Hoe vaak kun je een CD-RW gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:49
Iets wat ik mij afvroeg en niet in de search kon vinden:

hoe vaak kun je een CD-ReWritable gebruiken? En hoe merk je dat ie z'n beste tijd gehad heeft? Geeft het brandprogramma tijdens het leegmaken aan dat je de CD beter weg kan gooien, of wordt het na een aantal keer gebruiken gewoon onbetrouwbaard (data is niet goed leesbaar meer)?

omniscale.nl

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 00:49
Heb gemerkt met wat oudere CDRW's dat deze door je brandproggie (Nero bij mij dus) niet meer als 4x maar als 2x als maximale schrijfsnelheid worden herkend.

• posttoast
Op maandag 17 september 2001 17:20 schreef kosz het volgende:
Heb gemerkt met wat oudere CDRW's dat deze door je brandproggie (Nero bij mij dus) niet meer als 4x maar als 2x als maximale schrijfsnelheid worden herkend.
Oudere als in "vaak gebruikt" of als in "een hele tijd geleden gekocht". Want in dat laatste geval kan het natuurlijk liggen aan het feit dat er toen geen hogere snelheden ondersteund werden (ik doe ook maar een gooi)...

omniscale.nl

• posttoast
Is er niemand die meer weet over dit onderwerp? Dit is toch wel iets interessants voor in een eventuele FAQ lijkt mij.

omniscale.nl

Verwijderd

Euh - ik dacht dat het rond de 1000 keer lag?

Verwijderd

Ik heb er een paar gehad die na 5 keer al niet meer te lezen waren door allerlei cd-rom spelers .
Ik gebruik ze niet meer wrightables kosten niks meer als je een goedkoop merk neemt dus gebruik ik die liever .
En als ik die niet meer nodig heb haal ik de programma`s er af die ik nog wel kan gebruiken en maak weer een nieuwe en dat doe ik meestal 1 maal in de drie maanden dus zoveel kost me dat ook weer niet .
hooguit £2,-

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 22:16 schreef Big_Yin het volgende:
Ik heb er een paar gehad die na 5 keer al niet meer te lezen waren door allerlei cd-rom spelers .
Ik gebruik ze niet meer wrightables kosten niks meer als je een goedkoop merk neemt dus gebruik ik die liever .
En als ik die niet meer nodig heb haal ik de programma`s er af die ik nog wel kan gebruiken en maak weer een nieuwe en dat doe ik meestal 1 maal in de drie maanden dus zoveel kost me dat ook weer niet .
hooguit £2,-
Helemaal uit engeland gehaald

Verwijderd

Nee Scotland . :)

Verwijderd

2 pond is wel duur, da's 7 piek ;)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 22:09 schreef wijnolst het volgende:
Euh - ik dacht dat het rond de 1000 keer lag?
Ja zoiets in de buurt dacht ik ook :)
Volgens mij merk je het wel als hij kapot gaat...dan zal ie waarschijnlijk moeite krijgen met lees/schrijfacties.

(correct me if I'm wrong) ;)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 17 september 2001 22:47 schreef Trancer het volgende:

[..]

Ja zoiets in de buurt dacht ik ook :)
Volgens mij merk je het wel als hij kapot gaat...dan zal ie waarschijnlijk moeite krijgen met lees/schrijfacties.

(correct me if I'm wrong) ;)
jep klopt...had ik ook...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Pagina: 1