Captcha van Dropbox werkt niet, kan niet meer inloggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 14:03
Mijn vraag

Ik probeer in te loggen bij Dropbox maar op de een of andere manier lukt dat niet meer. Ik moet eerst 10 (ja TIEN) puzzels oplossen (een soort van CAPTCHA) en als ik die opgelost heb krijg ik de melding dat ik ze goed heb opgelost, maar daarna krijg ik de melding dat de CAPTCHA niet goed is geregistreerd en moet ik het nog een keer doen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
......Ik heb het op mijn PC geprobeerd met diverse browsers, maar geen resultaat. En ook op mijn telefoon ontstaat hetzelfde probleem. Ook geprobeerd met diverse accounts die ik heb bij Dropbox, maar ook daar is het probleem elke keer hetzelfde.

Iemand meer dit probleem? Want ik kom er zo niet meer uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien een of andere adblocker die een script te veel blokkeert?

Ook: heb je het op de telefoon geprobeerd vanaf hetzelfde netwerk? Schakel dan als test even wifi uit en probeer opnieuw.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Heb het geprobeerd op mijn mobiele telefoon (WIFI uitgeschakeld) en kan dan probleemloos inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan zal je IP-adres om een of andere reden niet worden vertrouwd (of zelfs geblokkeerd) door de captcha. Log in via ander IP-adres, bijv. door de data van je telefoon te gebruiken. Alleen voor het inloggen, daarna kan het weer via je normale netwerk als je hebt aangetoond een mens te zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
F_J_K schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:10:
Dan zal je IP-adres om een of andere reden niet worden vertrouwd (of zelfs geblokkeerd) door de captcha. Log in via ander IP-adres, bijv. door de data van je telefoon te gebruiken. Alleen voor het inloggen, daarna kan het weer via je normale netwerk als je hebt aangetoond een mens te zijn.
Ik heb net ingelogd met mijn mobiele telefoon (zonder WIFI), en daarna geprobeerd om met datzelfde account op mijn PC in te loggen. Maar het lukt nog steeds niet. Krijg wederom de vraag om al die puzzels te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:32

g0tanks

Moderator CSA
103720 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Ik heb net ingelogd met mijn mobiele telefoon (zonder WIFI), en daarna geprobeerd om met datzelfde account op mijn PC in te loggen. Maar het lukt nog steeds niet. Krijg wederom de vraag om al die puzzels te maken.
@F_J_K zegt dat je moet proberen in te loggen op je PC via de 5G van je mobiel (m.a.w. gebruik een hotspot).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@103720 dat ^ gaat overigens alleen als je ook WiFi op je PC hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

103720 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Zoals @F_J_K al aangeeft: gebruik je 4G/5g voor het inloggen.
Dus: schakel je telefoon op 5G, en stel hem in als hotspot.
Verbind je PC met de hotspot van je telefoon en log in op dropbox. Dit zal )zoals je al aangeeft) lukken.
Na het inloggen, kun je (eventueel) weer over op je normale internetverbinding

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Of een van de vele andere manieren om een ander IP-adres te hebben.

Overigens is dit m.i. geen omzeilen van beveiliging, immers is die captcha er alleen om te bewijzen dat je geen botje bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Krijg het helaas niet voor elkaar. Het is wel zo dat op de inlogpagina van Dropbox ook de mogelijkheid bestaat om in te loggen via Chrome. Als ik dat doe werkt het wel gewoon.
Pagina: 1