Dockingstation 1 x usb-c in en 2 x usb-c monitor out

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyoil
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-08 11:13
Beste tweakers,

Hierbij een vraagje m.b.t. mijn thuiswerkplek:
Ik heb 2 portable monitors (1080p) die beiden een usb-c aansluiting hebben en een laptop met een usb-c output.
Het aansluiten van zo'n portable monitor op de usb-c out van de laptop werkt prima maar nu wil ik graag beide usb-c monitoren op de usb-c output van de laptop aansluiten en hiervoor ben ik op zoek gegaan naar een dockingstation met 1 x usb-c in en 2 x usb-c video + voeding output.

Daar er zoveel mogelijke soorten dockingstations bestaan zie ik door de bomen het bos niet meer en vind geen geschikt dockingstation.
Dan nu mijn vraag: heeft er iemand ervaring met een zulk dockingstation of zou een usb-c splitter ook al voldoende kunnen zijn op mijn 2 monitoren aan te kunnen sturen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Luckyoil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:39

Just_I

What did you just say?

Het punt van een dockingstation is dat je je laptop kan aansluiten op een vaste opstelling. Waarom zou je dan portable monitoren (die je ook meeneemt?) erop willen aansluiten?
Wat is dan het voordeel van het dockingstation, welk probleem los je er mee op?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyoil
Ik wil gewoon 2 portable usb-c schermen aansluiten op mijn laptop maar blijkbaar is dat niet zonder meer mogelijk, in ieder geval niet zonder een dockingstation omdat de laptop maar 1 usb-c uitgang heeft? Of bestaat hiervoor een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke protocollen? TB Virtual Adapter? DP Alt-mode? USB DisplayLink? (Oculink?)

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 06-07-2025 17:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyoil
Ok, sorry dit had ik moeten aangeven in mijn vraagstelling..

Ik zou deze opstelling willen gebruiken voor mijn laptop van het werk (HP Elitebook met displayport alt-mode support) en voor mijn eigen laptop (Dell Latitude 5580 met displayport support (weet niet of deze poort alt-mode ondersteund)).
Alvast bedankt!