De connector van de voeding had kortsluiting en is verbrand. Voor de zekerheid heb ik de PSU vervangen voor een
Helaas start mn pc niet op en ben ik bang dat het moederbord het niet heeft overleefd. Tijd voor een upgrade
Beetje gamen en licht fotoshopwerk
Ik gebruik de pc voor wat gamen, 1080p/1440p is goed genoeg voor mij. Hogwards legacy voor mn kinderen Cyberpunk voor mij. Daarnaast wat licht fotoshopwerk en figma.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500/600 euro maar omdat er best wat goede onderdelen in de ouwe zitten dacht ik daar flink wat van te hergebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart, geheugen, harde schijf en de nieuwe PSU zijn wat mij betreft allemaal te hergebruiken
mn oude systeem waarvan ik iig de kast moederbord en processor zou willen vervangen (zitten nog een paar extra harde schijven bij 2.5inch en een m3:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan een kast, iets groter als de huidige want das toch net te krap. Daarnaast een processor+fan (de scythe mugen is echt veel te groot voor een kleien kast), en moederbord:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te groot en de Liam Li kast is wel mooi (dat vind mn vrouw vooral belangrijk
)
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Wat is wijsheid, Ik zie wel eens pin nummers en socket versies over het hoofd dus is een nieuw moederbord genoeg of is nieuw geheugen dan ook meteen nodig. kan ik de videokaart hergebruiken? Als er budget over is wat zou dan logisch zijn om duurder aan te schaffen?
Ik doe vaak na drie jaar weer eens een upgrade van wat onderdelen. Wat dat betreft is mn huidige pc een soort schip van theseus als het om harde schijven gaat. Dus als het moederbord een toekomstige processor ondersteund wil ik daar wel een paar tientjes meer voor betalen.
Dank!
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Voedingen | Cooler Master V750 SFX Gold (EU-stekker) | € 139,75 | € 139,75 |
Totaal | € 139,75 |
Helaas start mn pc niet op en ben ik bang dat het moederbord het niet heeft overleefd. Tijd voor een upgrade
Beetje gamen en licht fotoshopwerk
Ik gebruik de pc voor wat gamen, 1080p/1440p is goed genoeg voor mij. Hogwards legacy voor mn kinderen Cyberpunk voor mij. Daarnaast wat licht fotoshopwerk en figma.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500/600 euro maar omdat er best wat goede onderdelen in de ouwe zitten dacht ik daar flink wat van te hergebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart, geheugen, harde schijf en de nieuwe PSU zijn wat mij betreft allemaal te hergebruiken
mn oude systeem waarvan ik iig de kast moederbord en processor zou willen vervangen (zitten nog een paar extra harde schijven bij 2.5inch en een m3:
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-10700F Boxed | € 371,81 | € 371,81 |
1 | Moederborden | ASRock Z490M-ITX/ac | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming | € 309,99 | € 309,99 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 113,18 | € 113,18 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 970 EVO 1TB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 794,98 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan een kast, iets groter als de huidige want das toch net te krap. Daarnaast een processor+fan (de scythe mugen is echt veel te groot voor een kleien kast), en moederbord:
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 171,99 | € 171,99 |
1 | Moederborden | ASRock B850M-X WiFi R2.0 | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Behuizingen | Lian Li & DAN Cases A3-mATX Wood Edition Black | € 86,33 | € 86,33 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
Totaal | € 413,12 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te groot en de Liam Li kast is wel mooi (dat vind mn vrouw vooral belangrijk
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Wat is wijsheid, Ik zie wel eens pin nummers en socket versies over het hoofd dus is een nieuw moederbord genoeg of is nieuw geheugen dan ook meteen nodig. kan ik de videokaart hergebruiken? Als er budget over is wat zou dan logisch zijn om duurder aan te schaffen?
Ik doe vaak na drie jaar weer eens een upgrade van wat onderdelen. Wat dat betreft is mn huidige pc een soort schip van theseus als het om harde schijven gaat. Dus als het moederbord een toekomstige processor ondersteund wil ik daar wel een paar tientjes meer voor betalen.
Dank!