Miele droger met afvoer naar buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbo917
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07-07 13:17
Hallo,

Ik zou graag in mijn wasplaats een miele droger willen plaatsen met een afvoer naar buiten. Nu ben ik op de tweedehands websites aan het rondkijken en ik merk precies op de foto’s dat de afvoer bij de miele drogers steeds langs de zijkant zit? Of zijn er hier meerdere aansluitingen mogelijk? Mijn droger zou namelijk op een wasmachine komen die in een kastensysteem systeem staat met twee kasten langs elke kant. Er zou dus geen plaats zijn langs de zijkant.

Mvg

Tim
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 20:55
Misschien naar een ander type zoeken? Zelf heb ik nog een condensdroger van Miele, daar zit gewoon een afvoerslang aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke afvoer? Water, condens... ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbo917
Ik bedoel de afvoer van de lucht. Ik heb jaren een condens droger gehad maar was hier helemaal niet tevreden van dus ik wil terug naar het oude systeem. Mijn voorkeur gaat naar miele maar als die enkel een afvoer langs de zijkant hebben zal dat niet gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
En even voor m'n beeldvorming: waarom wil je geen warmtepompdroger? Dat verdient zich binnen no-time terug lijkt me.

Want je wil dus terug naar een ouderwetse luchtafvoerdroger met een slang naar buiten toe. Ja die kunnen snel drogen, maar dat doen ze op bijzonder hoge temperatuur tegen een flink vermogen en dus kosten. Er moet een afvoerslang naar buiten worden gelegd, ook niet altijd even praktisch. Alle warme lucht wordt je huis uitgeblazen en de luchtafvoerdroger moet dus constant nieuwe hitte genereren om de was te drogen. Volgens de consumentenbond kost het jaarlijks €80 extra stroomkosten tov een warmtepompdroger.

Maargoed ieder z'n ding. Welke modellen heb je zelf al gevonden? Volgens mij worden die dingen al wel 15 jaar niet meer gemaakt en ook weinig aangeboden. Ik vrees inderdaad alleen tweedehands. Ik meen dat de meeste Miele, AEG en Bosch luchtafvoerdrogers de luchtafvoer aan de zijkant hebben zitten.

Bij een Indesit IDV75 zit de luchtafvoer wel aan de achterzijde. Volgens mij heeft Hilton ook wat modellen met afvoer aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:16

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Drogen met een zo'n apparaat kost je tussen de 1 en 2 euro per droog beurt, afhankelijk van de natheid van de was.

Dat is de reden dat ze verboden zijn. Mega energie onzuinig.

Condensdrogers werken prima. Warmtepomp drogers ook, al duren die wat langer en vergen die wat meer onderhoud.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 16:30

thof

FP ProMod
Hier nu een jaartje een warmtepompdroger van Bosch, bevalt eigenlijk super goed. Kort programma, 40 minuten, en de was is droog. Geen gedoe met een slang naar buiten. Wel met het water reservoir die je leeg moet gooien, maar die valt ook aan de sluiten op de afvoer van de wasmachine.

Wat beviel niet aan je condensdroger en waarom geen warmtepompdroger?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbo917
Hey,ik heb een model van miele gevonden met de uitlaat langs achter. De novotronic t7634. Wij zijn niet echt droogkast mensen,90% van de was wordt buiten gedroogd maar als we dan toch de droger gebruiken wil ik wel dat deze goed werkt. We hebben nu 4 jaar een condensdroger gehad van Bosch omdat het niet anders kon. De wasplaats was nog niet af en de voorlopige wasplaats had geen afvoer. Het drogen met de droger ging in principe wel goed al duurde het eindeloos lang. Hetgeen me vooral stoort is dat de binnenkant van de droger precies wel heel vochtig word waardoor het een vettige plak bedoeling wordt van pluchen. Hierdoor heb ik de droger meerdere keren helemaal gedemonteerd om hem helemaal uit te kuisen. Ondanks dat ik voor elke droogbeurt de pluisfilter reinigde en zeer regelmatig de warmtewisselaar schoon maakte. In ons vorig huis hadden we een droger met afvoer en deze had die problemen niet. Ook zorgde de droger ervoor dat het zeer warm en vochtig werd in de ruimte waar die stond. Ik weet dat de droger met afvoer niet de zuinigste is maar ik heb gewoon graag een droger die goed werkt. Dit is allemaal mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Timbo917 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:43:
Hey,ik heb een model van miele gevonden met de uitlaat langs achter. De novotronic t7634. Wij zijn niet echt droogkast mensen,90% van de was wordt buiten gedroogd maar als we dan toch de droger gebruiken wil ik wel dat deze goed werkt. We hebben nu 4 jaar een condensdroger gehad van Bosch omdat het niet anders kon. De wasplaats was nog niet af en de voorlopige wasplaats had geen afvoer. Het drogen met de droger ging in principe wel goed al duurde het eindeloos lang. Hetgeen me vooral stoort is dat de binnenkant van de droger precies wel heel vochtig word waardoor het een vettige plak bedoeling wordt van pluchen. Hierdoor heb ik de droger meerdere keren helemaal gedemonteerd om hem helemaal uit te kuisen. Ondanks dat ik voor elke droogbeurt de pluisfilter reinigde en zeer regelmatig de warmtewisselaar schoon maakte. In ons vorig huis hadden we een droger met afvoer en deze had die problemen niet. Ook zorgde de droger ervoor dat het zeer warm en vochtig werd in de ruimte waar die stond. Ik weet dat de droger met afvoer niet de zuinigste is maar ik heb gewoon graag een droger die goed werkt. Dit is allemaal mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Zeker weten? Als ik hier een foto bekijk dan zit hij rechts: https://www.kleinanzeigen...t7634/3106640846-176-1152

Zowel condensdrogers als afvoerdrogers zijn energieslurpers, ze zullen niet al te lang meer bestaan gezien de huidige klimaatdoelen.

Nou succes met de aanschaf :+ Ben benieuwd of je een goed werkende kan vinden die nog een aantal jaren mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbo917
Inderdaad,hier zit die langs de zijkant. Ik heb contact met iemand die dit model te koop aanbiedt en me zegt dat de afvoer langs de achterkant zit. Ik denk dat ik maar gewoon is zal gaan kijken.
Pagina: 1