egaline vloer over tegels als eindafwerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j10
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-09 14:16
Mijn vraag
...Heeft iemand ervaring met een egaline vloer als eindlaag [met coating er over] over tegels.
..

Beste antwoord (via j10 op 08-07-2025 09:59)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
j10 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:49:
Een echte gietvloer is als er niet zoveel meters zijn toch wel duur. Een egaline vloer kan ik zelf ik zou dan wel voor een goede kwaliteit gaan en afwerken met 2 componenten vloer verf.
Ik snap niet helemaal welk probleem je hebt, als ik naar zoiets kijk:
https://www.epoxywinkel.nl/gietvloer
(Die shop gebruik ik zelf ook als ik coatings nodig heb)

Dan kun je toch gewoon helemaal samenstellen wat je nodig hebt? Eventueel vraag je ze nog om wat extra advies? Of is 50 euro/m2 veels te duur? Je kunt ook 'cheap' gaan en een dunnere laag neerleggen, maar dan moet de onderlaag wel voldoende hard zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je vraag precies, waar twijfel je over waar je na je eigen onderzoek geen antwoord op kunt vinden?

Het is gebruikelijk(er) om een standaard gietvloer te gebruiken, waarom zou je voor egaline kiezen? De duurzaamheid en slijtvastheid zijn van de eerste beter.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:37

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Hou er rekening mee dat egaline zacht is en dat er zo deuken in die vloer zitten. Ik heb die fout zelf ooit zelf gemaakt. Ziet er leuk uit en het is absoluut NIET praktisch.

Zou dan eerder voor een echte professionele gietvloer kiezen. Die wel tegen een stootje kan.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j10
Een echte gietvloer is als er niet zoveel meters zijn toch wel duur. Een egaline vloer kan ik zelf ik zou dan wel voor een goede kwaliteit gaan en afwerken met 2 componenten vloer verf.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
j10 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:49:
Ik snap niet helemaal welk probleem je hebt, als ik naar zoiets kijk:
https://www.epoxywinkel.nl/gietvloer
(Die shop gebruik ik zelf ook als ik coatings nodig heb)

Dan kun je toch gewoon helemaal samenstellen wat je nodig hebt? Eventueel vraag je ze nog om wat extra advies? Of is 50 euro/m2 veels te duur? Je kunt ook 'cheap' gaan en een dunnere laag neerleggen, maar dan moet de onderlaag wel voldoende hard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:49
Egaline 'plakt' niet zomaar op vloertegels. Die moet je eerst goed ontvetten, daarna een goede primer er op (voor de hechting) en dan pas de egaline. Maar dan nog kan bij stoten de egaline van de tegels loslaten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:38

Dido

heforshe

Egaline is bedoeld om ondervloeren glad te maken, waarna je er nog een echte vloer bovenop legt.

Het is simpelweg niet bedoeld als toplaag, daar is het sowieso to zacht voor.

Dan kun je er wel een dure vewrf opsmeren, maar eigenlijk is het enige wat dan zou werken, een gietvloer erop. En als je dat dan toch gaat doen, kun je de egaline ook weglaten.

Egaline als toplaag lijkt een beetje als tapijt op je terras leggen omdat je tegels te duur vindt. Ook al leg je watervast tapijt, het is nog steeds geen goed idee :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j10
Dank voor reactie,s en de link voor gietvloeren.ik ga wat proberen.!!
Pagina: 1