Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:59
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een specifiek probleem aan en hoop dat jullie me kunnen helpen met jullie expertise. Ik ben op zoek naar een mobiele provider die doorschakeling naar 09-servicenummers ondersteunt.

Situatie:
Momenteel zit ik met een Sim Only bij Lebara, maar zij bieden deze functionaliteit niet aan. Na wat speurwerk kwam ik uit bij 50+mobiel, maar helaas vermelden zij expliciet op hun website dat doorschakeling naar 090*-servicenummers niet mogelijk is:
Je kunt doorschakelen naar telefoonnummers op vaste of mobiele netwerken in Nederland. Je kunt je mobiele telefoon niet doorschakelen naar: Nummers in het buitenland, 0800 informatienummers, 090* servicenummers.
Vraag:
Bestaat er een Nederlandse mobiele provider die wél doorschakeling naar 09-servicenummers aanbiedt? En zo ja, welke is dan het meest kosteneffectief?

Kort samengevat:
- Enige functie: gesprekken doorschakelen naar een 09-nummer
- Zoek eigenlijk het goedkoopste onbeperkt bellen abonnement
- Data en SMS zijn irrelevant voor mijn use case

Hebben jullie ervaring met providers die deze functionaliteit wel ondersteunen? Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Bij voorbaat dank voor jullie input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Wat is de use case?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
Use case is om SIP Trunking te ondersteunen via een mobiele proxy. Er hangt een online dienst vast aan het 09 nummer, maar deze zouden we graag via een mobiel nummer willen openstellen aan onze klanten. Dit omdat het een mooi en makkelijk te onthouden nummer betreft voor onze use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
Hmm ik heb even teruggekeken, en het betreft hier een 097 nummer, dat is een (volgens Gemini 😋) "speciaal soort telefoonnummer dat wordt gebruikt voor data-abonnementen en machine-to-machine (M2M) communicatie". In dit geval is het een nummer bij Twilio, dus dat houdt wel steek. Ik ga eens contact opnemen met 50+mobiel om te checken of zij het doorschakelen naar dit type nummer aanbieden :)

[ Voor 38% gewijzigd door pietschiet op 08-07-2025 09:09 ]