Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGR88
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07-07 11:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV, met goede anti-weerspiegeling

Wat is je budget?
Max 1500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ook overdag tv te kijken en te gamen zonder irritante weerspiegeling

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te kijken naar Samsung QN90D of S95B.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op de foto’s zie je onze huidige situatie, huidige tv is de LG 55UJ630V (7 jaar oud). Tv staat haaks op het raam van de erker, waar we wel luxaflex hebben maar verder liever geen gordijnen willen hangen als het niet hoeft. Heb foto’s gemaakt van de situatie met luxaflex open en dicht. De zon schijnt niet eens op dit moment. Welke tv’s zouden goed presteren in deze setting?

Alvast dank voor de reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSRQc1tQHq5TxAUSwpgzfKE_780=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSsOE3HqX76Lo3aIgYbAYOye.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrsdXRKc7He9sfZZWGKbz8dWBig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/305v04sCL44g49J3XKp5S027.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_c4JwLWcDGkwNcSWg7luR_Qf7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBqSwtsbkA3l45QymATEY67x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KDfL3N2NhxwIZyyo48AE-fjctE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RF0T7q1qE0NQkklsnFBH1ij6.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via BGR88 op 05-07-2025 20:24)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb redelijk dezelfde opstelling, en ben daarom niet voor een OLED gegaan, die schijnen er niet tegen te kunnen als de zon er vol opschijnt.(google is your friend)

Ik ben toen voor een Samsung Miniled gegaan, en die doet het al jaren prima en is ook meer dan helder genoeg.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:31
Beter pak je een oled van Philips of sony dan heb je dat probleem niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dit is gewoon een heel ongelukkige opstelling waarbij alleen verduisterende gordijnen echt helpen.
Je zou ook nog screens aan de buitenkant van het raam kunnen plaatsen, ben je ook (voor een deel) van de warmte-instraling af.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Je kon het ook niet slechter treffen dan de LG UJ63 serie betreft reflectiefilter en max. helderheid, ook voor z'n tijd. Alle huidige midrange en high end modellen zullen al een verbetering zijn.

De LG G5 is imo meest geschikte, biedt een goede reflectiefilter en hoge helderheid waardoor je nauwelijks nog last zal hebben van reflecties (lees: > 90% reductie). Je kunt de 55'' versie momenteel voor 1499 euro kopen, dit is incl. 100 euro cashback.

Als alternatief kun je naar de Samsung S95D kijken, je levert dan o.a. in op Dolby Vision en door de speciale matte coating poppen kleuren minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En welke afmeting zoek je? Merkenvoorkeur? Wat is 'gamen' bij jou? Voorkeur voor software? Type afstandsbediening? Welke aansluitingen heb je nodig of niet? Externe apparatuur die je aansluit? Je kunt nog best veel vragen beantwoorden om je nog beter te helpen denk ik.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rolgordijn aan de binnenkant. Ik ken het niet, maar misschien is het wat https://www.ikea.com/nl/n...-rolgordijn-wit-10396864/.

Of een goede beamer i.p.v. TV

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGR88
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07-07 11:48
Dank voor de reacties tot zover

Gamen is eigenlijk alleen FC25 af en toe op de xbox series s
Formaat is nu 55 inch maar willen het liefst naar 65. Niet echt merkenvoorkeur. Behalve de xbox hoef ik alleen de kpn box aan te sluiten dus niet veel eisen op dat gebied

De tv die we nu hebben kochten we toen we nog ergens anders woonden dus toen nog geen last van reflecties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb redelijk dezelfde opstelling, en ben daarom niet voor een OLED gegaan, die schijnen er niet tegen te kunnen als de zon er vol opschijnt.(google is your friend)

Ik ben toen voor een Samsung Miniled gegaan, en die doet het al jaren prima en is ook meer dan helder genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:31
Rev! schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:11:

Juist wel ik heb een oled vol in de zon
0 problèmen

Voorheen met andere modellen juist wel probleem

Maar je moet uiteraard geen LG nemen In dat geval ook geen LG oled

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 05-07-2025 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Direct zonlicht met gemiddeld tot hoge UV-waardes kan permanente vlekken veroorzaken bij OLED ongeacht het merk. Gelet op de foto's lijkt er geen directe zonlicht te schijnen op de plaats waar de TV staat.

Helaas vallen OLED's met hoge helderheid in SDR buiten het gestelde budget.

Gelet op jouw wensen en dat je waarschijnlijk weinig geeft om beeldkwaliteit (je huidige TV lijkt op Vivid beeldmodus te staan), zou ik naar de TCL 65C71K kijken. Biedt de meeste bang for the buck met een hoge helderheid in SDR en HDR, fijne OS/ afstandbediening en heeft een goede reflectie filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
Voor 2 tot 300 euro boven budget heb je een 65" G4. Die.heb ik ook, en laat ik nou nagenoeg dezelfde opstelling als jou hebben, alleen mijn TV staat net iets meer schuin met zijn scherm van het raam af. Met de zon vol op een groot raam op het zuiden en luxaflex is het goed te doen. Maar vaak heb ik dan ook het zonnescherm uit, en dan is het uiteraard helemaal oké.

Ben ook erg goed te spreken over de anti- reflectie coating van de G4. Op mijn vorige CX had ik duidelijk meer last.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 05-07-2025 17:18 ]

Pagina: 1