High tech game desktop bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langedarm
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11-08 10:59
Hallo luitjes, ik heb zelf altijd een game laptop gehad en wil nu graag overstappen naar een desktop, aangezien ik meer verstand heb van wat er in een laptop zit komt er een eindeloze keuze aan onderdelen wat je in je desktop wilt hebben, ik weet in godsnaam niet waarop je moet letten het is zo uitgebreid.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ik speel vaak spellen als elden ring, league of legends, diablo 4 of call of duty.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf te denken aan de 2500 het liefst ook in elkaar gezet en natuurlijk netjes, het hangt er natuurlijk ook van af wat ik allemaal nodig heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niks, ik wil graag na mijn desktop setup hierop ook verdere aansluitende spullen hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou het zelf wel dik vinden om gelijk een dikke videokaart te hebben zoals de rtx 5070, het is geen must maar het zou wel leuk zijn, aan ram geheugen denk 32gb en ssd minimaal 1tb, de processor kom ik niet uit of ik de ryzen neem of de intel core en dan heb ik het over de ryzen 7 of een intel core i7 maar misschien moet dit ook hoger.

Mijn droom pc wil ik met veel rgb erin en de leukste snufjes die er allemaal aanzitten, beetje high tech eigenlijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur heb ik niet echt ik sta open voor alles maar hield zelf van rog.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil echt een desktop hebben van als je er naar kijk dat het gewoon echt een dik game pc is, dus veel rgb en wat ik ook wel is ziet een lcd scherm erin.

Ga je overklokken?
Ik hou wel van maximale prestaties maar is niet echt de must.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag echt een zo mooi mogelijke high tech game pc hebben, nu ik er tog een wilt hebben wil ik het wel goed doen maar ik zie echt de bomen niet meer door het bos met alle keuzes die je hebt, ik heb ook op topics gekeken maar iedereen heeft weer een eigen build en noem het op, dus bij deze hoop ik dat iemand me ken helpen.

Qua geld ken ik heus wel wat neerleggen maar het is meer de vraag zal ik dit nou echt nodig hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Kijk eens in de Desktop Best Buy Guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Als je maar 2500 te besteden hebt en je wilt het beste van het beste dan zou ik afstappen van alle bling-bling en fancy LCD schermpjes.
Geef je geld uit aan bewezen goede producten, zoals een goede voeding uit een hoge klasse, een recent moederbord met powerstages, genoeg (snel) geheugen,een goede monitor die een aantal jaren mee kan, paar geluidsboxen (2.1) voor goed geluid, fatsoenlijk toetsenbord en een officiële W11 installatie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
2500 kan je prima pc bouwen inclusief rgb hoor :)
heb je wel al een monitor / toetsenbord, muis en speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langedarm
99ruud99 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:22:
2500 kan je prima pc bouwen inclusief rgb hoor :)
heb je wel al een monitor / toetsenbord, muis en speakers?
Ik heb een goedkope toetsenbord en een muis heb ik wel, speakers niet maar wel een goeie headset en monitor ook nog niet maar die laten we buiten me budget, zit zelf te denken dat ik misschien een setup voor me hoofd ziet wat misschien niet nodig is voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door langedarm op 05-07-2025 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dus het gaat op dit moment enkel op de kast?
Welke monitor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langedarm
99ruud99 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:26:
Dus het gaat op dit moment enkel op de kast?
Welke monitor heb je?
Ja ik heb het alleen over me kast, ik heb nog geen monitor want volgens mij moet je die ook afstemmen op je desktop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 22:00
Met zo'n budget zou ik zeker voor een AMD Radeon RX 9070 XT gaan. Die is een stuk sneller dan een RTX 5070, meer VRAM en erg gunstig geprijsd. Monitor kan je voor een 1440p OLED gaan voor de beste beeldkwaliteit en response time.

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 206,99€ 206,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenXFX Swift AMD Radeon RX 9070 XT Triple fan Gaming Edition€ 665,98€ 665,98
1BehuizingenAntec C5 Zwart€ 106,75€ 106,75
1MonitorsGigabyte MO27Q2 Zwart€ 553,-€ 553,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (EN, OEM)€ 114,60€ 114,60
1WaterkoelingAntec Vortex Lum 360 ARGB Zwart€ 96,18€ 96,18
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 96,90€ 96,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 13 M | 850W€ 128,99€ 128,99
1SSD'sLexar NM710 2TB€ 107,90€ 107,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.226,29
  • Krachtige 8-core processor ideaal voor jouw selectie van games
  • Goed getest moederbord met goede power delivery
  • 9070 XT een supergoede value videokaart om alles op 1440p Ultra te kunnen spelen
  • Antec C5 dual chamber behuizing met 7 aRGB fans
  • Megadikke OLED monitor met 240 Hz refresh rate
  • AIO wederom van Antec om vergelijkbare kleurweergave, zodat alles er strak uitziet
  • supersnel RAM met RGB
  • Supergoede en stille voeding met 10 jaar garantie
  • Degelijke SSD
  • en Ruimte zat voor een assemblage service

[ Voor 98% gewijzigd door Dekar op 05-07-2025 20:44 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 385,99€ 385,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS€ 1.029,-€ 1.029,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 133,22€ 133,22
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer III 280 A-RGB Zwart€ 64,90€ 64,90
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 96,90€ 96,90
1VoedingenNZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart€ 128,05€ 128,05
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 118,99€ 118,99
Totaal€ 2.106,05

Als je een 5080 erin past het nog net + je hebt nu nog niet veel RGB in deze kast (ik vind deze kast wel mooi, maar smaken verschillen).
Als je niet op 4k speelt kan je ook aan een 5070ti of 9070xt denken en dan een 9800x3d pakken.

kan je een voorbeeld geven van een behuizing die je mooi vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langedarm
Ik vind dit beide 2 goeie top voorbeelden waarvan er een met een 5080 zit en een met een 9070xt.

Ik vind die hyte behuizing wel wat maar dat hoeft ook niet per se en die is ook gelijk 450

[ Voor 33% gewijzigd door langedarm op 05-07-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
kan je even een linkje geven ? dan kunnen we behuizingen zoeken die erop lijken / kijken of het in budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
uitvoering: be quiet! Light Base 900 FX Zwart of uitvoering: be quiet! Light Base 600 LX Zwart zijn er 2 van be quiet.

uitvoering: Lian Li O11 Dynamic EVO Wit is er een van lian li - moet nog wel RGB fans aan toegevoegd worden.

OF gewoon degene die ik ahd gekozen en dan RGB fans erin; https://www.reddit.com/r/...mpus_fractal_north_build/ (kan ook in andere kleurtjes).

Wil je liever witte of zwarte behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de Best Buy Guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.