Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-07 17:38
Hallo allemaal!

Ik zoek een?
Opvolger voor mijn pixel 6a, de camera begint intussen achter te lopen op vrienden en familie, de telefoon reboot spontaan 1 keer per dag en ik heb zin in iets nieuws.

Wat is je budget?
Ik wil proberen niet boven de 400€ uit te komen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben niet persé een intensieve gebruiker maar zou graag een telefoon hebben die bij blijft met updates, in ieder geval 3 jaar mee gaat en een goede camera heeft.
Ik gebruik NFC voor betalingen en Android auto onderweg.
Mijn 6a heeft een opslag capaciteit van 128gb, ik ben nog niet tegen grenzen aangelopen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom uit op 3 toestellen, maar hiertussen kiezen vind ik lastig:
- Pixel 9a (kan in de aanbieding in de buurt van mijn budget komen)
- Nothing 3a Pro
- Oneplus 13R

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van deze 3 is het beste voor mij? Of mis ik nog een toestel wat een beter alternatief zou zijn?

Beste antwoord (via Jarrean op 09-07-2025 06:02)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik denk dat alledrie de telefoons kunnen wat je zelf gebruikt. Ze kunnen allemaal ook nog wel 3 jaar mee met updates.
De moeilijkheid zit hem in de vergelijking met vrienden en familie waarop je achter loopt.

Zet ik de toestellen in een vergelijking in de Pricewatch (beste bekijk je dit op een groot scherm):
https://tweakers.net/pric...;2135448;2181668;1819448/
Dan valt als eerste het formaat beeldscherm op, de Pixel 6a is de kleinste gevolgd door de 9a, de andere zijn beduidend groter. Maakt jou dat iets uit?

Kijk je naar snelheid, zal de OP13R winnen, maar die zit met 499 Euro boven je budget.

Persoonlijk denk ik dat de Pixel 9a prima is waar je het voor nodig hebt. Aangezien je die in je budget weet te scoren zou ik het daarmee doen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik denk dat alledrie de telefoons kunnen wat je zelf gebruikt. Ze kunnen allemaal ook nog wel 3 jaar mee met updates.
De moeilijkheid zit hem in de vergelijking met vrienden en familie waarop je achter loopt.

Zet ik de toestellen in een vergelijking in de Pricewatch (beste bekijk je dit op een groot scherm):
https://tweakers.net/pric...;2135448;2181668;1819448/
Dan valt als eerste het formaat beeldscherm op, de Pixel 6a is de kleinste gevolgd door de 9a, de andere zijn beduidend groter. Maakt jou dat iets uit?

Kijk je naar snelheid, zal de OP13R winnen, maar die zit met 499 Euro boven je budget.

Persoonlijk denk ik dat de Pixel 9a prima is waar je het voor nodig hebt. Aangezien je die in je budget weet te scoren zou ik het daarmee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Check eventueel ook of je 6a in aanmerking komt voor compensatie ivm batterijproblemen
Zie:
nieuws: Google komt sommige Pixel 6a-gebruikers tegemoet na mogelijke problem...

Mogelijk kan je het equalevent van 100 USD cash of 150 USD Google Store tegoed krijgen. Kan de Pixel 9 weer een stukje aantrekkelijker worden ;)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Nakebod schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:22:
Check eventueel ook of je 6a in aanmerking komt voor compensatie ivm batterijproblemen
Zie:
nieuws: Google komt sommige Pixel 6a-gebruikers tegemoet na mogelijke problem...

Mogelijk kan je het equalevent van 100 USD cash of 150 USD Google Store tegoed krijgen. Kan de Pixel 9 weer een stukje aantrekkelijker worden ;)
Thanks, dat had ik gezien en kwam ik inderdaad voor in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Pixel 9a heeft een camera downgrade gekregen. De camera is nog wel beter dan die van de Pixel 6a, maar wel duidelijk slechter dan de concurrentie en de 8a. De Google software compenseert wel enigzins, maar als je wilt dat de camera prestaties de komende jaren vergelijkbaar blijven met je omgeving dan zou ik voor een ander toestel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarrean
Ik ben uiteindelijk toch voor de Pixel 9a gegaan, was via amazon.de samen met de google tv streamer voor 430 euro te krijgen.
Pagina: 1