Adapter twee beeldschermen op Macbook Air M3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:02
Ik heb een MacBook Air M3 en wil graag op één Thunderbolt (usb-c) poort twee HDMI beeldschermen aansluiten. Ik lees op internet dat dit met een adapter moet lukken. Maar ik wil de schermen uitbreiden (en dus niet alleen dupliceren). En ik kom niet uit de zoektocht of dit kan en welke adapter ik dan nodig heb. Ik zie veel adapters waar bij staat dat dit prima werkt voor Windows maar bij Mac alleen dupliceren mogelijk is. Wie kan me vertellen of kan wat ik wil en welke adapter dan geschikt is?

Ik gebruik de beeldschermen vooral voor tekst/internet (geen video's, games of zware toepassingen) en wil het liefst niet meer dan een paar tientjes kwijt zijn voor een adapter. Alvast dank voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door brambond op 07-07-2025 10:40 ]

Beste antwoord (via brambond op 06-07-2025 15:02)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Je enige optie voor meer dan een scherm over een fysieke kabel is het gebruiken van een dock met displaylink chip erin. Let wel dat je daarmee geen grafische toepassingen of video’s met DRM kunt gebruiken zoals Netflix.

macOS ondersteunt geen MST (puur software probleem, bloedirritant trouwens) dus je moet losse beeldschermen letterlijk los aansluiten, dus twee schermen over twee kabels, of displaylink compatibele docks.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:17
Dat kan zover ik weet niet op de Mac. Die ondersteunt die optie niet die je in Windows wel hebt. Dat worden 2 verloopjes. Of je plugt in je monitor een verloopkabel van HDMI naar usb-c

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Je enige optie voor meer dan een scherm over een fysieke kabel is het gebruiken van een dock met displaylink chip erin. Let wel dat je daarmee geen grafische toepassingen of video’s met DRM kunt gebruiken zoals Netflix.

macOS ondersteunt geen MST (puur software probleem, bloedirritant trouwens) dus je moet losse beeldschermen letterlijk los aansluiten, dus twee schermen over twee kabels, of displaylink compatibele docks.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16
https://support.apple.com/en-us/117735
Display Support
Simultaneously supports full native resolution on the built-in display at 1 billion colors and:

One external display with up to 6K resolution at 60Hz

Close the MacBook Pro lid to use a second external display with up to 5K resolution at 60Hz
2 externe monitoren gaan dus alleen lukken als je het interne scherm niet gebruikt of als je gebruikt maakt van Displaylink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:02
Bedankt allen! De displaylink optie deed de truc! Ik had nog een oude displaylink docking liggen met USB-A uitgang. Daaraan een simpel verloop naar USB-C voor in de MacBook en het installeren van de displaylink drivers en het werkt. Super bedankt! Wel heel irritant dat dit bij Apple zo'n gedoe is...