Plisse gordijnen voor lastige ramen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 10:05
Ik ben opzoek naar plisse gordijnen voor ons appartement, maar er zijn wat uitdagingen. Te weten:
  • Het zijn aluminium kozijnen (draai-kantel en een vast raam) waar ik niet in wil boren, dus kom je op klem of plaksystemen uit.
  • Kozijnen zijn vrij hoog en smal. afmetingen zijn 244x63cm (ramen incl glaslatten)
  • Kozijnen hebben roedes, waardoor de "standaard" op het raam plakoplossing (b.v. Luxaflex Trufit) niet mogelijk is. (Vier ramen van ca 60x60)
  • Smalle glaslatten van 14mm, waardoor een frame oplossing (Easyfit) met magneten niet mogelijk lijkt. Ca. 20-25mm voor nodig.
  • Klemoplossing om de kozijnen heen lukt waarschijnlijk ook niet, omdat er een afdichtingsrubber aan de rand van het raamframe aanwezig is.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INro07A_cPfaoGcJJutMHxc_dWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk1vAub2REgT4ByyRB9WlGkQ.jpg?f=fotoalbum_large
Wie heeft er nog goede ideeen, tips, oplossingen voor dit type kozijnen? Gisteren al een paar uur aan het zoeken geweest, maar niets tegen gekomen wat zou kunnen werken.

De eisen die we hebben zijn:
  • Verduisterend
  • Zijgeleiding nodig ivm kiep-kantelraam
  • Plisse gordijnen
  • Nette oplossing
  • Redelijk geprijst

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:55
Ik heb 't zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/o2Yvq4m4VwP3/1200x684.jpg

O.a. verkrijgbaar bij de Bol

[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 07-07-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
kiep en kantel is hetzelfde, je bedoelt draai-kiep denk ik. Verder geen goede suggesties, ik ben zelf ook nog zoekende.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 10:05
PROnline schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:20:
Ik heb 't zo gedaan:

[Afbeelding]

O.a. verkrijgbaar bij de Bol
Vanwege die rubbers gaat dit niet werken, afdichting van de ramen is dan niet goed meer. En ik kwam er zojuist ook achter dat de stucadoor nogal strak heeft gestuced waardoor er aan de bovenkant geen mm ruimte aanwezig is meer is.
No Hands schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:24:
kiep en kantel is hetzelfde, je bedoelt draai-kiep denk ik. Verder geen goede suggesties, ik ben zelf ook nog zoekende.
Ja, je hebt gelijkt :) Post aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-09 20:06
Zoek maar eens op Keje splendid pliss. Wordt op maat gemaakt en werkt met magneten. Voldoet aan al je wensen behalve dag het niet goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 16:58
Hoezo kan Luxaflex Trufit niet? Dat kun je gewoon op het glas zelf plakken. Ah, herstel, ik zie het, ivm de roedes.
Misschien een foto van vooraanzicht plaatsen?

[ Voor 13% gewijzigd door MikaX op 07-07-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-09 23:01
Gewoon even iemand laten komen, tegenwoordig komen ze gratis langs en weet je gelijk alle opties en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:55
Appelpie3000 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:12:
[...]
Vanwege die rubbers gaat dit niet werken, afdichting van de ramen is dan niet goed meer. En ik kwam er zojuist ook achter dat de stucadoor nogal strak heeft gestuced waardoor er aan de bovenkant geen mm ruimte aanwezig is meer is.
[...]
Dat klopt, maar je hebt drie rubbers achter elkaar als ik 't goed zie. Bij mij met twee rubbere afdichtingen gaat 't prima. Maar inderdaad wel een cm of twee nodig aan de onderkant van 't raam. Ik heb dat kunnen opvangen door twee kleine uitsparingen te maken in de afwerklat aan de binnenkant.

Als je niet wil boren/hakken/zagen, dan kom je op plakken, magneten of zuignappen uit.
Voor een pertinente oplossing zou ik de laatste twee persoolijk uit de weg gaan.

Foto van de voorkant zou wel helpen voor de beeldvorming.
Pagina: 1