Gewoon smileys kunnen typen in WYSIWYG editor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?

Typ 8)7 ( 8 ) 7 ) in de WYSIWYG editor en hij zet er een [ nosmiley ] tag omheen waardoor hij niet werkt (niet hier op het forum want hier is die nog niet)

2. Waarom is dat een probleem?

Nou omdat ik altijd al zo de smileys heb gedaan. Ik wil die niet steeds met de muis aanklikken. Met toetsenbord is veel sneller.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Elke post zowat

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Een optie om de smileys gewoon te kunnen typen. Of, als dat niet kan, om de WYSIWYG editor gewoon uit te schakelen. Ik heb daar sowieso weinig mee, maar hij springt steeds weer automatisch aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 04-07-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 10:31

DaFeliX

Tnet Devver
De editor zet acht-haakjesluiten-zeven gewoon om naar een smiley als je doortypt (dwz, gevolgd door een spatie, enter, punt et cetera); dat is precies hoe de editor werkt. Ik begrijp dus niet wat het probleem precies is?

Hij zet er een [nosmiley] tag omheen als je na 't typen naar de broncodeversie gaat, of nadat hij omgezet is je backspace gebruikt. Maar anders zou ie 'm gewoon om moeten zetten naar een smiley. Kun je aangeven wat je dan precies invoert?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
DaFeliX schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:35:
De editor zet acht-haakjesluiten-zeven gewoon om naar een smiley als je doortypt (dwz, gevolgd door een spatie, enter, punt et cetera); dat is precies hoe de editor werkt. Ik begrijp dus niet wat het probleem precies is?

Hij zet er een [nosmiley] tag omheen als je na 't typen naar de broncodeversie gaat, of nadat hij omgezet is je backspace gebruikt. Maar anders zou ie 'm gewoon om moeten zetten naar een smiley. Kun je aangeven wat je dan precies invoert?
Ik heb het inmiddels een beetje in de gaten gehouden, het gebeurt bijvoorbeeld als een smiley aan het eind van een zin staat (dus dat ik enter daarna doe in plaats van een spatie). Of als de smiley het laatste teken is in mijn post (dus dat ik daarna op "plaats reactie" druk).

Het gebeurt voor mij wel een paar keer per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 10:31

DaFeliX

Tnet Devver
Als ik een nieuwe reactie type, deze met een smiley eindig en dan op "Plaats reactie" klik wordt deze inderdaad niet omgezet. Dat hoort niet, en ga ik naar kijken.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:46

crisp

Devver

Pixelated

Nee, dit is geen bug :P

We hebben in de wysiwyg-editor juist opgelost dat je geen onbedoelde smilies meer kan posten; je ziet wanneer een smiley wordt omgezet, en als deze niet is omgezet dan zal het ook in de post zelf geen smiley meer worden.

Het nadeel van deze benadering is wel dat er een 'trigger' moet zijn om een smiley om te zetten, en dat is doorgaans een spatie of enter na een specifieke tekenreeks die overeenkomt met een smiley. Je kan vervolgens deze omzetting 'cancellen' door backspace te gebruiken.

Als je een post maakt door middel van ":)" onmiddelijk gevolgd door submit dan is er geen 'trigger' en gaan we er dus van uit dat er geen smiley bedoelt was (het is immers wysiwyg). Je zal jezelf in dergelijke gevallen dan moeten aanleren om ":)" + enter gevolgd door submit te doen.

Intentionally left blank