Ik ga binnenkort een kozijn met deur in de gang plaatsen, zodat we in de winter niet zoveel tocht in onze keuken hebben. Daarvoor wil ik een stopcontact extra hebben, zodat we nog een lampje kunnen aansluiten. Mijn idee was om het bestaande stopcontact bij de voordeur af te takken en 3+ meter verderop aan te sluiten op een nieuwe:
:strip_exif()/f/image/vhw3S2VUjWXho8ZNEdvJXias.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik gisteravond in mijn enthousiasme vast begonnen met wat uithakwerk, met een sleuventrekker van de Gamma. Ik heb over een lengte van 320cm een sleuf getrokken (toen werd de trekker bot en ik moe), van tussen de 5 en 8 mm diep op het middenpunt. Daarna dacht ik: is dit wel handig? Even op Tweakers kijken
Ik weet het, verkeerd om, superonhandig.
Hier het resultaat van het trekken:
:strip_exif()/f/image/HXxCva8ZOYuY0Yruh4xicxXc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D8tpkqVhPaJLI7g5854NvrNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik las: horizontaal sleuven trekken is af te raden, zeker in een buitenmuur, want dan kun je de constructie verzwakken. Nu ben ik in (lichte) paniek, bang om precies dat te hebben gedaan. Nu zou ik graag willen weten: wat vinden jullie dat ik moet doen? Constructeur inschakelen om na te gaan of ik iets heb gesloopt? Sleuf dichtmaken en de verticale route via de kruipruimte kiezen? Etc.
De buitenmuur is (denk ik) van kalkzandsteen, dikte (denk ik) 10 cm. Hier nog wat foto's van het rijtje in aanbouw:
:strip_exif()/f/image/1cWtT8oJuK1OKm7jKywLPs7w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7QNhfiS5nuNKrnRaVpi09BQL.jpg?f=fotoalbum_large)
En het vooraanzicht, zodat te zien is hoeveel gewicht die muur draagt:
:strip_exif()/f/image/5NPrzrhgHROokwNl7G8PokTc.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/vhw3S2VUjWXho8ZNEdvJXias.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik gisteravond in mijn enthousiasme vast begonnen met wat uithakwerk, met een sleuventrekker van de Gamma. Ik heb over een lengte van 320cm een sleuf getrokken (toen werd de trekker bot en ik moe), van tussen de 5 en 8 mm diep op het middenpunt. Daarna dacht ik: is dit wel handig? Even op Tweakers kijken

Hier het resultaat van het trekken:
:strip_exif()/f/image/HXxCva8ZOYuY0Yruh4xicxXc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D8tpkqVhPaJLI7g5854NvrNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik las: horizontaal sleuven trekken is af te raden, zeker in een buitenmuur, want dan kun je de constructie verzwakken. Nu ben ik in (lichte) paniek, bang om precies dat te hebben gedaan. Nu zou ik graag willen weten: wat vinden jullie dat ik moet doen? Constructeur inschakelen om na te gaan of ik iets heb gesloopt? Sleuf dichtmaken en de verticale route via de kruipruimte kiezen? Etc.
De buitenmuur is (denk ik) van kalkzandsteen, dikte (denk ik) 10 cm. Hier nog wat foto's van het rijtje in aanbouw:
:strip_exif()/f/image/1cWtT8oJuK1OKm7jKywLPs7w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7QNhfiS5nuNKrnRaVpi09BQL.jpg?f=fotoalbum_large)
En het vooraanzicht, zodat te zien is hoeveel gewicht die muur draagt:
:strip_exif()/f/image/5NPrzrhgHROokwNl7G8PokTc.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 6% gewijzigd door pdongen op 07-07-2025 22:02 ]