Goed gekoelde case - ruimte BLU RAY speler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben op zoek naar een goede case voor een nieuwe toekomstige build.
Indien noodzakelijk of nuttig extra fans.

Ik wil vooral ervoor zorgen dat de build zeer goed gekoeld is en dat dit geen problemen geeft ook niet indien ik in de toekomst potentieel de GPU vervang of de processor vervang.
Maar ik moet 1 hebben waar ik effectief nog een blu ray drive moet kunnen insteken (deze heeft nog 4k support...). Lijkt mij zonde als ik moet gaan werken met een externe versie. Al mag er ook een voorstel gedaan worden voor wat een goede oplossing zou zijn om die in de toekomst als externe versie te kunnen gebruiken (via usb ga ik er dan vanuit). Gewoon dat ik naar de toekomst die optie heb of weet wat ik dan zou moeten voorzien :p.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Liefst zo weinig mogelijk. Ik dacht tussen de 50 en de 120€. Liever geen 180€ indien ik dat zou kunnen voorkomen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

RGB of glazen schermpjes of whatever is allemaal niet nodig voor mij. Functioneel, makkelijk te gebruiken, etc... Stil is niet strikt gezien noodzakelijk.

Niet echt een specifieke voorkeur. Ik ken te weinig van wat een goede kast is. Ik heb wel in de lijst der koele behuizingen gaan kijken. En daar kwam de Apex AIR naar boven. De north XL Mesh. Lian Li 217, de montech x5 dacht ik... en nog een paar andere.

Maar ik sta open voor voorstellen die goed zijn van kwaliteit en goed gekoeld zijn of worden. Maar ook de mogelijkheid hebben om een blu ray speler in te steken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik kom van een R1700x - Vega64 met 16GB RAM geheugen. Met een SSD van 500 en een harde schijf van 10TB en een NVME van 2TB.

Update van ram (naar 32) + processor (5x00x versie) en videokaart heb ik de beslissing genomen om niet te doen. Die meerkost heb ik ervoor over.

Intentie om te gaan voor een Ryzen 7700 tray. In functie van Prime days of acties kan het wel zijn dat dit een 7800x3d, 9800x3d of 9700x wordt. Theoretisch gezien zou de 7700 voldoende moeten zijn voor mijn 1440p gebruik.Ik maak geen gebruik van waterkoeling, noch heb ik de intentie om dat te doen. En een 9600x als processor laat ik voorlopig passeren.

Er zal gebruik gemaakt worden van een B650E / B850 of X670 bordje ATX of EATX bordje met 4 slots. Hetgeen dat ik tegenkom en goede prijs kwaliteit betreft. Geen mini of micro bordje.

Een deftige PSU - minimaal gold (850-1000W). De bestaande voeding die er in de andere PC zit is een seasonic 850 plat (maar die is nu ook al vlot 8jaar oud). En neem ik niet mee.

Standaard, zo goedkoop mogelijk, DDR5 6000 CL30 geheugen 32GB (meer is niet nuttig)

Overzetten van een NVME 2TB van mijn oude PC (8jaar oud - al is die NVME niet zo oud ;)) naar deze nieuwe Build
Ik verwacht dat ik ga voor de goedkoopste 9070 XT die ik tegenkom.
Potentieel neem ik nog een oude harde schijf van 10TB mee van mijn oude build.

Indien er andere vragen zijn, shoot. Ik kon tussen de bomen het bos gewoon niet meer zien :( omdat het lijkt dat zo een blu ray speler in te bouwen niet meer echt gedaan wordt.
Ik hoop dan ook dat jullie mij zouden kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:20
We hebben hier op Tweakers iets moois en dat is Pricewatch daar kan je je wensen invullen wat je wilt hebben.
Wat je zoekt heet een 5,25" extern slot.
Hier het resultaat van die zoek op dracht:

categorie: Behuizingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
RenegadexRIPxx schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:49:
... het lijkt dat zo een blu ray speler in te bouwen niet meer echt gedaan wordt.
Ik hoop dan ook dat jullie mij zouden kunnen helpen.
Doet je blu ray speler het nog, dan?
Meestal worden er rubbers gebruikt, welke in de loop van de tijd verharden en breken.
Bij mij doet geen enkele 5,25"CD / DVD speler het meer.
Gezien ik het ding bijna nooit meer gebruik, heb ik nu gekozen voor een extern USB model, zodat ik ook geen ruimte in de kast ervoor nodig hebt.
Immers, kasten met externe 5,25 (of 3,5) bestaan nog nauwelijks en beperkt je keuze in kasten enorm.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:35

Jorissie87

No diggity

Ben zelf erg tevreden over mijn case, de Fractal Design Define R6. Groot genoeg voor goede airflow en inbouwmogelijkheden (en grote GPU met Noctua NH-D15) en een (weggewerkte) slot voor een Blu-Ray speler. Voorkant kun je als een deurtje openklikken.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorissie87 op 07-07-2025 13:48 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GarBaGe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:36:
[...]

Doet je blu ray speler het nog, dan?
Meestal worden er rubbers gebruikt, welke in de loop van de tijd verharden en breken.
Bij mij doet geen enkele 5,25"CD / DVD speler het meer.
Waarom zou die het niet doen? Bluray met 4K is in 2016 pas geintroduceerd en zijn nog steeds te koop.

Bijna al mijn DVDROM en Bluray-spelers zijn in 2010 of 2011 gemaakt. Degenen die ik onlangs heb getest deden het nog zonder kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

een outsider: mATX met 5,25

uitvoering: Chieftec Mesh Pro Cube CI-02B-OP

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1