Powerbanks, sorteren op capaciteit / euros

Pagina: 1
Acties:

• RenHoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 16:35
Hey,

Indien mogelijk, zou de powerbank categorie een sorteer optie kunnen krijgen voor capaciteit per euro?

Bij voorbaat dank!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

RenHoek schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:26:
Hey,

Indien mogelijk, zou de powerbank categorie een sorteer optie kunnen krijgen voor capaciteit per euro?

Bij voorbaat dank!
Dus dat je hier uitvoering: Ugreen 145W Power Bank for Laptop krijgt te zien: €2,4 per Ah en/of €0,67 per Wh (dus 59,99/25 en 59,99/90)? Dat kan ik denk ik wel vrij snel fixen, laat maar weten of je dat inderdaad bedoelt :)

• Glaanie

Glaanie

@RenHoek We zijn alweer even verder, is bovenstaande wat je bedoelt?

• RenHoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 16:35
Hey Glaanie,

Sorry voor de late reactie. Als het goed is maakt het voor de ranking niet uit welke van de 2 je gebruikt toch?

Ik denk dat Wh het meeste gebruikt zal zijn.

Dank voor het oppakken.

Met vriendelijke groeten,

Ivo Palli

• Glaanie

Glaanie

@RenHoek Per direct is het mogelijk om te sorteren op Ampere per euro (Ah per €) in categorie: Powerbanks :)

• Jago2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 23:13
@Glaanie De amperes worden weergeven met een euroteken ervoor

• Jago2
https://tweakers.net/pric...;1723284;1746372;1815052/

Eerlijk gezegd voelt -ie ook wel vreemd aan. Een ampere per euro 🤪
Maar of andersom logischer is weet ik ook niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Jago2 op 08-12-2025 16:30 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Glaanie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:10:
@RenHoek Per direct is het mogelijk om te sorteren op Ampere per euro (Ah per €) in categorie: Powerbanks :)
Is Wh niet logischer? Of zijn al die powerbank specs gebaseerd op het aantal Ah bij om en nabij 3.7V?

En de eenheid klopt nu inderdaad niet. Als je Ah per euro toont, zou je Ah als eenheid verwachten, niet €.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 08-12-2025 16:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Jago2 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:26:
https://tweakers.net/pric...;1723284;1746372;1815052/

Eerlijk gezegd voelt -ie ook wel vreemd aan. Een ampere per euro 🤪
Maar of andersom logischer is weet ik ook niet.
Het is inderdaad niet logisch, het hoogste getal is nu de goedkoopste.

• Glaanie

Glaanie

@Jago2 @Orion84 en @J_C_W Ik ga van de week even verder knutselen, het is duidelijk iets anders geworden dan de insteek was :p ik kom erop terug :)

Mbt het gebruiken van mAh ipv Wh, helaas is de capaciteit in Wh veel minder bekend dan de capaciteit in mAh. Van de 1215 powerbanks met prijs in de PW, hebben er 1188 iets ingevuld bij de mAh en van 295 stuks is de waarde in Wh bekend. Het is gevaarlijk om zomaar te gaan terugrekenen op basis van een standaard spanning. Iig rekenen we het niet om, we vullen in wat de fabrikant of onze dataleverancier doorgeeft. Sporadisch zal er misschien iets tussen zitten waaruit na een teardown blijkt wat er in zit. Maar we 'verzinnen' niks, op dat gebied :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Glaanie schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:28:
@Jago2 @Orion84 en @J_C_W Ik ga van de week even verder knutselen, het is duidelijk iets anders geworden dan de insteek was :p ik kom erop terug :)
d:)b
Het is gevaarlijk om zomaar te gaan terugrekenen op basis van een standaard spanning.
Eens, maar datzelfde kan je natuurlijk ook zeggen over het tonen van Ah/€ als je niet je hand in het vuur durft te steken dat al die Ah op basis van dezelfde spanning is :P

Maar het gros zal dat inderdaad wel zijn en als de Ah spec veel consistenter ingevuld is, snap ik de keuze :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Glaanie

Glaanie

@Jago2 @Orion84 @J_C_W Ik heb de eenheid vast aangepast naar Ah, want dat is wat er wordt bedoeld (Ah gedeeld door prijs).

Maar ik lees nu de TS van @RenHoek nog een keer, waarin wordt gevraagd naar "capaciteit per euro", dus Ah gedeeld door prijs, zoals het nu is. In mijn eerste reactie vraag ik of hij prijs per capaciteit wilt, met voorbeelden, dus hoeveel euro per Ah. Ik draaide het dus onbewust om... En weet ook nu niet wat @RenHoek precies bedoelde :P

Ik weet eerlijk gezegd niet wat het meest handige is om dit te vergelijken en of dit ook uitmaakt als je gaat sorteren/vergelijken. Voor deze uitvoering: Xiaomi Redmi 20000 Fast Power Bank Zwart krijg je nu (20Ah/€19,53=) 1,03Ah per euro, zoals het er nu ook staat. Maar andersom kan je dus ook zeggen deze powerbank kost nu (€19,53/20Ah=) €0,98 per Ah. Je zegt met de ene berekening hoeveel Ah je krijgt voor je euro en met de andere berekening hoeveel je betaalt per Ah. Ik denk niet dat het veel uitmaakt. De grootste verwarring was dat ik per ongeluk een € teken had neergezet, waar ik Ah bedoelde. En nu dat is verholpen, is het opgelost, toch? Ik heb het gevoel dat ik wat mis, maar wat?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, daarmee lijkt het wat mij betreft duidelijk. Welke van de twee varianten je kiest lijkt me lood om oud ijzer, zo lang maar duidelijk is welke het is.

Hoogstens misschien even kijken hoe je dat doet in andere categorieën en daar wel consistent in zijn. Bij harde schijven en dergelijk doen we ook iets met capaciteit per euro toch?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, zo te zien vermelden we daar dus de prijs per GB/TB, dus dat is dan wel wat inconsistent…

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Ik heb recent een powerbank aangeschaft en deze functie was toch niet zo behulpzaam om de volgende redenen:
- De specificatie is gebaseerd op de prijs van de goedkoopste webshop exclusief verzendkosten. Dit is niet altijd een shop waar ik bij wil kopen (kan je nog wegfilteren) of er komen nog verzendkosten bij waardoor die toch niet altijd de goedkoopste is (ik kan me nog herinneren dat er ook ergens een optie gemiddelde prijs per capaciteit was of was dat bij HWI?).
- De capaciteit van powerbanks is redelijk gestandaardiseerd en beperkt, waardoor je vaak wel weet welke capaciteit je wilt kopen en die dus zelf makkelijk op prijs kan vergelijken.

In het algemeen ben ik wel voor de notatie "prijs per capaciteit" omdat het dan meteen duidelijk is welk product relatief de goedkoopste is (oplopend sorteren).

• Jago2
Of het Ampere per euro is of andersom maakt wat mij betreft niet zoveel uit.
Het was in ieder geval duidelijk dat er geen euroteken voor een Ampere moet staan :-)

Prima oplossing zo!
Pagina: 1