Mijn vraag
Hoe laat ik het web mijn fysieke locatie goed uitlezen en terug veranderen naar Nederland? Kan ik dit resetten?
Ik ben twee weken geleden voor een week naar Frankrijk geweest en heb daar mijn zelf gehoste VPN gebruikt. Nu ik weer terug ben denken alle websites dat ik nog steeds in Frankrijk ben.
Wanneer ik mijn GEO IP opvraag, via bijv. https://whatismyipaddress.com/nl/mijn-ip dan staat er gewoon netjes dat ik in Nederland ben.
:strip_exif()/f/image/9IxikScnQAJiNV8BcNM7d1tE.png?f=user_large)
Het heeft even geholpen om in Google zelf deze settings goed te zetten, maar nog krijg ik websites in het frans.
/f/image/f25hEti1yuMeILTNs4jya6S7.png?f=fotoalbum_large)
Opsomming van wat ik heb geconstateerd
Kan het zijn dat er iets verkeerd staat/ gereset moet worden in mijn Dream Machine Pro? Dat hij iets verkeerds vasthoud sinds de vakantie?
Hoe laat ik het web mijn fysieke locatie goed uitlezen en terug veranderen naar Nederland? Kan ik dit resetten?
Ik ben twee weken geleden voor een week naar Frankrijk geweest en heb daar mijn zelf gehoste VPN gebruikt. Nu ik weer terug ben denken alle websites dat ik nog steeds in Frankrijk ben.
Wanneer ik mijn GEO IP opvraag, via bijv. https://whatismyipaddress.com/nl/mijn-ip dan staat er gewoon netjes dat ik in Nederland ben.
:strip_exif()/f/image/9IxikScnQAJiNV8BcNM7d1tE.png?f=user_large)
Het heeft even geholpen om in Google zelf deze settings goed te zetten, maar nog krijg ik websites in het frans.
/f/image/f25hEti1yuMeILTNs4jya6S7.png?f=fotoalbum_large)
Opsomming van wat ik heb geconstateerd
- Mijn IP is niet veranderd in de laatste 2 jaar.
- Ik host WireGuard via docker op een Unraid server.
- Mijn internet komt binnen via het glasvezel netwerk van KPN -> RJ45 kastje en gaat dan rechtstreeks naar een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro
- Dit heb ik op ALLE apparaten (laptop, iPad, iPhone, Windows computer etc). Ook op die niet mee zijn geweest op vakantie.
Kan het zijn dat er iets verkeerd staat/ gereset moet worden in mijn Dream Machine Pro? Dat hij iets verkeerds vasthoud sinds de vakantie?