Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Topicstarter
In 2021 kocht mijn vrouw een PocketBook e-reader. Om daar .epub-boeken op te zetten kan je de reader koppelen aan een mailadres dat je maakt via de e-reader. Dat adres is in de vorm van abc@pbsync.com.

Nu is die e-reader kaduuk gegaan en heb ik een nieuwe PocketBook voor haar gekocht en wil ik dat zelfde mailadres abc@pbsync.com koppelen aan die nieuwe PocketBook (type Verse), die met precies datzelfde systeem werkt.

Het lukt me niet om dat mailadres te koppelen aan die nieuwe e-reader. Als ik naar de instellingen ga en tik op Synchronisatie, dan moet ik eerst toestemming geven aan de synchronisatiediensten. Dat doe ik uiteraard. Dan kies ik voor Verzenden-naar-PocketBook. Dan lees ik: “Nu kun je boeken via e-mail op de e-reader verzenden.”. Ze bedoelen Nu kun je boeken via e-mail naar de e-reader verzenden. Ik kies dan, net als op de vorige e-reader voor ‘Ik wil alleen verbinding maken met deze dienst’. Vervolgens moet ik dat mailadres invullen, maar dat herkent-ie niet en geeft een foutmelding.

Kan iemand me verder helpen? Ik wil dat zelfde adres abc@pbsync.com graag blijven gebruiken.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:45
Heb je dat oude adres al wel losgekoppeld van je oude ereader? Als die nog ergens gelinkt zit, kun je die niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Topicstarter
swhnld schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:12:
Heb je dat oude adres al wel losgekoppeld van je oude ereader? Als die nog ergens gelinkt zit, kun je die niet gebruiken.
@swhnld
Zoals gezegd is die kaduuk, dus op die oude e-reader gaat het niet meer lukken.
Kan het ook zonder die e-reader, ergens online of zo? Dat is idd waarnaar ik op zoek ben.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:45
Hippe Lip schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:35:
[...]

@swhnld
Zoals gezegd is die kaduuk, dus op die oude e-reader gaat het niet meer lukken.
Kan het ook zonder die e-reader, ergens online of zo? Dat is idd waarnaar ik op zoek ben.
Het is niet de koppeling in de oude reader waar ik op doel, ik bedoel dat je bij de synchronisatie service moet kijken of daar nog een link zit naar het oude apparaat die de boel blokkeert, het mail adres is aan het apparaat gekoppeld.
Als je op internet zoekt naar "send to pocketbook service" zie je mensen melden dat je het email adres moet unlinken van het oude apparaat. Bijvoorbeeld deze post: https://www.reddit.com/r/...pb_address_on_new_device/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Topicstarter
swhnld schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:53:
[...]
Het is niet de koppeling in de oude reader waar ik op doel, ik bedoel dat je bij de synchronisatie service moet kijken of daar nog een link zit naar het oude apparaat die de boel blokkeert, het mail adres is aan het apparaat gekoppeld.
@swhnld
Ah, OK. Dan is er nog hoop dat ik die koppeling nog los kan krijgen.
Als je op internet zoekt naar "send to pocketbook service" zie je mensen melden dat je het email adres moet unlinken van het oude apparaat.
Ja juist, maar de vraag is dus HOE :?
Want hier staat wel dat het moet gebeuren, maar er staat geen website waar ik dat kan doen.

Als iemand suggesties heeft… ?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
Het lijkt niet aan een website te hangen, ik zie alleen maar uitleg over hoe je dit op een pocketbook reader instelt. Het lijkt wel aan je Pocketbook Store account te kunnen hangen, dus misschien daar even gaan zoeken?

Als je die optie niet gebruikt, dan is contact opnemen met de support afdeling altijd een mogelijkheid:
You can ask the support team to help - help@pocketbook.ch
Er lijkt geen online plek te zijn om dit soort zaken te regelen. Het kon via je oude reader, maar doordat deze stuk is, is die route afgesloten. Dus de supportafdeling is je enige optie lijkt het, anders zal je een nieuw send-to adres moeten gaan gebruiken.
Pagina: 1