Windows 11 23h2 wil niet naar 24h2 pc niet ondersteund

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ik heb ooit de pc origineel onder Windows 7 geïnstalleerd.
Die is door mij later geupdate naar Windows 10.
Alle grote updates heb ik met een inplace upgrade gedaan, omdat hij niet wilde updaten. (kreeg ze niet eens aangeboden toen Windows 11 al lang bestond).
Uiteindelijk kreeg ik Windows 11 automatisch aangeboden. Die heb ik geïnstalleerd.
Ik dacht dat het 22h2 was.
Afgelopen winter kreeg ik 23h2 aangeboden, ook geïnstalleerd.
Nu krijg ik 24h2 aangeboden en die wil niet installeren.

Installatiefout - 0xc1900208
Deze pc kan niet worden bijgewerkt naar deze versie van Windows.
Uw pc wordt nog niet ondersteund in deze versie van Windows.
Windows Update biedt u automatisch deze versie van Windows aan zodra het probleem opgelost is.

Daarbij wordt verwezen naar deze pagina: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/de-melding-wat-uw-aandacht-nodig-heeft-wordt-weergegeven-tijdens-een-windows-upgrade-0cedddaf-0198-8fe8-3b75-5f83dc7a4c77

Iemand enig idee?
Ik zie verder geen updates staan van drivers of programma's.
Mijn issue heb ik ook verder niet gevonden (google)

...

CPU 9900k
Gigabyte aorus moederbord.
64gb geheugen
2080ti videokaart

Geen OneDrive ge:installeerd. Ik houd alle documenten lokaal op mijn nas.

Beste antwoord (via Emisary op 06-07-2025 19:42)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:28
De CPU en GPU zijn in orde dus het probleem zit niet in de hardware. Dan kun je of afwachten totdat Microsoft het probleem heeft opgelost. Zorg er in ieder geval voor dat je programma's en drivers bijgewerkt zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:28
De CPU en GPU zijn in orde dus het probleem zit niet in de hardware. Dan kun je of afwachten totdat Microsoft het probleem heeft opgelost. Zorg er in ieder geval voor dat je programma's en drivers bijgewerkt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat begrijp je niet van de tekst die Microsoft jou aanbied?

"Je hoeft geen actie te ondernemen.
Dit bericht is opzettelijk. Windows Update-upgrade heeft een bekend probleem aangetroffen met de Windows-upgrade op het huidige Windows-apparaat. Er hoeft niets te worden gedaan.
Microsoft raadt aan om de huidige versie van Windows te blijven gebruiken.
Windows Update biedt automatisch de Windows-upgrade aan als het probleem uiteindelijk is opgelost."

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Dat is een hele terechte vraag.
Wat ik niet vermeld heb is dat de pc tussendoor al eens gereboot was na een update, en dat Microsoft daarna deze weer aanbiedt.
En die tekst op de pagina waar naar verwezen wordt is nogal verwarrend c.q. tegenstrijdig.
Nou ja kennelijk heb ik een exotisch systeem. Ik wacht wel hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:11
Het is mogelijk dat de installation assistant wat meer info geeft. Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik op een gegeven moment de installatie via de setup.exe van de ISO heb gedaan en daar toen een driver als incompatibel werd aangegeven (die ik uiteindelijk via pnputil.exe heb kunnen verwijderen waarna de update slaagde).

Maar goed dat moet je wel die setup log kunnen interpreteren en de benodigde acties handmatig kunnen uitvoeren. In het geval je jezelf daarin niet vertrouwd is het inderdaad beter om af te wachten tot de update automatisch wordt uitgevoerd.

Controleer ook de firmwares van de eventuele SSD's die je hebt gezien sommige SSD's van o.a. WD wat problemen gaven met de update (Blue Screens) en als deze firmware (tegenwoordig) aanwezig is geeft Windows Update ook die melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

Marc H

- - Is wakker - -

EricJH schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:45:
Mwa, dat is wel heel erg kort door de bocht.

Heb eens gehad dat Windows 11 niet wilde upgraden omdat de antieke raid controller die in de computer zat op dat moment niet ondersteund werd. Paar maanden later kreeg ik de upgrade wel omdat er blijkbaar toch weer een driver voor die kaart was gekomen. Dat de CPU en GPU goed zijn wil niet zeggen dat alle hardware aan de vereisten voldoen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk zit het probleem in een incompatibele/verouderde driver of een stuk software die bekende compatibiliteitsproblemen heeft. Ik meen dat er wat Ubisoft meuk was die de upgrade verhindert bijvoorbeeld.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Dank jullie wel voor de replies.
Ik weet zo ongeveer waar het vandaan gaat komen.
En wacht wel even af. Was toch al niet zo happig op 24h2. ;-)
Pagina: 1