Toon posts:

Linux en Win2k op 1 Schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moeten wij linux op een Bracket zetten (zon verwisselbare HD), maar nu vind ik het handig om ook een win versie erop te zetten voor dingetjes zoals photoshop (geweten: sjut up, je wild gewoon gamez op school spellen :) ). Maar ik krijg win2k niet geboot vanuit Lilo en ik krijg Linux niet geboot met NT-Loader. Ik heb al verschillende bootmanagers geprobeerd, maar het lukt me niet. Kan iemand me plz ff helpen?

Verwijderd

Voor zover ik weet kan GRUB gewoon Windows 2000 booten. Als je deze nog niet geprobeert hebt: ftp://alpha.gnu.org/pub/grub ofzo en als dat niet werkt is er ook nog versvlees.net. Ik denk dat je met chainloader een heel eind komt wat windows 2000 betreft (als dat je nix zegt... man grub ;))

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, ga het meteen proberen

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op maandag 17 september 2001 17:15 schreef JUDGExKTF het volgende:
Voor school moeten wij linux op een Bracket zetten (zon verwisselbare HD), maar nu vind ik het handig om ook een win versie erop te zetten voor dingetjes zoals photoshop (geweten: sjut up, je wild gewoon gamez op school spellen :) ). Maar ik krijg win2k niet geboot vanuit Lilo en ik krijg Linux niet geboot met NT-Loader. Ik heb al verschillende bootmanagers geprobeerd, maar het lukt me niet. Kan iemand me plz ff helpen?
Wat voor melding geeft lilo eigenlijk als je win2k probeert te booten? Bij mij werkte het namelijk als een zonnetje (totdat ik stopte met win2k te gebruiken).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat prima werkt is het booten van linux vanuit de bootloader van 2000. Je moet een image van de bootsector van de linux-partitie maken (iets als dd /dev/hda5 bs=512 count=1 /mnt/floppy/linux.bin; check de manpage voor precieze syntax. Dit image zet je op je NT-schijf en je verwijst ernaar vanuit boot.ini. Mocht je meer info nodig hebben mail je maar.

Zoef

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Ligt het nou aan mij, of zijn er de laatste tijd veel mensen die voor school GNU/Linux (al dan niet op een removable HD) moeten installen ? :)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 20:43 schreef deadinspace het volgende:

Ligt het nou aan mij, of zijn er de laatste tijd veel mensen die voor school GNU/Linux (al dan niet op een removable HD) moeten installen ? :)
Och ja de vakanties zijn weer voorbij he ;)
Blijkbaar is Linux tegenwoordig "hot" :P

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

linux ik gewoon "in" aan het worden, let maar op mijn woorden maar ik verwacht dat het aantal linux gebruikers zeeeer sterkt zal toe nemen, er onstaat zo langzamer hand een soort linux hipe, iedereen wil linux steeds meer mensen gaan het gebruiken en zien de voordelen weer bij anderen, en roepen vervolgens "dat wil ik ook" ...
Dan komt er nog eens bij dat de scholen linux "stimuleren", ook bij mij op school krijgen wij het binnen kort, maar een linux netwerkt :) allemaal wel leuk maar de leraren weten er zelf bijna geen fuck van af, OMSCHOLEN DIE HAP!!!

EN de pc met een pre-installed linux distro komen ook steeds meer op de markt:
Hewlett-Packard now offering PCs with Mandrake Linux pre-installed.
The HP Vectra models vl420, vl800 and e-pc40 now offer the option of
MS-Windows or Mandrake 8.0 according to the HP website. The machines
come equipped with Celeron or Pentium 4's. Please see the following
links for complete information on the different models.
http://www.hp.com/desktops/professional/desktop/vectra_vl420/
http://www.hp.com/desktops/professional/desktop/vectra_vl800/
http://www.hp.com/desktops/professional/e-pc/e-pc_40/

...
laat die linux hype maar komen, als het zo door gaat moet bill gates dadelijk ook nog :'(

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1