Montage kit er tussen spuiten en dan aandrukken met een balk oid. En dan de randen afkitten.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Zeker een optie maar zou dan wel fysiek ook bevestigen middels schroeven o.i.d. aan de achterliggende constructie.mydogisgone schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:59:
Montage kit er tussen spuiten en dan aandrukken met een balk oid. En dan de randen afkitten.
Die plaat wil naar beneden, als die aan de spack / plafondplaat gaat hangen heb je weer kans dat de scheur een paar cm naar voren ontstaat.
Als de kier stabiel is zoals deze nu is (dus niet steeds groter wordt) zou je een hybride kit kunnen proberen om af te kitten. Die kunnen een stuk meer hebben qua beweging als je een goede naad zet.
Siliconen hoort hier niet - dat is niet meer te schilderen.
Maar fysiek vastmaken lijkt me de meest stabiele oplossing.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Beter schroeven idddjluc schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:18:
[...]
Zeker een optie maar zou dan wel fysiek ook bevestigen middels schroeven o.i.d. aan de achterliggende constructie.
Die plaat wil naar beneden, als die aan de spack / plafondplaat gaat hangen heb je weer kans dat de scheur een paar cm naar voren ontstaat.
Als de kier stabiel is zoals deze nu is (dus niet steeds groter wordt) zou je een hybride kit kunnen proberen om af te kitten. Die kunnen een stuk meer hebben qua beweging als je een goede naad zet.
Siliconen hoort hier niet - dat is niet meer te schilderen.
Maar fysiek vastmaken lijkt me de meest stabiele oplossing.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O