Prijsverschil EU vs UK?

Pagina: 1
Acties:
  • 921 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 09:45
Hallo,
ik had eerder de kans om via lenovo business een laptop aan te schaffen. de accu hield er in een jaar en een maand mee op, waardoor ik zelf een nieuwe moest kopen, maar afgezien daarvan was de configuratie 1000 euro goedkoper dan in NL. Met de nieuwe generatie is dit weer. Nergens anders vind je zo goedkoop 5070 builds als daar. Waarom? Op mijn factuur staat dat Lenovo's depot in Amsterdam staat. Dus het pakket werd van NL naar UK verscheept. We zouden hier dus ook toegang kunnen hebben tot goedkope 5070 laptops.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhzfFAr5K6hI1fot2dhOdkqF80k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N91WyzXTIDX9FTpJAweycaFj.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 18:19
Wat zijn de prijzen dan van Nederland?

Daarnaast, belastingen, salarissen vraag en aanbod etc?

Waarmee vergelijk je het? ( dit zijn namelijk UK modellen )

[ Voor 5% gewijzigd door corporalnl op 07-07-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
categorie: Laptops
De goedkoopste zijn 1500 euro a 1600 euro -> 1300 a 1400 GBP. Ik zie het probleem niet.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:38
1425 GBP is 1650€. Het exacte britse model staat niet in de pricewatch, maar lenovo heeft 2 modellen met een rtx 5070 onder dit bedrag? Bij lenovo zelf zijn ze idd wel iets duurder.

Op de site staat een telefoonnummer dat je kunt bellen. Je kunt ze altijd vragen of ze een dealtje voor je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:59
uitvoering: MSI Katana 15 HX B14WGK-043BE (Azerty toetsenbord)
uitvoering: Lenovo LOQ 15IRX10 (83JE00GDMH)

Ik denk niet dat we in NL afgezet worden, juist wanneer ik buiten Nederland ga zoeken naar deals kom ik erachter hoe goede prijzen we hier hebben.

Mijn zoekgebied is vaak Duitsland, Belgie, Polen, en idd UK, maar vaak is in die landen hetzelfde duurder dan hier (in ieder geval voor de elektronica die ik zoek, nog niet eens verzendkosten mee genomen, er zijn andere spullen die echt wel goedkoper zijn zoals spiro buizen - maar elektronica amper of niet). Ik snap je statement dus he-le-maal niet.

En ja wanneer je MSI besteld grote kans dat het bijvoorbeeld uit een magazijn uit Polen komt hoor.
Voor Lenovo kan dat Amsterdam zijn voor heel Europa.

[ Voor 34% gewijzigd door grasmanek94 op 07-07-2025 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

aquinox schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:21:
Hallo,
ik had eerder de kans om via lenovo business een laptop aan te schaffen. de accu hield er in een jaar en een maand mee op, waardoor ik zelf een nieuwe moest kopen, maar afgezien daarvan was de configuratie 1000 euro goedkoper dan in NL. Met de nieuwe generatie is dit weer. Nergens anders vind je zo goedkoop 5070 builds als daar. Waarom? Op mijn factuur staat dat Lenovo's depot in Amsterdam staat. Dus het pakket werd van NL naar UK verscheept. We zouden hier dus ook toegang kunnen hebben tot goedkope 5070 laptops.[Afbeelding]
Zelden betaal jij exact wat het kost om een product te maken + een klein beetje winst. Het is bijna altijd een prijs wat de verkoper denkt maximaal te kunnen krijgen voor een product. De UK is o.a. door de Brexit flink geraakt in hun economie en Lenovo denkt dat ze daar met een hogere prijs niet dezelfde hoeveelheid winst kunnen halen.

Exact dezelfde reden waarom een game in Indonesië 10 euro kost en in Nederland 60. Indonesiërs hebben gewoon het geld niet om die 60 euro te lappen, wij wel.

blup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07

Jorissie87

No diggity

Ik snap je frustratie over prijsverschillen tussen landen met vrijwel gelijke welvaart. Ik denk echter niet dat we hier van "uitbuiting" moeten spreken bij een situatie als deze.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

aquinox schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:21:
Hallo,
ik had eerder de kans om via lenovo business een laptop aan te schaffen. de accu hield er in een jaar en een maand mee op, waardoor ik zelf een nieuwe moest kopen, maar afgezien daarvan was de configuratie 1000 euro goedkoper dan in NL. Met de nieuwe generatie is dit weer. Nergens anders vind je zo goedkoop 5070 builds als daar. Waarom? Op mijn factuur staat dat Lenovo's depot in Amsterdam staat. Dus het pakket werd van NL naar UK verscheept. We zouden hier dus ook toegang kunnen hebben tot goedkope 5070 laptops.[Afbeelding]
Verschillen zijn er altijd. Bijvoorbeeld dat model met de Ryzen AI 350 en de 5070 (de 83F1CTOxxxx) is in NL €1880 vs (omgerekend) €1705 in de UK. Daar krijg je in NL dan wel weer een betere garantie bij.

Maar hier in NL biedt Lenovo dan weer een laptop met 5070 en een 14e gen i7 (de 83LYCTO) aan voor 1649,50, die in de UK (omgerekend) een volle euro duurder is :P

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
Thanks voor alle antwoorden. Duidelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kijk je niet via Lenovo Ierland (lenovo.ie), misschien zit er nog een Black Friday deal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
Het liefste zou ik zo'n ASUS Zephyrus hebben, die 400-800 gram lichter is (1.6kg). maar ook 800-1200 euro duurder voor gelijke specs. Dat wordt wachten tot er meer concurrentie is. Ik ga kijken, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 18:11
Ik ben een ICT-er werkend in Ierland , en ik woon zelf ongeveer 90km van de UK grens, en de prijzen zijn hier ongeveer gelijk, aan de UK variant.

Ik heb zit bij een bank waar ik geen conversie betaal ... maar of het waard is ? ... dan bestel of haal ik het liever in Duitsland , als ik in Nederland weer ben.

Bijvoorbeeld een ipad air 2025 kost daar zo'n 694eur omgerekend, en hier 729 ..dan ga ik liever bij mn ouders eventjes een weekend verblijven , en ergens bij een mediamarkt in Duitsland het wel kopen waar het 669 kost O-)

[ Voor 98% gewijzigd door Metallize op 07-07-2025 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Titelfix zodat het nog enigsinds inhoudelijk is in plaats van alleen maar clickbait.

Verder mis ik een aankoop vraag dus staat je topic fout én mis ik een discussiepunt. Genoeg reden voor een slotje. Mocht het anders zijn, hoor ik het graag via dm.

[ Voor 50% gewijzigd door br00ky op 07-07-2025 11:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.