Ik heb in mijn kofferbak een Helix K10se.2 laten plaatsen icm een Match up 1FX amp. Nu vind ik de echt harde punch wat tegen vallen. De sub staat nu in mijn kofferbak van een Tesla model Y op het deel achter de achterbank. Dat is op de beklede MDF plaat. Heeft iemand advies wat voor soort mat ik onder de sub kan leggen om die punch te vergroten? Ik lees bv dat een geluidsdempende mat dit kan vergroten?
Punch zit in het frequentiebereik van pakweg 80 tot 200 Hz. Probeer eens het laagdoorlaatfilter (LPF) op een hogere frequentie in te stellen.
Je blijft wel zitten met de overname van deurluidsprekers naar subwoofer. Als die niet onderling in fase staan, werken ze elkaar tegen. Wat kan helpen, is om de subwoofer om te polen. Ik heb bij mijn auto eens metingen gedaan en kreeg de overname niet goed. De subwoofer werkte ofwel de deurluidsprekers tegen bij hoge bassen, ofwel bij lage bassen.
Je blijft wel zitten met de overname van deurluidsprekers naar subwoofer. Als die niet onderling in fase staan, werken ze elkaar tegen. Wat kan helpen, is om de subwoofer om te polen. Ik heb bij mijn auto eens metingen gedaan en kreeg de overname niet goed. De subwoofer werkte ofwel de deurluidsprekers tegen bij hoge bassen, ofwel bij lage bassen.
[ Voor 50% gewijzigd door TBTL op 06-07-2025 14:39 ]