Toon posts:

afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een afstandsbediening kopen voor mijn pc die ik wil gebruiken voor het bedienen van films en mp3's. Nu wil ik natuurlijk dat die ook werkt in linux. Nu vroeg ik me dus af of die dingen goed werken onder linux. Moet ik dan nog ergens op letten en werken alle afstandsbedieningen onder linux of slechts een paar?

En dan heb ik nog een vraagje: ik heb een leadtek gf2 pro met tvout en ik wil mijn films ook in linux op tv bekijken. Kan dat?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Shit hee hoe verzin je zo'n naam :?

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik wist niks te verzinnen.

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 16:59 schreef _._._ het volgende:
Ik wil een afstandsbediening kopen voor mijn pc die ik wil gebruiken voor het bedienen van films en mp3's. Nu wil ik natuurlijk dat die ook werkt in linux. Nu vroeg ik me dus af of die dingen goed werken onder linux. Moet ik dan nog ergens op letten en werken alle afstandsbedieningen onder linux of slechts een paar?
Met recente distributies: ja.
De kernel module heet LIRC (zie http://www.lirc.org)
En dan heb ik nog een vraagje: ik heb een leadtek gf2 pro met tvout en ik wil mijn films ook in linux op tv bekijken. Kan dat?
Met de drivers van nvidia.com: ja

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op maandag 17 september 2001 16:59 schreef _._._ het volgende:

Dat kan heel makkelijk.
Er zit gewoon een chrontel 700x (waarschijnlijk 7007) chip die de TV out regelt en die kan je gewoon aansturen als video-out met eh ... kut ik ben de naam vergeten van dat prog... post ik later wel ff.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
OP mijn kaart zit een Conexant BT869 ipv een chrontel 700x. Kan ik die dan nog besturen met dat tv-out progje?

In windows krijg ik als ik mijn kaart via de beeldscherminstellingen op tv-out zet een zwarte rand om het beeld, maar als ik het met het programmatje tvcc2000 doe niet. Hoe zit dat met de nvidia linux drivers?

Alvast bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1