:strip_exif()/f/image/F6caLSLjdiH12UPESoU2w5YF.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja..
De buurman van mijn nieuwe woning kondigde al zoiets aan: In al de jaren dat hij er al woont, heeft hij nog nooit de poort dicht gezien bij mijn nieuwe woning.
Er is een dubbele draaipoort aanwezig, dus twee draaiende hekjes, met elk een eigen motortje. Bovenstaande is de 'regelkast', die gevoed wordt met 230v. De motoren (spindels?) draaien waarschijnlijk ook op 230v. De sturing (met afstandsbediening gestuurd) draait op 24volt.
Aangezien ik de afstandsbediening bij de koop van de woning er niet bij kreeg (kwijt) en in iedergeval één deur van de poort wat is verzakt na jaren open staan.. ben ik maar eens gaan snuffelen in het kastje zelf. Zie boven.
Inmiddels met de bladblazer het mierennest(??) eruit geblazen, en ik heb zowaar dingen gezien: Een apart dochterbordje, met daarop denk ik een draadje als antenne (ontvanger deel), en waar er 1 aanvoer van 230v is, gaan er 4 (!) kabels vanuit de kast de grond in richting de 2 poort-motoren.
Aangezien er in iedergeval één dikke condensator bol stond, ga ik ervanuit dat het bordje dood is.
Wat voor bordje/electronica/sturing zal ik dit mee vervangen? Ik wil het liefst gebruik kunnen maken van de afstandsbediening van de Hormann-garage deuren: Die zijn wel aanwezig ( 3 stuks ) en hebben 4 knoppen, waarvan er slechts 2 in gebruik zijn.... Onmogelijke opgave of best te doen?
Koppelen aan HomeAssistant zou natuurlijk ook kunnen, maar daar zie ik het praktisch nut nog niet van in eigenlijk...
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker