ACM: voor het eerst zijn er meer glasvezelklanten dan…

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:36
Artikel: nieuws: ACM: voor het eerst zijn er meer glasvezelklanten dan Ziggo-klanten
Auteur: @Hayte

Waarom wordt hier ziggo in de titel gebruikt om het coax netwerk aan te duiden? Het is sowieso niet de enige kabelboer (in Zeeland hebben we geeneens ziggo, hier is alles coax delta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:05

Hayte

Nieuwsredacteur
Wannial schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:03:
Artikel: nieuws: ACM: voor het eerst zijn er meer glasvezelklanten dan Ziggo-klanten
Auteur: @Hayte

Waarom wordt hier ziggo in de titel gebruikt om het coax netwerk aan te duiden? Het is sowieso niet de enige kabelboer (in Zeeland hebben we geeneens ziggo, hier is alles coax delta).
Omdat Ziggo verreweg de grootste kabelboer is en ook een van de weinige partijen is die (zo goed als) exclusief kabel gebruikt. Bovendien waren ze tot voor kort op vastinternet marktleider, als ze dat niet nog steeds zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Hayte schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Omdat Ziggo verreweg de grootste kabelboer is en ook een van de weinige partijen is die (zo goed als) exclusief kabel gebruikt. Bovendien waren ze tot voor kort op vastinternet marktleider, als ze dat niet nog steeds zijn.
Je maakt hier door indirect reclamen voor Ziggo ("zij zijn dé Coax aanbieder!"), plus het creeert een vals beeld vanuit de titel m.b.t. de Coax aanbieders in nederland. Daarnaast stel je wel Glasvezelklanten, dus je kan ook coaxklanten benoemen ipv Ziggo klanten.

Ik ben het eens dat de titel misleidend is (het gaat om de Coax gebruikers, niet de klantenbestand van Ziggo).

[ Voor 4% gewijzigd door Duke of Savage op 08-07-2025 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Duke of Savage schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:14:
[...]

Je maakt hier door indirect reclamen voor Ziggo ("zij zijn dé Coax aanbieder!"), plus het creeert een vals beeld vanuit de titel m.b.t. de Coax aanbieders in nederland. Daarnaast stel je wel Glasvezelklanten, dus je kan ook coaxklanten benoemen ipv Ziggo klanten.

Ik ben het eens dat de titel misleidend is (het gaat om de Coax gebruikers, niet de klantenbestand van Ziggo).
Het is inderdaad goeie reclame voor Ziggo, opnieuw een artikel dat ze marktaandeel verliezen ;) Voor het gros van de Nederlanders is coax ook 'dé' coax-aanbieder, omdat je in het gros van Nederland alleen maar coax via Ziggo hebt. Blij glasvezel ligt dat anders. Daar heb je verschillende aansluitpartijen en verschillende (virtuele) providers die op landelijk niveau opereren. Daarom kan je die niet op één hoopje gooien, zoals dat bij Ziggo wel kan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Alles goed en wel, maar de ACM trekt in het bronartikel nergens de vergelijking 'glasvezel' vs. 'Ziggo-klanten'. Dat is een nuance die vanuit Tweakers komt. Dan vind ik het wat merkwaardig om in de titel wel een hint te geven alsof de ACM dat doet.

Er wordt door de ACM een vergelijking gedaan tussen glasvezelabonnementen en kabelabonnementen. Dat ze Ziggo niet benoemen is niet omdat ze er vies van zijn om die naam te laten vallen, dat gebeurt in de rest van het bronartikel namelijk regelmatig. Daarmee is mijn indruk toch dat de ACM bewust niet op die manier insteekt. Des te meer schuurt de Tweakers-titel zoals die nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mapa2011
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 11:14

- knip -
Constructief blijven svp

[ Voor 136% gewijzigd door Bor op 09-07-2025 08:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mapa2011
Hayte schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:00:
[...]

Het is inderdaad goeie reclame voor Ziggo, opnieuw een artikel dat ze marktaandeel verliezen ;) Voor het gros van de Nederlanders is coax ook 'dé' coax-aanbieder, omdat je in het gros van Nederland alleen maar coax via Ziggo hebt. Blij glasvezel ligt dat anders. Daar heb je verschillende aansluitpartijen en verschillende (virtuele) providers die op landelijk niveau opereren. Daarom kan je die niet op één hoopje gooien, zoals dat bij Ziggo wel kan.
@Hayte de koptekst is niet helemaal netjes, foei! Als journalist zou echt neutraler mogen zijn en als redacteur en je puur bij de feiten houden:
ACM: voor het eerst zijn er meer glasvezelklanten dan COAX-klanten

Aangezien er ook COAX-aanbieders zijn zoals Delta, Kabelnoord, Caiway en wat andere kleinere zoals SKV, SKP en CAI Harderwijk.

@Bor zo beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eigenlijk slaat het inderdaad helemaal nergens op om Ziggo te noemen, anders dan de dooddoener 'clickbait'. Ziggo wordt niet genoemd in de aantallen, enkel als VodafoneZiggo in het marktaandeel.

De correcte titel zou, imho, dus zijn: ACM: voor het eerst zijn er meer glasvezelklanten dan kabelklanten

Zéker omdat je het met die "ACM:" het ook hun nog eens in de mond legt. 8)7

edit:
En, @itsalex herinnert me net aan het laatste argument: Ziggo levert inderdaad tegenwoordig ook glasvezel, dus niet alleen maar kabel.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 09-07-2025 09:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien is glasvezel-/COAXaansluitingen beter omdat VodafoneZiggo ook glasvezel kan leveren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Carpento schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:32:
Alles goed en wel, maar de ACM trekt in het bronartikel nergens de vergelijking 'glasvezel' vs. 'Ziggo-klanten'. Dat is een nuance die vanuit Tweakers komt. Dan vind ik het wat merkwaardig om in de titel wel een hint te geven alsof de ACM dat doet.

Er wordt door de ACM een vergelijking gedaan tussen glasvezelabonnementen en kabelabonnementen. Dat ze Ziggo niet benoemen is niet omdat ze er vies van zijn om die naam te laten vallen, dat gebeurt in de rest van het bronartikel namelijk regelmatig. Daarmee is mijn indruk toch dat de ACM bewust niet op die manier insteekt. Des te meer schuurt de Tweakers-titel zoals die nu is.
Fair enough, ik bedoelde met 'ACM:' dat de cijfers van ACM komen, dus ik heb het aangepast naar 'ACM-cijfers:' :)

Voor de rest: ik denk dat ik duidelijk ben geweest waarom ik denk dat de kop en insteek zo kloppen. Dat mag je met me oneens zijn, prima, maar om dan 'foei' te zeggen en mijn neutraliteit in twijfel te trekken, dat gaat wat mij betreft te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mapa2011
Hayte schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:34:
[...]

Fair enough, ik bedoelde met 'ACM:' dat de cijfers van ACM komen, dus ik heb het aangepast naar 'ACM-cijfers:' :)

Voor de rest: ik denk dat ik duidelijk ben geweest waarom ik denk dat de kop en insteek zo kloppen. Dat mag je met me oneens zijn, prima, maar om dan 'foei' te zeggen en mijn neutraliteit in twijfel te trekken, dat gaat wat mij betreft te ver.
@Hayte Waarom ik Foei zeg is dat het feitelijk niet correct is om alleen Ziggo te noemen. Feitelijk gaat het inderdaad over COAX, Koper (DSL) en glasvezel aansluitingen. Daarnaast zijn er ook COAX-aanbieders op de markt zoals Delta, Kabelnoord, Caiway en wat andere kleinere zoals SKV, SKP en CAI Harderwijk en gaan de xDSL klanten volumes sneller naar beneden gezien van Q4-2023 dan COAX alleen met 0,27mio aansluitingen. Dat laatste wordt niet in het artikel van jou benoemd.

In jouw profiel staat dat je journalist bent zover ik weet, verzamelt, onderzoekt, analyseert en presenteert nieuwsfeiten als journalist voor verschillende media. (zoals kranten, tijdschriften, radio, televisie of online platforms). En informeer het publiek over gebeurtenissen en ontwikkelingen die van belang zijn.

Journalisten controleren informatie, interviewen mensen en bestuderen documenten om een compleet beeld van een verhaal te krijgen, schrijven artikelen, maken reportages, produceren video's of audio-content, en zorgen ervoor dat het nieuws op een begrijpelijke en neutrale manier wordt overgebracht.

Echter, op het moment wij jou opbouwende kritiek proberen te geven op jouw stukje (headline) dan is er echt geen neutrale houding wel een soort van zure afgunst naar Ziggo, dat komt vreemd over bij meerdere leden in deze community.
Hayte schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:00:
[...]

Zo ook met je antwoorden hierboven over Ziggo wat zeker niet neutraal is. Dat weet jij ook wel |:(

[ Voor 25% gewijzigd door mapa2011 op 09-07-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
mapa2011 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:06:
[...]
en gaan de xDSL klanten volumes sneller naar beneden dan COAX alleen met 0,27mio aansluitingen. Dat laatste wordt niet in het artikel van jou benoemd.
Je toon zorgt er niet voor dat ik zin heb in een inhoudelijke discussie hierover. Om dit wel direct te ontkrachten: het aantal geactiveerde koperaansluitingen (waar iemand dus een abo heeft) is het afgelopen kwartaal stabiel gebleven, met 1,97 miljoen aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mapa2011
*knip* Als je geen opbouwende en inhoudelijke kritiek kan leveren, reageer dan niet.

[ Voor 68% gewijzigd door RoD op 10-07-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:40

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
De auteur heeft gereageerd en het lukt niet meer om de discussie nog constructief te voeren, dus ik ben genoodzaakt het topic te sluiten.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.