topic mag verwijderd worden. Bedankt
[ Voor 97% gewijzigd door Freddy1982 op 07-07-2025 10:36 . Reden: Heb mijn doel bereikt ]
[ Voor 97% gewijzigd door Freddy1982 op 07-07-2025 10:36 . Reden: Heb mijn doel bereikt ]
[ Voor 59% gewijzigd door FreakNL op 07-07-2025 01:19 ]
Dat zou ik hier volledig buiten laten, het is totaal ongerelateerd en levert alleen escalatie. Honden en kinderen maken veel geluid en in de regelgeving zijn dat doorgaans leefgeluiden, welke je als buurman moet accepteren.Ze zijn nogal luid met hun kids en hond dus de maat zit al snel vol.
[ Voor 59% gewijzigd door FreakNL op 07-07-2025 07:27 ]
Huh, ik begrijp dan niet zo goed wat je bedoelt?Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:19:
Is gewoon open van voren. Is een hele grote overkapping. Met de zijkanten dicht en een plat dak. Geen idee wat je het anders kan noemen
Ik zal het rustig aankaarten. Ik zei het meer als dat ik niet emotioneel wil reageren omdat er ook andere dingen meespelen en misschien me daarom eraan ergerde en of het echt foutief is gebouwd.Accretion schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:19:
Lijkt inderdaad meer op een balkon, de hoogte is de helft van de deur op die verdieping?
Ik zou bij de buren even informeren welk bedrijf het neergezet heeft en daar gaan informeren. En dat je je zorgen maakt dat het over de erfgrens zit.
Door de focus op het bouwbedrijf te leggen, laat je merken dat je niet meteen uit gaat van een fout van jullie buren, het kan immers ook zijn dat het bouwbedrijf iets fout gedaan heeft.
Uiteindelijk zal het ook het bouwbedrijf moeten zijn die het balkon gaat aanpassen en zou lang de schijn is dat het bouwbedrijf een fout gemaakt heeft en dat moet oplossen, wil de buurman wellicht nog wel meewerken.
Elk normaal mens reageert dan met:
"Oh, ik zie het inderdaad, ik zal even gaan informeren bij de bouwer/tekeningen bekijken, want het is niet de bedoeling dat hij over de erfgrens heen bouwt."
En sommige andere mensen willen nog wel mee gaan in het verhaal, zo lang de schijn is dat het een probleem is van/door/voor het bouwbedrijf.
En het uitschot van de maatschappij wordt meteen boos, omdat dat de enige manier van communicatie is die ze kennen.
Als dat het geval is, kun je beter verhuizen.
[...]
Dat zou ik hier volledig buiten laten, het is totaal ongerelateerd en levert alleen escalatie. Honden en kinderen maken veel geluid en in de regelgeving zijn dat doorgaans leefgeluiden, welke je als buurman moet accepteren.
Als je daar niet tegen kunt moet je buiten het centrum gaan wonen en zeker niet in een (oud?) rijtjeshuis.
ik ben de rechter zijde met de groen witte zonnescherm. Hun hebben een gesloten balkon boven gemaakt en beneden een overkapping met dat witte zijplaatPresident schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:27:
[...]
Huh, ik begrijp dan niet zo goed wat je bedoelt?
Er is een begane grond. Jij hebt daarop een balkon gemaakt.
Zij hebben een begane grond. Daarboven zit een verdieping (naast jouw balkon) en daarboven zit een balkon met gesloten zijwanden.
Gezien het topic doe ik de aanname dat het houten gesloten balkon bij je buren recentelijk is geplaatst?
Maar wat bedoel je met het is helemaal open? Dat zie ik niet op de eerste foto?
[ Voor 97% gewijzigd door Freddy1982 op 07-07-2025 10:37 . Reden: Verwijderd ]
[ Voor 4% gewijzigd door Eivogel1985 op 07-07-2025 07:57 ]
Als die vergunning wel vereist is maar niet aangevraagd dan loopt die reactietermijn nogLeaplasher schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:58:
...
Hebben ze een vergunning nodig gehad voor deze constructie? Zo ja, dan had je een reactie termijn op die plannen kunnen geven. Elke gemeente publiceert bouwvergunningen in hun berichtgeving.
https://www.overheid.nl/berichten-over-uw-buurt
...
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 07-07-2025 08:03 ]
Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's
Is inmiddels vervangen voor keralit. Had al vermeld dat wij ook in verbouwing waren . Balkon platen wordt ook nog vervangenchrisborst schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:09:
@Freddy1982
Volgens mij staat de uitbouw netjes op de grens. Ik zie een mooie afwatering over het muurtje gaan.
Ik zou mij vooral zorgen maken of bij het balkon op de derde verdieping, jij straks wel goed het onderhoud kan doen. Sowieso ziet jou gedeelte er redelijk slecht uit, daar mag wel een likje verf over.
Ideale plek om een lekkage te laten beginnen.
Life is what happens while you're busy making other plans
[ Voor 23% gewijzigd door Davidrrr op 07-07-2025 08:24 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Freddy1982 op 07-07-2025 10:38 . Reden: Verwijderd ]
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Volgens mij staat de uitbouw op de grens maar de stenen muur op 1e verdieping niet. Het midden van deze muur is de erfgrens en mag daarom als mandelig gezien worden. Het balkon op de 2e wordt daar weer overheen gebouwd. Ts frustratie alleszins herkenbaar wat mij betreftchrisborst schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:09:
@Freddy1982
Volgens mij staat de uitbouw netjes op de grens. Ik zie een mooie afwatering over het muurtje gaan.
Ik zou mij vooral zorgen maken of bij het balkon op de derde verdieping, jij straks wel goed het onderhoud kan doen. Sowieso ziet jou gedeelte er redelijk slecht uit, daar mag wel een likje verf over.
Ideale plek om een lekkage te laten beginnen.
Zo simpel is het niet - dak afwerking en goten kunnen zeker aan de andere kant van de erfgrens komen maar dan wordt ook vraak afgesproken dan de buren dit mogen slopen als ze gaan uitbouwen.SonOfSam schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:44:
in ~95% van de gevallen is de erf grens op het midden van de gemeenschappelijke muur. Je mag daar absoluut niet overheen bouwen. Zo simpel is het.
Daarnaast heb je in veel gevallen ook een terrasvergunning nodig als je die er ineens bij bouwt. En als laatste mag je ook niet zomaar je balkon volbouwen. Is er een vergunning afgegeven?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Zo simpel is het absoluut wel. Dat er afspraken worden gemaakt is iets heel anders. De wet is duidelijk:BCC schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:52:
[...]
Zo simpel is het niet - dak afwerking en goten kunnen zeker aan de andere kant van de erfgrens komen maar dan wordt ook vraak afgesproken dan de buren dit mogen slopen als ze gaan uitbouwen.
Voor het balkon kan ik dit lastig inschatten of dit afwerking is of balustrade. Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden. Gewoon in gesprek met de buurman. Kopje koffie d’r bij en domme vragen stellen.
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Welke pannekoek heeft bedacht dat dit kan?Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:24:
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
[ Voor 92% gewijzigd door DeeeJeee op 07-07-2025 12:03 ]
Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070
Dat witte muurtje lijkt echter niet op de erfgrens te staan maar volledig op de eigen grond van de buren.. Tenminste, als ik zo naar de schutting kijk (ervanuitgaande dat die precies op erfgrens staat)...Eivogel1985 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:55:
Dit kan zo niet, midden van muurtje is erfgrens aan de uitbouw beneden te zien. dat is nog te billijken omdat bij een eventuele eigen uitbouw deze als buitenmuur gebruikt kan worden. Echtet om daar nog weer over heen te bouwen... zal een stuk af moeten en verplaatst naar midden van muurtje. Of vlak met de muur en dan met de afspraak dat wanneer je zelf zoiets bouwt de grens verlegd wordt
[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 07-07-2025 09:47 ]
Dat had die beter voor de tijd kunnen doen wordt nu een stuk lastiger nu die er staatTheGhostInc schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:03:
[...]
ga nou niet lopen teuten en draaien, gewoon naar de buren stappen, uitleggen dat dit niet kan en dat zij met een oplossing moeten komen.
[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 07-07-2025 09:50 ]
Ik zou eens kijken naar je eigen afvoer, niet ok als hier zoveel water in blijft staan lijkt mij.Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:46:
[...]
Qua afwatering lijkt het ok met afvoeringen. [Afbeelding]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat brutalen de halve wereld hebben, als je toestemming moet vragen is de toekomst nogal ongewis.Bas.013 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:53:
Dit is precies waarom je vooraf gaat overleggen met de buren bij een bouwplan. Los van centimeter-werk; het is onfatsoenlijk om zoiets zonder overleg te bouwen.
En als het een gemeenschappelijke tuinmuur is (dat lijkt er wel op) dan is toestemming van beide eigenaren vereist. Zo simpel is het.
Verder vraag ik me af of deze tuinmuur en fundering wel berekend is op de nieuwe functie. En als TS (of toekomstig andere eigenaar) ook wil uitbouwen, mag en kan die dan ook hierop aansluiten?
Je zegt hier 'verboden om over een stenen schutting te bouwen'. Bedoel je hier eigenlijk 'op' de stenen schutting?Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:32:
[Afbeelding]
Zo ziet het eruit van binnen. Om terug te komen naar de overkapping beneden ,Ik dacht dat het verboden was om over een stenen schutting te bouwen? Verbaasd mij eerlijk gezegd hoe makkelijk sommige hierover denken. Niemand heeft zin in ruzie met de buren en afbreken hoeft van mij niet. Ik vind het gewoon oneerlijk en was benieuwd hoe jullie erover dachten en wat de regels hierover zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door mjl op 07-07-2025 10:12 ]
-------
uhm nee? Dat balkon stuk moet gewoon weg en ze moeten niet verder bouwen dan de helft van de stenen muur. Zo lastig is het niet en ik zou als ik TS was het zelfs nog afdwingen.mjl schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:09:
Ipv meteen de rijdende rechter in te schakelen zou ik met de buren overleggen, afspreken dat mocht jij of een volgende bewoner van jou huis willen uitbouwen dat het uitstekende deel verwijderd kan worden en als jullie onder het genot van een kop koffie er uit zijn voorstellen om dit op papier te zetten.
Hiermee haal je al het risico en ongemak weg: jij blij want geen negatieve invloed op eventuele verkoop, buurman blij want die heeft een mooie balustrade en geen gedoe met de buren.
[ Voor 5% gewijzigd door hollandnick op 07-07-2025 10:13 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Dat of je laat het op papier zetten met goede afspraken, mocht iemand ooit ook willen uitbouwen dan kunnen ze samen een mooie afscheiding tussen de balkons realiseren…hollandnick schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:11:
[...]
uhm nee? Dat balkon stuk moet gewoon weg en ze moeten niet verder bouwen dan de helft van de stenen muur. Zo lastig is het niet en ik zou als ik TS was het zelfs nog afdwingen.
Mocht TS dan ooit zijn huis gaan verkopen dan zien potentiele kopers dit toch echt wel als een issue. Je kan letterlijk de (wss) slaapkamer van TS binnen kijken vanaf dat balkon. Erg vreemd dit
-------
De bakstenen bruine/rode muur is eigendom van de linkerwoning, daar mogen ze gewoon het balkonhek tot de rand op plaatsen.hollandnick schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:11:
[...]
uhm nee? Dat balkon stuk moet gewoon weg en ze moeten niet verder bouwen dan de helft van de stenen muur. Zo lastig is het niet en ik zou als ik TS was het zelfs nog afdwingen.
Het feit dat het doorloopt van de muur van de buren betekend niet dat die muur van de buren is. Die muur staat exact op de erfgrens en is ook de muur die de twee panden scheidt.Wolly schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:14:
De bakstenen bruine/rode muur is eigendom van de linkerwoning, daar mogen ze gewoon het balkonhek tot de rand op plaatsen.
Dat lijkt me toch niet. Dat is gewoon de buitenmuur en is dus mandelig. De erfgrens zal vast in het midden van die muur zitten ( dit geeft TS ook aan )Wolly schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:14:
[...]
De bakstenen bruine/rode muur is eigendom van de linkerwoning, daar mogen ze gewoon het balkonhek tot de rand op plaatsen.
[ Voor 12% gewijzigd door hollandnick op 07-07-2025 10:24 ]
Als dat bovenste ding daadwerkelijk als balkon wordt gebruikt dan is dat een verbouwing waar een vergunning voor aangevraagd moet worden. Gewoon bij de gemeente melden en eisen dat ze dit gaan legaliseren middels een bouwvergunning. Mocht die verleend worden dan kun je dan bezwaar gaan maken voor dat balkon als je dat dwars zit maar ook voor het bouwen over de perceelgrens heen.Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:07:
Er is geen vergunning aangevraagd. Mijn enige doel hiervan is om even te kijken of het echt verkeerd is gebouwd en of ik er wat mee aanmoet of niet. Het is allemaal niet zo makkelijk soms
De muur van de uitbouw (dus van verdieping 1) is gewoon een privé muur omdat deze deel uitmaakt van het gebouw van de buurman.Croga schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:20:
[...]
Het feit dat het doorloopt van de muur van de buren betekend niet dat die muur van de buren is. Die muur staat exact op de erfgrens en is ook de muur die de twee panden scheidt.
Dat balkonhek hangt gewoon voor het raam van TS. Daar is niets aan af te dingen. Dat is gewoon fout. En ik zou nooit genoegen nemen met een document wat zegt dat ze dat weg zullen halen. zoals het nu hangt is gewoon waardevermindering van het huis. Dat moet gewoon weg.
Nope. Het is een prive muur.hollandnick schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:20:
[...]
Dat lijkt me toch niet. Dat is gewoon de buitenmuur en is dus mandelig. De erfgrens zal vast in het midden van die muur zitten ( dit geeft TS ook aan )
Dan zijn natuurlijk wel meteen de rapen gaar. Want buurman begrijpt ook wel dat de gemeente niet op eigen houtje een legalisatie start, maar dat dit van de buren komt. Want met drone beelden die ze vaak maken, wordt op dit detailnivo niet gekeken.achterhoeker schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:24:
[...]
Als dat bovenste ding daadwerkelijk als balkon wordt gebruikt dan is dat een verbouwing waar een vergunning voor aangevraagd moet worden. Gewoon bij de gemeente melden en eisen dat ze dit gaan legaliseren middels een bouwvergunning. Mocht die verleend worden dan kun je dan bezwaar gaan maken voor dat balkon als je dat dwars zit maar ook voor het bouwen over de perceelgrens heen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:24:
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
We verwijderen hier nooit topics en normaliter ook nooit content. Want daarmee bouwen we nu juist kennis op voor de volgende.Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:39:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik zal het er met de buurman over hebben ( balustrade balkon) . Topic mag wat mij betreft verwijderd worden.
---------------
Het wordt tijd dat we eendagsvliegen maar gaan negeren denk ik.Mistraller schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:43:
[...]
We verwijderen hier nooit topics en normaliter ook nooit content. Want daarmee bouwen we nu juist kennis op voor de volgende.
Wat je nu doet is alsof wij jouw persoonlijke gratis advies balie zijn. En dat vind ik niet netjes naar alle mensen die gereageerd hebben.
Dat doet de gemeente zeker wel. Ik heb al menig uitbouwtje mogen uitwerken omdat de gemeente er bij de luchtfoto's achter komt dat het illegaal is gebouwd en niet aan de eisen voor vergunningsvrij voldoet.Mistraller schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Dan zijn natuurlijk wel meteen de rapen gaar. Want buurman begrijpt ook wel dat de gemeente niet op eigen houtje een legalisatie start, maar dat dit van de buren komt. Want met drone beelden die ze vaak maken, wordt op dit detailnivo niet gekeken.
Nou we willen wel graag weten hoe het aflooptFreddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:39:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik zal het er met de buurman over hebben ( balustrade balkon) . Topic mag wat mij betreft verwijderd worden.
Dit lijkt me helemaal geen slecht idee,Wolly schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:45:
[...]
Het wordt tijd dat we eendagsvliegen maar gaan negeren denk ik.
Vaak zie je dat al vanaf het begin door slechte communicatie, halve foto's en geen duidelijk beeld. De antwoorden die je terug krijgt zijn vaak selectief of vanuit standpunt van TS die ook niet wilt afwijken en vervolgens hoor je er nooit meer vanMarascon schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:01:
[...]
Dit lijkt me helemaal geen slecht idee,
Vaak krijg je geen reacties op de topics, of wordt het maar verwijderd als ze antwoord hebben, en dus een heel topic nutteloos maken.
Wat mij betreft pas na 1 maanddelpit schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:05:
Een weekje na registratie pas topics kunnen starten lijkt mij best een aardig idee.
[ Voor 17% gewijzigd door hollandnick op 07-07-2025 11:45 ]
Beetje jammer dat je de OP hebt verwijderd. Nu mist de context voor dit topic volledig.Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:39:
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Hele openingspost verwijderd met 'Reden: Heb mijn doel bereikt'.Freddy1982 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:24:
Ja een uitbouw snap ik. Maar niet voor een balustrade als hier waar het om centimeterwerk gaat. Dat zie je gewoon niet. Ik heb ook een goede vriend die regelmatig met die beelden werkt, en die vertelt me wel eens wat.achterhoeker schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:46:
[...]
Dat doet de gemeente zeker wel. Ik heb al menig uitbouwtje mogen uitwerken omdat de gemeente er bij de luchtfoto's achter komt dat het illegaal is gebouwd en niet aan de eisen voor vergunningsvrij voldoet.
En niet gaan klagen omdat de buurman dan weet dat jij het was vind ik wel zulke onzin. Je bent ergens niet mee eens dus toon wat ruggegraat en doe er wat aan.
---------------
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq