende optie die voorbij kwam was de Mevo Start maar die is niet leverbaar in Nederland, en na vragen was dit het antwoord:
We don't have a direct timeline for this at this time - we apologize for the inconvenience!
We recommend looking into your local electronics or photography suppliers.
wat ook geen snars helpt.

Kortom, alles bij elkaar, ik zoek advies, voor ik op de marktplaats etc ga duiken om de Mevo Start te zoeken (BTW bon is de voorkeur).
Het is een redelijke niche zaak, maar ik hoop dat iemand hierbij kan helpen. Mochten in de buurt van het budget, maar er iets boven opties zijn, hoor ik die ook graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:21
Op Ebay staat ie voor 350 nieuw (weliswaar in Estland maar lijkt betrouwbaar). Draak van een link ..

https://www.ebay.nl/itm/3...3D%7Ctkp%3ABk9SR_rrjMeAZg

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:56
https://www.ebay.nl/itm/316750085369 (alles achter het vraagteken weglaten) werkt ook

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tweedehands smartphone met redelijke camera op de kop tikken (en na Sail weer op marktplaats mikken)? USB voeding er aan, koppelen aan je wifi netwerk, youtube app installeren en gaan.

Edit: geen ervaring met live-streamen verder, dus wellicht zijn er veel betere opties te bedenken, maar dit leek me een redelijk simpele optie om te overwegen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 13-07-2025 18:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56
@geldersscheepje @Yaksa Ik had ook al het een en ander op MP gevonden, dank voor deze suggestie(s)

@Orion84 Helaas is dat niet as-fool proof als de Mevo cameras. Ik was meer in het algemeen op zoek of mensen ervaring hebben met dit soort situaties.

Dank voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnoniemeF1Fan
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:00
Ik ken hem zelf verder niet. Maar de NearStream VM20 iets dat aan je vraag zou voldoen?

https://www.amazon.nl/Nea...ringen-VM20/dp/B0DTHBLMQ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Een Eufy wifi camera (C120 bijv) met een framepje om 'm tegen het raam te plakken werkt perfect en geeft goed beeld. RTSP stream daarvan oppikken en naar YT sturen is niet zo lastig.

Ik zou het in ieder geval bij de standaarden houden, dus RTSP stream en dan iets dat dat doorstuurt. Proprietary spul maakt het alleen maar lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Ik zou eens in de hoek van grote bouwprojecten kijken. Daar staat meestal een webcam opstelling bij die continu opneemt.

Even een grote aannemer bellen voor meer informatie?
Pagina: 1