Hayte schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:34:
[...]
Fair enough, ik bedoelde met 'ACM:' dat de cijfers van ACM komen, dus ik heb het aangepast naar 'ACM-cijfers:'
Voor de rest: ik denk dat ik duidelijk ben geweest waarom ik denk dat de kop en insteek zo kloppen. Dat mag je met me oneens zijn, prima, maar om dan 'foei' te zeggen en mijn neutraliteit in twijfel te trekken, dat gaat wat mij betreft te ver.
@
Hayte Waarom ik Foei zeg is dat het feitelijk niet correct is om alleen Ziggo te noemen. Feitelijk gaat het inderdaad over COAX, Koper (DSL) en glasvezel aansluitingen. Daarnaast zijn er ook COAX-aanbieders op de markt zoals Delta, Kabelnoord, Caiway en wat andere kleinere zoals SKV, SKP en CAI Harderwijk en gaan de xDSL klanten volumes sneller naar beneden gezien van Q4-2023 dan COAX alleen met 0,27mio aansluitingen. Dat laatste wordt niet in het artikel van jou benoemd.
In jouw profiel staat dat je journalist bent zover ik weet, verzamelt, onderzoekt, analyseert en presenteert nieuwsfeiten als journalist voor verschillende media. (zoals kranten, tijdschriften, radio, televisie of online platforms). En informeer het publiek over gebeurtenissen en ontwikkelingen die van belang zijn.
Journalisten controleren informatie, interviewen mensen en bestuderen documenten om een compleet beeld van een verhaal te krijgen, schrijven artikelen, maken reportages, produceren video's of audio-content, en zorgen ervoor dat het nieuws op een begrijpelijke en neutrale manier wordt overgebracht.
Echter, op het moment wij jou opbouwende kritiek proberen te geven op jouw stukje (headline) dan is er echt geen neutrale houding wel een soort van zure afgunst naar Ziggo, dat komt vreemd over bij meerdere leden in deze community.
Hayte schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:00:
[...]
Het is inderdaad goeie reclame voor Ziggo, opnieuw een artikel dat ze marktaandeel verliezen

Voor het gros van de Nederlanders is coax ook 'dé' coax-aanbieder, omdat je in het gros van Nederland alleen maar coax via Ziggo hebt. Blij glasvezel ligt dat anders. Daar heb je verschillende aansluitpartijen en verschillende (virtuele) providers die op landelijk niveau opereren. Daarom kan je die niet op één hoopje gooien, zoals dat bij Ziggo wel kan.
Zo ook met je antwoorden hierboven over Ziggo wat zeker niet neutraal is. Dat weet jij ook wel
[
Voor 25% gewijzigd door
mapa2011 op 09-07-2025 13:13
]