Tuinhuisje demonteren voor herbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 21:28
Ik kan ergens een leuk tuinhuisje/schuur ophalen mits ik hem zelf demonteer. Het is niet vlakbij huis en ik zal dus voorbereid er heen moeten gaan aangaande gereedschap.

Nu kan ik zelf wel bedenken dat ik iets van hamers, schroevendraaiers, nijptang, breekijzer, zaag enzo moet meenemen, maar is er een gouden tip met een "vergeet deze niet" ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Doppenset, steeksleutels, slijptol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

(Hand)reciprozaag met ijzer en hout blad.
Naast gewone hamers, ook een klauwhamer en/of nijptang?
Iets voor de dakbedekking als dat van toepassing is?
Iets om de scharnierpennen eruit te slaan?
Een paar foto's maken wanneer die nog in elkaar zit.
Potloodje/stift om de gedemonteerde delen te markeren hoe het zat.

De verkoper heeft natuurlijk meer details over de opzet, misschien die ook nog even vragen of je iets 'speciaals' nodig hebt?

[ Voor 103% gewijzigd door DukeBox op 06-07-2025 14:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:09
Een extra paar handen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Indien elektra aanwezig, spullen om dat veilig los te maken en voor de eigenaar fatsoenlijk achter te laten. Dus paar lasklemmen, geïsoleerde tang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:45
Stiften/potloden voor het nummeren/markeren van de onderdelen.

Accuboor, bitset (je weet maar nooit wat voor schroeven, zie regelmatig nog wel eens torx)

[ Voor 50% gewijzigd door bramassendorp op 06-07-2025 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:40
Houd er rekening mee dat het huisje na demonteren waarschijnlijk niet meer zo stevig in elkaar zal zitten als dat het nu is. Dus ik hoop niet dat je er teveel voor moet betalen.

Verder lekker met iemand samen doen en het proces fotograferen, labelen (schilderstape en pen) en sorteren (zakjes met schroeven, etc).

Maar goed, het is handig om eerst van tevoren zoveel mogelijk dichtbij foto's te maken... En een aanhanger, want hoe meer je het in elkaar kan laten houden hoe beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Lijstje aangevuld, markeren stond inderdaad op de lijst. Ik vrees vooral vastgespijkerde stukjes waar je niet onder de kop komt.

Dank allen!

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31
Is ook een beetje afhankelijk van wat voor huisje het is. Ik heb ooit met mijn vader een demo huisje bij de gamma gedemonteerd. Wij hebben dit uiteindelijk "gewoon" opgesplitst in de gevels en vloer en zo via aanhangwagen vervoerd. De belangrijkste reden was dat bleek dat dit grotendeels genageld was met nagelpistool ipv vijzen en dat uit elkaar halen dus niet echt een optie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

ik zou als het huisje eerst eens bekijken voordat ik het koop, maar dat ben ik. Jammer dat het een eind rijden is maar als je het descructief moet afbouwen dan is het zonde geld, zelfs bij gratis ophalen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 10:50
Hoe groot is dat ding. Heb ooit een tuinhuisje van 2 bij 3 in zijn geheel op een aanhanger gezet en zo vervoerd naar huis. Voor het opladen aan de binnenkant wat regels erin geschroefd om te verstevigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50
Zakjes voor schroeven en klein spul, doeken om het te beschermen (raampjes etc). Ductape om iets vast te zetten...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Snelle Henkie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:07:
Hoe groot is dat ding. Heb ooit een tuinhuisje van 2 bij 3 in zijn geheel op een aanhanger gezet en zo vervoerd naar huis. Voor het opladen aan de binnenkant wat regels erin geschroefd om te verstevigen.
3 bij 3 dus dat wordt lastig, en het is er zo eentje waarbij de inkepingen van de planken in elkaar vallen.

Edit! Zoiets als dit

[ Voor 13% gewijzigd door Pixelmagic op 07-07-2025 12:50 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:04
Pixelmagic schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:49:
[...]

3 bij 3 dus dat wordt lastig, en het is er zo eentje waarbij de inkepingen van de planken in elkaar vallen.

Edit! Zoiets als dit
Ik ken iemand die zoiets ook heeft gekocht 2e hands, uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet.
De naden tussen de planken zijn zo groot geworden dat je het schuurtje door kunt kijken.

Mijn tip: Je koopt/krijgt de ellende waar een ander van af wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
Loei123 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Ik ken iemand die zoiets ook heeft gekocht 2e hands, uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet.
De naden tussen de planken zijn zo groot geworden dat je het schuurtje door kunt kijken.

Mijn tip: Je koopt/krijgt de ellende waar een ander van af wil.
Het helpt misschien als je er niet of nauwelijks voor betaald, alle waar voor zijn geld. Als het kan kies ik er nu voor geen €1500+ uit te geven aan een nieuwe. Als dat dan betekent dat ik wat meer tijd en effort (en soms een nieuw stuk hout) moet steken dan is dat de keuze.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Pixelmagic schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Het helpt misschien als je er niet of nauwelijks voor betaald, alle waar voor zijn geld. Als het kan kies ik er nu voor geen €1500+ uit te geven aan een nieuwe. Als dat dan betekent dat ik wat meer tijd en effort (en soms een nieuw stuk hout) moet steken dan is dat de keuze.
Prima, en als je niet gaat kijken, kan je vragen om foto's van de binnenkant van de constructie. Wat ik zou willen weten is: Hoe is het aan de grond verankerd, welke verstevigingen zitten er binnen, hoe is het dak bevestigd. Is er gespijkerd of geschroefd? Zijn er rotte delen?

Bij spijkers of rot zou ik het laten staan.

Neem je het wel mee, markeer elke plank met krijt of wasco voor, links, achter, rechts en dan een nummer. Een werk zet zich altijd wat en als je de planken willekeurig gaat gebruiken krijg je zeker last van kieren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50
Pixelmagic schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Is toch ook een duurzame keus? Verduurzaamd hout, waar die huisjes vaak van gemaakt worden, leveren het minste milieubelasting op als ze zo lang mogelijk gebruikt worden.

Ik zou het ook doen als het huisje er herbruikbaar uitziet. d:)b

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1