Structuur aangebracht op gestucte muur met verf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hesjeee
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-07 23:42
Goedendag,

Van het weekend heb ik een gestucte muur geverfd. Ik heb eerst een primer aangebracht en daarna de eerste laag. Bij de 2e laag heb ik waarschijnlijk teveel verf gebruikt en de verf niet goed uitgesmeerd waardoor er nu een structuur op de muur is aangebracht. Ik gebruik verf van sps 4040 en rollers van Anza Antex Platinum.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste weer glad kan krijgen.

Ik hoor het graag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_pCPlSqXAicDu2qJsmo3AC3658=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gub0LkpLX0VMIUmHlMlwQKMt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrtacosV8DNIW7bIeGl22FNlOJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyXsIcpq36iD93GzxV1NZOdn.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:45
Schuren. Latex wel goed laten uitdrogen, en dan opschuren, zou het zo weer glad moeten zijn.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:54
Schuren idd.
Let op, dit gaat waarschijnlijk wel voor veel stof zorgen. Verder moet je bij het latexen opletten dat je niet op de tocht staat. Dat kan nml ook voor strepen/ structuur zorgen. Ventileren is goed, tocht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hesjeee
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-07 23:42
Met welke korrel kan ik het beste schuren? En dit met de hand opschuren of kan het met een schuurapparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:54
Ligt er aan hoe veel het is. Ik zou met de hand beginnen. Er komt echt heel veel fijnstof vrij. Dus wel een kapje en evt bril op. Korrel 120 of 180 en een schuurblokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:38
Schuurmachine met stofafzuiger huren en dan beginnen met een hele grove korrel en dan na schuren met een fijnere korrel voor het beste resultaat.
Kijk de volgende keer op de emmer of de latex verdund moet worden en vraag advies over de juiste roller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:45
vogelmans schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:52:
Schuurmachine met stofafzuiger huren en dan beginnen met een hele grove korrel en dan na schuren met een fijnere korrel voor het beste resultaat.
Kijk de volgende keer op de emmer of de latex verdund moet worden en vraag advies over de juiste roller.
Met een schuurmachine ga je er heel vlot doorheen, dus wel goed opletten, voor je het weet zit je op je stucwerk of gipsplaat. Je kan ook zoiets kopen (https://www.praxis.nl/ger...-gipskarton-225mm/5607171) en daarmee het met de hand doen. Latex is niet bijzonder hard, dus je hoeft ook niet al te veel druk te zetten. Het moet vooral goed droog zijn, anders is het 'gommig' en plakt het aan het schuurpapier

|>

Pagina: 1