Beste tweakers,
Allereerst; don't mind the username, komt uit een ver verleden haha.
Dan, mijn vraag;
ik wil in huis inbouwspots aansluiten op zowel een smart dimmer in de slaapkamer, als op een simpele schakelaar in de hal (dus in hotelschakeling)
Het reguliere diagrammetje volgen lukt niet helemaal, omdat er wat ongebruikelijke kabels uit de muur komen.
In de tekening staat welke draden op welke plek uit de muur komen.
:strip_exif()/f/image/iejBYjxh4RUGbbEek6cBxrdG.jpg?f=fotoalbum_large)
Bruine draad gaat op beide plekken in de L-poort. Van alle zwarte draden is onbekend waar deze heen lopen. Hoe aan te sluiten / hoe te testen? Al verschillende combi’s geprobeerd. Het lukt wel om met de simpele schakelaar de lamp aan/uit te zetten, maar bij de dimmer gebeurt niks…
Hopelijk weet iemand hier een strategie om erachter te komen hoe ik 't voor mekaar kan krijgen.
Thanks alvast!
Technische installatie => schopje naar DEI
Allereerst; don't mind the username, komt uit een ver verleden haha.
Dan, mijn vraag;
ik wil in huis inbouwspots aansluiten op zowel een smart dimmer in de slaapkamer, als op een simpele schakelaar in de hal (dus in hotelschakeling)
Het reguliere diagrammetje volgen lukt niet helemaal, omdat er wat ongebruikelijke kabels uit de muur komen.
In de tekening staat welke draden op welke plek uit de muur komen.
:strip_exif()/f/image/iejBYjxh4RUGbbEek6cBxrdG.jpg?f=fotoalbum_large)
Bruine draad gaat op beide plekken in de L-poort. Van alle zwarte draden is onbekend waar deze heen lopen. Hoe aan te sluiten / hoe te testen? Al verschillende combi’s geprobeerd. Het lukt wel om met de simpele schakelaar de lamp aan/uit te zetten, maar bij de dimmer gebeurt niks…
Hopelijk weet iemand hier een strategie om erachter te komen hoe ik 't voor mekaar kan krijgen.
Thanks alvast!
Technische installatie => schopje naar DEI
[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 08-07-2025 11:12 ]