Beste leden,
ik ben begonnen met het strippen van de uitbouw in onze gang, hier is het altijd steenkoud in de winter en enorm veel vochtdoorslag in de hoeken.
huidige isolatie die er zit is een of ander thermospul van 1cm dik.
wat er voor terugkomt is 15cm PIR + gips, echter loop ik wat spaak.
de gang die uitgebouwd is, staat tussen huis en schuur (dus de uitbouw grenst aan de schuur.
als ik nu in de gang sta kijk ik tegen de enkelsteens muur van de schuur.
voor ventilatie plaats ik overal ventilatielatten in de spouw, echter vraag ik mij af of ik ook ventilatielatten moet gebruiken op de schuurwand, of kan ik daar direct tegen aan plakken met PIR platen?
reden dat ik het vraag is dat ik op de schuurwand maar 7cm ruimte heb, wat uiteindelijk resulteert in 5cm pir+gips als ik wel ventilatielatten moet gebruiken..
hoor graag wat jullie tips zijn!
alvast bedankt voor het meedenken.
mvg. Ricardo
ik ben begonnen met het strippen van de uitbouw in onze gang, hier is het altijd steenkoud in de winter en enorm veel vochtdoorslag in de hoeken.
huidige isolatie die er zit is een of ander thermospul van 1cm dik.
wat er voor terugkomt is 15cm PIR + gips, echter loop ik wat spaak.
de gang die uitgebouwd is, staat tussen huis en schuur (dus de uitbouw grenst aan de schuur.
als ik nu in de gang sta kijk ik tegen de enkelsteens muur van de schuur.
voor ventilatie plaats ik overal ventilatielatten in de spouw, echter vraag ik mij af of ik ook ventilatielatten moet gebruiken op de schuurwand, of kan ik daar direct tegen aan plakken met PIR platen?
reden dat ik het vraag is dat ik op de schuurwand maar 7cm ruimte heb, wat uiteindelijk resulteert in 5cm pir+gips als ik wel ventilatielatten moet gebruiken..
hoor graag wat jullie tips zijn!
alvast bedankt voor het meedenken.
mvg. Ricardo