Airplay 2 speaker/ wireless/ wired

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:11
Mijn vraag
Ik zoek een speaker die (op vakantie) draadloos minimaal 6u te gebruiken is en (thuis) evt nog bedraad kan worden gebruikt. Bij voorkeur een die simpelweg passief op stand-by gaat en via airplay (2) als afspeelbron kan worden gebruikt, ook als ‘ie stand-by staat. Budget max €500, gaat niet vaak gebruikt worden, maar heb iets nodig voor 5 weken zonvakantie. Met alleen airpods word ik gek.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphones/ laptops/ pc’s. Wij gebruiken apple music als muziekdienst, daarom de airplay 2 wens. Daarnaast hele huis vol met bang en olufsen qua speakers beneden. Hun draadloze oplossing viel mij tegen qua prijs-kwaliteit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
B&o BeoSound A5 (m.i. te duur voor wat het doet) en de Sonos move 2 en roam, kwalitatief tegenvallend als je naar de prijs kijkt. Vreemd dat zij ‘stereo’ bij mono-speakers proberen te verkopen trouwens!

[ Voor 11% gewijzigd door rekeewt op 05-07-2025 17:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

iPhones en laptops hebben gewoon bluetooth, net als de meeste PC's tegenwoordig. Dus je zoekt gewoon een BT speaker, die zijn er legio.
Airplay is apple ecosysteem only, duur om te implementeren voor derde producenten en je hebt er puur voor audio geen donder aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:11
The Eagle schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:56:
iPhones en laptops hebben gewoon bluetooth, net als de meeste PC's tegenwoordig. Dus je zoekt gewoon een BT speaker, die zijn er legio.
Airplay is apple ecosysteem only, duur om te implementeren voor derde producenten en je hebt er puur voor audio geen donder aan.
Bluetooth is toch onpraktisch als je gebeld wordt oid? Airplay 2 speelt gewoon door voor zover ik weet, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rekeewt schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:04:
[...]

Bluetooth is toch onpraktisch als je gebeld wordt oid? Airplay 2 speelt gewoon door voor zover ik weet, iemand ervaring mee?
Je moet dan idd even op een knopje drukken om de speaker van de telefoon te selecteren ipv de BT speaker. Voor de rest niks aan de hand :)
En als je muziek speelt en gebeld wordt moet de muziek meestal toch zacht of uit want anders kun je geen gesprek voeren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)