Ben te ongeduldig voor de nieuwe BBG
Dus hier graag wat advies!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen gamen. De rest blijf ik gewoon op m’n MacBook doen. Ik had een tijd een ROG Ally om voornml. RDR2 (handheld) en CS2 (docked) te spelen, en dat werkte prima. Maar BeamNG liep (zeker met mods, AI of online) niet soepel genoeg. En ja... het begint weer te kriebelen. Dus ik ben van plan om een instap game-pc te bouwen. Ook als leuke uitdaging, want ik heb het nog nooit gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.000, exclusief Windows-licentie. Maar minder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een MSI G2712 27" 170Hz monitor die ik wil blijven gebruiken, plus een prima muis en toetsenbord. Daar hoeft dus geen rekening mee gehouden te worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken niet echt, maar qua winkel wel: ik heb meer dan de helft van m’n budget in Bol-cadeaubonnen. Dus ik geef dat geld daar graag uit, ook als iets daar ietsje duurder is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB, en ik betaal liever iets meer voor een mooie, strakke (zwarte) kast.
Daarnaast zie ik een klein risico (net als bij de ROG Ally) dat mijn hobby weer uitdooft. Daarom kies ik bewust voor een AM5-systeem: dan kan ik in de toekomst makkelijk upgraden, of, als het toch niks blijkt, de boel weer goed verkopen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat topics meegelezen (o.a. dus over de nieuwe BBG) en twijfel nu tussen de 7500F en de 7700 (tray). BeamNG is best CPU-heavy, zeker met AI. Kunnen beide CPU’s goed overweg met de GPU die ik op het oog heb? Is die extra €80 voor de 7700 het écht waard, zeker gezien mijn vorige ervaring met een ROG Ally (waar ik afhankelijk was van AFMF / Lossless Scaling om een beetje fatsoenlijke framerate te halen)? Of iets de 7500f + 9060XT al één groot feest?
En tot slot: graag een final check of alles goed bij elkaar past.
Mijn wensenlijst tijdens deze post:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen gamen. De rest blijf ik gewoon op m’n MacBook doen. Ik had een tijd een ROG Ally om voornml. RDR2 (handheld) en CS2 (docked) te spelen, en dat werkte prima. Maar BeamNG liep (zeker met mods, AI of online) niet soepel genoeg. En ja... het begint weer te kriebelen. Dus ik ben van plan om een instap game-pc te bouwen. Ook als leuke uitdaging, want ik heb het nog nooit gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.000, exclusief Windows-licentie. Maar minder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een MSI G2712 27" 170Hz monitor die ik wil blijven gebruiken, plus een prima muis en toetsenbord. Daar hoeft dus geen rekening mee gehouden te worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken niet echt, maar qua winkel wel: ik heb meer dan de helft van m’n budget in Bol-cadeaubonnen. Dus ik geef dat geld daar graag uit, ook als iets daar ietsje duurder is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB, en ik betaal liever iets meer voor een mooie, strakke (zwarte) kast.
Daarnaast zie ik een klein risico (net als bij de ROG Ally) dat mijn hobby weer uitdooft. Daarom kies ik bewust voor een AM5-systeem: dan kan ik in de toekomst makkelijk upgraden, of, als het toch niks blijkt, de boel weer goed verkopen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat topics meegelezen (o.a. dus over de nieuwe BBG) en twijfel nu tussen de 7500F en de 7700 (tray). BeamNG is best CPU-heavy, zeker met AI. Kunnen beide CPU’s goed overweg met de GPU die ik op het oog heb? Is die extra €80 voor de 7700 het écht waard, zeker gezien mijn vorige ervaring met een ROG Ally (waar ik afhankelijk was van AFMF / Lossless Scaling om een beetje fatsoenlijke framerate te halen)? Of iets de 7500f + 9060XT al één groot feest?
En tot slot: graag een final check of alles goed bij elkaar past.
Mijn wensenlijst tijdens deze post:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 132,47 | € 132,47 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-H/M.2+ | € 90,67 | € 90,67 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound Radeon RX 9060 XT 16GB | € 399,- | € 399,- |
1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow (2024) Zwart | € 84,54 | € 84,54 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 91,36 | € 91,36 |
1 | Voedingen | Chieftec Vega 750 watt | € 76,- | € 76,- |
1 | SSD's | WD Black SN770 1TB | € 67,99 | € 67,99 |
Totaal | € 972,70 |