Ik zoek een gezins-desktop met (zoveel mogelijk) de looks en eenvoud van een iMac, maar dan geschikt voor Ubuntu of een andere distributie.
De computer komt in de woonkamer, dus ik wil dattie er gewoon goed uitziet; weinig draden; All-in-One, strak design etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Is voor hele gezin; dus huis, tuin en keuken gebruik. Hoogste demands zullen komen van video-bewerking, spelen met lokale LLM's en eenvoudige games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de €1.500,- zou mooi zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
USB-A en SD-cards worden hier nog veel gebruikt; die kunnen aansluiten is echt wel fijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel opslag ivm foto's en video's. 2TB kunnen we even mee vooruit.
Ik heb ook een NAS met 8TB voor back-ups.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar hoe beter het systeem om kan gaan met Linux, (en dat er geen propiatry drivers nodig zijn) zou mooi zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Monitor met 4K scherm. Ingebouwde speakers liever niet.
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hopelijk een onverwachte design all-in-one desktop die standaard geleverd wordt met Ubuntu of Mint ofzo.
De computer komt in de woonkamer, dus ik wil dattie er gewoon goed uitziet; weinig draden; All-in-One, strak design etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Is voor hele gezin; dus huis, tuin en keuken gebruik. Hoogste demands zullen komen van video-bewerking, spelen met lokale LLM's en eenvoudige games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de €1.500,- zou mooi zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
USB-A en SD-cards worden hier nog veel gebruikt; die kunnen aansluiten is echt wel fijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel opslag ivm foto's en video's. 2TB kunnen we even mee vooruit.
Ik heb ook een NAS met 8TB voor back-ups.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar hoe beter het systeem om kan gaan met Linux, (en dat er geen propiatry drivers nodig zijn) zou mooi zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Monitor met 4K scherm. Ingebouwde speakers liever niet.
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hopelijk een onverwachte design all-in-one desktop die standaard geleverd wordt met Ubuntu of Mint ofzo.