geen System.map en bzImage na compilen 2.4.9

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Ik heb dus het volgende probleem, ik heb de 2.4.9 kernel gedownload, en heb hem op de volgende manier gecompiled:

make mrproper
make menuconfig
make dep
make clean
make -j 16 bzImage (-j vanwege een dual)
make modules
make modules_install

Maargoed, hij geeft geen fouten bij het compilen, maar zodra alles klaar is kan ik dus geen System.map vinden en ook geen bzImage in arch/i386/boot/

Weet iemand hoe dit kan, en/of hoe dit verholpen kan worden??
tnkx

Verwijderd

een make bzImage zou ook mooi zijn :)

• remsie
Op maandag 17 september 2001 17:52 schreef triple-h het volgende:
een make bzImage zou ook mooi zijn :)
Dan zou ik nog een naar de tekst kijken, er staat duidelijk:

make -j 16 bzImage

Dus dat heb ik wel gedaan..
snap er niks van, heb wel vaker kernels gecompiled voor verschillende systemen maar dit heb ik nog niet meegemaakt..

Verwijderd

Een make clean na een make dep is een beetje overbodig, zeker als je daarvoor make distclean hebt gedraaid.. Maar dat kan je probleem niet veroorzaakt hebben.

Misschien had je wat verkeerde environment variables ingesteld?? ff find / -name bzImage kan opheldering geven. Als ook die hem niet kan vinden zit er denk ik niets anders op dan het nog een keertje te proberen :(

Oh trouwens, zijn de modules wel goed gebouwd en geinstalleerd? Enneuh kernel 2.4.9 is de kutste kernel van de hele 2.4.x serie dus die zou ik maar niet gebruiken (oa problemen met memory management (swap is fuxored up) en verschillende fs drivers), beter 2.4.10-test9 pakken. Die draai ik nu en die is merkbaar stabieler en sneller dan 2.4.9. Bovendien vreet ie op de een of andere manier 6x minder geheugen (12 ipv 70 mb). Dus.... ;)

Verwijderd

hmmmm het is duidelijk maandag... ben nog half in slaap jah!
maar waarom -j16 bzImage waarom niet: -j2 bzImage dit is volgens mij het commando voor het compilen met 2 processors

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

-jX doet X jobs maximaal.

Echter 16 jobs voor 2 cpu's is belachelijk veel.

De richtlijn is (num cpu's)+1 oftewel -j3 voor jou.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 17 september 2001 18:02 schreef GiMLi het volgende:
Bovendien vreet ie op de een of andere manier 6x minder geheugen (12 ipv 70 mb). Dus.... ;)
Of dat nou zo positief is, is weer een andere vraag natuurlijk ;)

• remsie
tja, heel vreemd ik heb het nog een keer geprobeerd, en nog steeds niks, maar ik zal eerst maar eens een oudere kernel proberen te compilen..
tnkx voor de reacties..

• balk
  • Laatst online: 18-08 20:19
Weet je zeker dat er geen foutmeldingen zijn? Probeer anders eerst alles in te stellen zonder de experimental optie aan te zetten en daarna pas experimental dingen aan te zetten. Dat hielp bij mij.

Verwijderd

misschien een idee om nog eventjes make zlilo of make install te doen :?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op dinsdag 18 september 2001 13:48 schreef pinguin het volgende:
misschien een idee om nog eventjes make zlilo of make install te doen :?
Nee, dat hoeft niet. Na een make bzImage hoort System.map in de source root te staan, en een bzImage in arch/i386/boot/. Het enige wat make install en make zlilo doen is die dingen pakken en voor je installeren. Kan je beter zelf doen, imho. make modules_install na een make modules is trouwens wel handig. Handmatig modules installeren is niet zo prettig, vind ik.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

ik had laatst hetzelfde probleem maar dan met -j3

dit mag trouwens ook

make dep bzImage modules modules_install "MAKE=make -j2" -j2

Wat overigens weer geen problemen gaf...
probeer anders gewoon heel dat -jx weglaten..

Kijks eens of er ergens jobserver errors zijn...

Verwijderd

edit:

foutje...

Je doet best geen -j optie, anders worden error msgs misschien te vlug van je scherm geveegd door de output van al die threads.

Doe es een make mrproper en dan een make bzImage, en test es of die default setup wel wil compileren.

Hier op mijn p3 600 (katmai) heb ik het rare voor dat de kernel niet wil compilen zonder SMP support, ook al zit er maar 1 cpu in... kan zijn dat jij ook zo een rare bug hebt.

• remsie
ik had het daarna nog een keer geprobeerd en toen ging het zonder problemen...

Verwijderd

Bij het compilen van je kernel moet je geen -j gebruiken omdat object voor object gecompiled moet worden. Als je dit niet doet wordt als het goed is het compilen binnen een paar seconden al afgebroken met een error.

Bovendien is het ook lekker overbodig om eerst een make mrproper te doen en daarna nog een make clean.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 14 november 2001 09:27 schreef Crasp het volgende:
Bij het compilen van je kernel moet je geen -j gebruiken omdat object voor object gecompiled moet worden. Als je dit niet doet wordt als het goed is het compilen binnen een paar seconden al afgebroken met een error.
Linus geeft zelf aan dat het kan.
En als het niet kan (omdat het vanuit een sub-Makefile wordt geforceerd), dan zal make automatisch de jobserver uitschakelen ("-jN forced").
Geen errors dus. Als het goed is :o

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 09:48 schreef mithalph het volgende:

[..]

Linus geeft zelf aan dat het kan.
En als het niet kan (omdat het vanuit een sub-Makefile wordt geforceerd), dan zal make automatisch de jobserver uitschakelen ("-jN forced").
Geen errors dus. Als het goed is :o
Hier lukt altijd prima hoor, make is redelijk intelligent als het op dependencies aankomt en zorgt dus dat er geen conflicten zijn bij het maken.
Pagina: 1