Ik ben bezig een "ideale" set samen te stellen om semi-offgrid te kunnen gaan; wat ik nodig heb aan capaciteit staat hier niet ter discussie maar wel de installatie qua omvormers in mijn setup.
Het idee zover mogelijk bekend geworden door ingewonnen informatie:
In bovenstaande setup heb ik een (hybride)omvormer nodig voor de W1 thuisbatterij; maar welke zou voldoen ?
Zijn er eventeel andere mogelijkheden met ingebouwde omvormer en selfheating ? Ik wil de accu buiten plaatsen; in de winter is het binnen net zo koud als buiten waar deze anders geplaatst zou worden, en in de zomer kan de warmte slecht weg. De buitenplaats is perfect beschermd tegen weersinvloeden voor zowel winter als zomer en zal er geweldig acclimatiseren.
Ik ben benieuwd!
Het idee zover mogelijk bekend geworden door ingewonnen informatie:
- 8x 500W Zonnepaneel
- 2/3/4x Micro-omvormers (in verband met plaatsing van de panelen als 4-4/2-4-2/2-2-2-2)
- 1x Voltsmile W1 met selfheating ivm buitenmontage (plaats later wellicht een tweede bij)
- Lange kabels (50M) vanaf de zonnepanelen naar huis is niet de beste optie in rendement en kabeltechnisch vrij prijzig
- Gaat er een omvormer stuk sta je niet geheel stil bij enkele omvormer
In bovenstaande setup heb ik een (hybride)omvormer nodig voor de W1 thuisbatterij; maar welke zou voldoen ?
Zijn er eventeel andere mogelijkheden met ingebouwde omvormer en selfheating ? Ik wil de accu buiten plaatsen; in de winter is het binnen net zo koud als buiten waar deze anders geplaatst zou worden, en in de zomer kan de warmte slecht weg. De buitenplaats is perfect beschermd tegen weersinvloeden voor zowel winter als zomer en zal er geweldig acclimatiseren.
Ik ben benieuwd!