Zwarte gaten:Ondw.: voorkeursrihting

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Topicstarter
Ik heb even de uitleg wat verbeterd.

Het is vandaag zaterdag 15 september 16:00 uur.
Ik heb na wat reacties op een forum waar ik altijd post toch maar eens besloten om het nog beter uit proberen te leggen, omdat ik uit een aantal reacties merkte dat er niks van begrepen werd.
Het magnetische veld en de vaste samenstelling van de aarde zorgen voor een duidelijke magnetische noord-en zuid-pool. Die 2 polen zorgen voor een voorkeurs-richting. Als een waterkolk met de klok mee beweegt, van de boven naar de onderkant van de aarde en jij blijft op hetzelfde punt staan, bijvoorbeeld aan de bovenkant van de aarde, dan zal je zien dat het waterkolkje geleidelijk van een een draairichting met de klok mee (linksom draaiend) naar een draairichting veranderd die tegen de klok in gaat (rechtsom draaiend). Sterker nog, zoals ik al eerder vertelt had, in het overgangsgebied, de evenaar het magnetisch veld (het punt waar de Noord-en zuid0pool elkaar tegen komen) draait een waterkolkje niet eens!!!!Het is eigenlijk niet goed om te zeggen dat het met hoge en lage druk te maken heeft die waterkolkjes. Het is een eigenschap van het magnetische veld.
De hedendaagse wetenschap ziet de zwaartekracht als iets apart, maar dan toch weer niet. Maar ja, ALLE materie bezit een magnetisch veld. Dit is eigenlijk een beetje een soort schepper idee. De enigste manier door alles op zichzelf te laten ontwikkelen is door alle materie een eigen magnetisch veld te laten hebben. Dan kan alles uit zichzelf gaan vormen, ik bedoel, je heb er dan geen omkijk na, de evolutie verloopt dan vanzelf.
Het magnetisch veld trekt aan de materie, daarom stroomt een waterkolk altijd richting de aarde. Dus stroomt hij van lage naar hoge druk. Maar kan jij in een gesloten omgeving de hoge en lage druk van positie omdraaien, hoge druk staat boven en lage druk staat onder, dan krijgt men dus een omgekeerde waterkolk die rechtsom draait, tegen de klok in dus.
Beide bekeken van de zelfde ingenomen positie op de aarde (bovenkant van de aarde). Je ziet ook waarom ze aan de andere kant van de aarde rechtsom draaien. de posities van de hoge-en lage druk zijn ook omgedraaid. Dus door het magnetisch veld ontstaat er een voorkeurs richting die overigens zelf van de materie afkomstig is. Je zult nooit in de natuur of in een laboratorium een tegen de klok in (rechtsom draaiend) waterkolk zien terwijl lage druk boven staat en hoge druk onder staat.
Nu de tornado vergelijking. Ook de tornado is tenslotte onderhevig aan het magnetisch veld, Stel al had materie geen magnetisch veld bestond er geen lage en hoge druk. Een tornado bestaat tenslotte alleen wanneer er een bepaalde hoeveelheid drukverschil aanwezig is. Ook de tornado zit aan de voorkeursrichting vast dankzij het magnetisch veld. Je ziet een tornado op hetzelfde magnetisch halfrond ook nooit van boven afgezien met de klok mee draaien (linksom), maar altijd tegen de klok in (rechtsom). Lucht stroomt van hoge naar lage druk. De voorkeursrichting zorgt dan altijd voor een tegen de klok in draaiende tornado en niet een die met de klok mee draait. Maar dat geld dus als je van een afstand tegen de stilstaande Aarde en dan vervolgens naar de bovenkant van de aarde kijkt, de magnetische noord-pool beter gezegd.
Maar zodra je naar de onderkant van de aarde kijkt, de magnetische zuidpool dus, dan zie je dat de tornado nu linksom draait!! Maar dat komt dus doordat die hoge-en lage druk ten opzichte van die van boven aan de magnetische noord-pool van positie zijn omgedraaid. Maar als je onderste boven gaat staan, dan draait hij ook gewoon rechtsom!!

Als je niet ver genoeg mee gedacht hebt, dan denk je nu dat dus beide verschijnselen, de waterkolkjes en tornado's een andere voorkeurs richting hebben, ze hebben wel een voorkeurs richting, maar die zijn tegengesteld van elkaar. Dan heb je het dus helemaal fout!! Ik had dat ook eventjes gedacht, maar is toch gelukkig nog goed gekomen, anders zou het allemaal een stuk ingewikkelder worden. Een waterkolk richt zich naar het magnetisch veld toe en draait dus met de klok mee (linksom), en een tornado richt zich van het magnetisch veld af tegengesteld dus en draait RECHTSOM!!!!! Snapt u het al??
Ze staan tegengesteld ten opzichte van elkaar op het magnetisch veld gericht en draaien daardoor ook tegengesteld van elkaar!!!!! Die tegengesteldheden mag je tegen elkaar wegstrepen als het ware en die rechtsom en linksom draaiende richtingen daardoor dus ook, dan hou je dus één voorkeursrichting over!!!! Ze delen allebei dezelfde voorkeurs richting!!
Of het is linksom draaiend met de klok mee en dan naar beneden gericht, of het is rechtsom draaiend, tegen de klok in en naar boven gericht. Het maakt niet uit welke van de twee u kiest, ze zijn toch beide hetzelfde.
Dat betekent overigens niet dat dus dan de vorm van de tornado een ondersteboven gekeerde waterkolk-vorm heeft!!
Ze hebben beide nog te maken met die toenemende druk, het lage druk en hoge druk probleem hebben ze beide mee te maken. Hoog in de lucht heerst er een lage druk, hoog aan de waterspiegel ook, daardoor bestrijken ze beide bovenin een grote oppervlakte> en naarmate de druk steeds meer toeneemt, richting de grond of richting de aarde kost het dus steeds meer moeite om groot te blijven en worden de diameters steeds kleiner. Vandaar dat ze allebei dezelfde trechter-vorm hebben en GEEN van hen een omgekeerde trechter-vorm.
Zondag 17 september,Oh ik moet nog even wat extra's toevoegen, ik was nog iets vergeten. Aan die voorkeurs richting zit ook nog wat anders vast. De waterkolk trekt (zuigt) alles aan naar beneden toe en een tornado zuigt alles aan naar boven toe, hij blaast naar boven mag je wel zeggen. En de tornado draait dus rechtsom, tegen de klok in. De waterkolk zuigt allen naar beneden, blaast dus alles naar beneden mag je wel zeggen en draaien linksom (tegen de klok in). Dat zuigen en blazen Zit OOK aan de voorkeursrichtings-wet vast!! Hé, nu is het probleem opgelost, nou heb ik toch een aanknopingspunt gevonden waarbij ik een gaten-paar alsnog aan de voorkeurs richting moet laten voldoen. Een gaten-paar heeft geen magnetisch veld, maar het zuigt en blaast wel!!

Oja, voor de genen die altijd flamen, kap eens daarmee, zeer irritant!! Zo kan er een normale discusie gevoerd worden.
Het is wel veel trouwens als ik nu even kijk.

8 )

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op maandag 17 september 2001 16:56 schreef hetisik het volgende:
Het is vandaag zaterdag 15 september 16:00 uur.
Ik heb na wat reacties op een forum waar ik altijd post toch maar eens besloten om het nog beter uit proberen te leggen, omdat ik uit een aantal reacties merkte dat er niks van begrepen werd.
Het magnetische veld en de vaste samenstelling van de aarde zorgen voor een duidelijke magnetische noord-en zuid-pool. Die 2 polen zorgen voor een voorkeurs-richting. Als een waterkolk met de klok mee beweegt, van de boven naar de onderkant van de aarde en jij blijft op hetzelfde punt staan, bijvoorbeeld aan de bovenkant van de aarde, dan zal je zien dat het waterkolkje geleidelijk van een een draairichting met de klok mee (linksom draaiend) naar een draairichting veranderd die tegen de klok in gaat (rechtsom draaiend). Sterker nog, zoals ik al eerder vertelt had, in het overgangsgebied, de evenaar het magnetisch veld (het punt waar de Noord-en zuid0pool elkaar tegen komen) draait een waterkolkje niet eens!!!!Het is eigenlijk niet goed om te zeggen dat het met hoge en lage druk te maken heeft die waterkolkjes. Het is een eigenschap van het magnetische veld.
Laat ik hier meteen de onzin maar afkappen.

Ten eerste komt dat kolkje niet door het magnetische veld, maar door de draaiïng van de aarde. Water dat vanaf het zuiden naar het gat toe stroomt, heeft een iets grotere snelheid in oostelijke richting door de draaiïng van de aarde, en komt daardoor iets ten oosten van het gat uit. Water dat vanuit het noorden stroomt gaat wat langzamer, en komt dus iets ten westen uit. En zo ontstaat een linksomdraaiend kolkje. Op het Zuidelijk halfrond heerst het omgekeerde effekt.

Ten tweede, precies op de evenaar is er helemaal geen kolk - ook geen stilstaande. Daar blijft het oppervlak van het water heel mooi vlak terwijl het door het putje zakt. Een vereiste voor het maken van wat voor een kolk dan ook is namelijk een draaiende beweging van de materie waarin de kolk ontstaat. Omdat op de evenaar geen snelheidsverschillen zijn tussen de noordkant en de zuidkant van het gat, zal er geen draaiïng ontstaan in het water, en dus ook geen kolk.

Get your facts straight, kom daarna nog maar eens terug :7

edit:
Trouwens, die opmerking is niet lullig bedoeld ofzo... Hoewel ik nu al weet dat er mensen zullen zijn die het toch zo gaan interpreteren. Ohwell...

edit:
Oops linksom, niet rechtsom. Sorry. Maar de rest van mijn verhaal staat. Het komt niet door het magnetische veld maar door de draaiïng van de aarde. Zou je trouwens je originele post wat willen editen om wat meer whitespace aan te brengen? Leest een stuk makkelijker...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• hetisik

hetisik

Topicstarter
ijd voor een proefje. Als eerst heeft u een lege fles met dop nodig en een pot om het water in op e vangen dat uit de fles stroomt. U heeft ook kruidden nodig. De kruide is nodig om het zien van de richting welke het water draait makkelijk te zien is, u kan dus door de kruiden de richting van het waterkolkje beter zien. U maakt in de fles een gat in de dop van ongeveer min 7 tot max 10 millimeter. Vervolgens maakt u halverwege de lengte van de fles een gat zodat er lucht kan aangezogen worden en het water dus niet gaat klotsen, maar vloeiend stroomt. U doet dan een klein beetje kruiden in de fles met water, 1/3 liter water is genoeg en keert de fles om. U ziet dat het water ook linksom (met de klok mee) en niet rechtsom draait.

Waar de voorkeurs richting nog veel sterker is, is bij waterkolken!!! Op de magnetische noord-pool draaien waterkolken rechtsom en aan de magnetische zuid-pool draaien ze linksom, wat nog veel grappiger is, op de magnetische evenaar, waar de magnetische noord-en zuidpool elkaar tegenkomen, bestaan geen waterkolken die draaien, het water loopt in een lijn weg en niet in een spiraal. De polariteit van de polen bepalen dus de draairichtingen van tornado's en andere vergelijkbare natuur verschijnselen. De natuur heeft dus zeker weten een voorkeurs richting, op de noordpool rechtsom ,op de zuidpool linksom en op de magnetische evenaar geen, dus een overgangs gebied.

Misschien helpt dit wel

8 )

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 17 september 2001 17:15 schreef hetisik het volgende:
ijd voor een proefje. Als eerst heeft u een lege fles met dop nodig en een pot om het water in op e vangen dat uit de fles stroomt. U heeft ook kruidden nodig. De kruide is nodig om het zien van de richting welke het water draait makkelijk te zien is, u kan dus door de kruiden de richting van het waterkolkje beter zien. U maakt in de fles een gat in de dop van ongeveer min 7 tot max 10 millimeter. Vervolgens maakt u halverwege de lengte van de fles een gat zodat er lucht kan aangezogen worden en het water dus niet gaat klotsen, maar vloeiend stroomt. U doet dan een klein beetje kruiden in de fles met water, 1/3 liter water is genoeg en keert de fles om. U ziet dat het water ook linksom (met de klok mee) en niet rechtsom draait.

Waar de voorkeurs richting nog veel sterker is, is bij waterkolken!!! Op de magnetische noord-pool draaien waterkolken rechtsom en aan de magnetische zuid-pool draaien ze linksom, wat nog veel grappiger is, op de magnetische evenaar, waar de magnetische noord-en zuidpool elkaar tegenkomen, bestaan geen waterkolken die draaien, het water loopt in een lijn weg en niet in een spiraal. De polariteit van de polen bepalen dus de draairichtingen van tornado's en andere vergelijkbare natuur verschijnselen. De natuur heeft dus zeker weten een voorkeurs richting, op de noordpool rechtsom ,op de zuidpool linksom en op de magnetische evenaar geen, dus een overgangs gebied.

Misschien helpt dit wel
Die proef kan je een miljoen keer doen, het resultaat is dat je van te voren niet kan voorspellen welke richting draait.
Deze vraag is 3 jaar terug op de Nationale Wetenschapsquiz uitvoerig besproken. De conlusie was dat het toeval enorm veel vaker van invloed is dan de draaiingskrachten van de aarde. Dat die krachten bestaan zal ik niet ontkennen, maar de invloeden daarvan zijn feitelijk verwaarloosbaar, niet zoals jij beweert uitsluitend.

Ik heb daadwerkelijk de badkuip meerdere keren leeg laten lopen en de juiste statistiek toegepast (cursus statistiek past in de cursus Chemie) en werkelijk waar: er is geen correlatie tussen de draairichting van de aarde en de draairrichting van de draaikolk.

PS, de bewering dat ALLE materie een magnetisch veld bevat is overigens onjuist. Ik weet niet meer hoe de quantummechanisme klepel klinkt, maar weet nog vaag dat Materie en Magnetisme niet het automatische een-tweetje is zoals jij je stelling baseert.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op maandag 17 september 2001 17:24 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik heb daadwerkelijk de badkuip meerdere keren leeg laten lopen en de juiste statistiek toegepast (cursus statistiek past in de cursus Chemie) en werkelijk waar: er is geen correlatie tussen de draairichting van de aarde en de draairrichting van de draaikolk.
Als he puur toeval is, hoe komt het dan dat zo'n kolkje altijd linksom draait op het noordelijk halfrond, en altijd rechtsom op het zuidelijk halfrond?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• hetisik

hetisik

Topicstarter
thank you ryan, en hoe verklaar je dan dat op hde magnetische evenaar, waterkolken helemaal niet draaien?
En dat van die statistieken dingen, je moet gewoon je bad laten vollopen en dan leeg laten lopen, je ziet altijd dat de waterkolk met de klok mee draait en niet tegen de klok in.
Maar denk vooral aan dat standpunt als je recht tegen de aarde eaan kijkt.
Oh en btw, zeg dan ook ,iets over dat tornado gedoe, je moet me niet alleen op waterkolken gebied proberen in t6e peperen, lees het maar eens goed door.

8 )

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
De coriolis-kracht bepaalt niet de draairichting in een normale badkuip; daar is 'ie namelijk veel te klein voor. Draairichting in een badkuip wordt bepaald door de stroming van het water, de vorm van de badkuip, dat soort factoren. Was zelfs een keer bij de wetenschaps-kwis.

• hetisik

hetisik

Topicstarter
PS, de bewering dat ALLE materie een magnetisch veld bevat is overigens onjuist. Ik weet niet meer hoe de quantummechanisme klepel klinkt, maar weet nog vaag dat Materie en Magnetisme niet het automatische een-tweetje is zoals jij je stelling baseert.

Ahh, dat is dus waar mijn stelling over atomen en deeltjes dusanders is dan die van de hedendaagse wetenschap.

8 )

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
zie [topic=228223/1/25]

Hij is weer open.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.